Van zitten naar zelfstandig zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flamingooo, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hoe lang duurde het voordat jullie kindjes, nadat ze konden zitten, ook zelfstandig tot zit konden komen?

    Er staat hier een fietsstoeltje in de schuur dat zoooo graag gebruikt wil worden door een té ongeduldige mama. :oops:

    Zitten kan mijn meisje inmiddels en ben nu gewoon heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ze echt zelfstandig goed tot zit kan komen.
     
  2. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Onze dochter heeft een achterstand dus met een jaar komt ze nog niet tot zit. Maar van de fysio mogen we wel met haar gaan fietsen. Als ze echt goed stabiel zit en nek en rug sterk genoeg is kun je prima korte stukjes fietsen. Zou geen rondes van 2 uur gaan maken haha
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ze zit echt net een paar dagen. (Hihi zo ongeduldig ben ik dus) dus nee het is allemaal nog niet stabiel. Dus ik weet dat ik echt nog even geduld moet hebben.

    Maar bedankt voor je reactie in ieder geval!
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier konden ze allebei pas gaan zitten toen ze al vlot los konden lopen.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  5. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Dat is echt veel en veel te snel haha. Ik zou toch echt nog even een maandje of 2 wachten dan. Snap dat het verleidelijk is maar denk dat de problemen die kunnen ontstaan door te vroeg te forceren niet opwegen tegen even wachten
     
  6. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Bij mij ook. Mijn jongste trok zich vanuit buikligging op tot staan en liep dan overal langs, maar zelf gaan zitten deed hij niet. Dat kwam pas veel later. Als hij door een van ons op zijn billen werd gezet, bleef hij prima zitten en gleed vervolgens op zijn buik om de kamer door te gaan.
    Hij was ruim 1 jaar toen hij eindelijk doorhad hoe hij moest gaan zitten.
    Ik zou nog een maand of 2 wachten voor je kleine ritjes gaat maken.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    En hoe oud waren ze toen?
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik wacht sowieso hoor! Ga niks forceren en het sowieso aankijken. Maar ik ben dus gewoon heel ongeduldig :confused: en ik dacht misschien helpt dit topic om mijn geduld weer een beetje te vinden ;). Gewoon lekker relativerend. Als het nog een half jaar duurt dan is dat jammer voor mama...
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze was 7.5 maand toen ze ging kruipen dacht ik en met 8 maanden ging ze vanuit kruiphouding ook zelfstandig zitten. Dat was alleen nog niet echt stabiel. Fysio adviseerde sowieso te wachten tot 10 maanden. Alleen toen was t middenin de winter dus we zijn pas met 13 maanden gaan fietsen.
     
  10. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Met een maand of 9 kwam hij zelf tot zit (en staan en langs de banken lopen). Maar zijn pas gaan fietsen rond de 12 maanden.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Allebei net 1 jaar. Ze gingen allebei met 6 mnd staan, liepen met 7 mnd overal langs, met 1 jaar goed los en toen lieten ze zich op hun billen vallen om te zitten. Maar mijn jongste kon toen nog niet van rug naar buik rollen (in de box wel, met hulp van de spijltjes), dus soms liet ze zich op haar billen ploffen midden in de kamer en viel dan per ongeluk om op haar rug... dan kon ze geen kant meer op :D :D
     
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.952
    113
    noord holland
    Volgens mij noemt het cb ook pas dat een kind kan zitten als het zelf gaat zitten. :D
    Ik geloof dat voor een fietsstoeltje sowieso minimaal 9 maanden wordt geadviseerd mits ze dan ook zitbalans hebben.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.136
    113
    Pas toen ze zelf kon staan (en dr knieeën t niet meer hielden) kwam de optie in zit komen pas bij dr in beeld. Dat was met 10 maanden. Ben blij al die tijd gewacht te hebben hoor, vindt t toch behoorlijk stuiteren op die fiets.
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Toen hij net kon kruipen en vanaf toen kleine stukjes in de buurt gaan fietsen en steeds langere stukken.
    Inmiddels fietsen we stukken van een uur.
    Hij vindt het leuker dan in de buggy zitten :D
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.621
    21.117
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier toen ze precies 11 maanden was pas. Kind was vlot met alles, behalve dat en echt kruipen. Dat deed ze pas met een jaar. Net daarna liep ze, haha. Tijgeren, rollen, staan en langs dingen lopen enzo was ze sneller mee :p
     
  16. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Hier zat er zo'n 3 maanden tussen. Tot zit komen kwam direct nadat hij kon kruipen (2 dagen later ofzo) bij 8.5 maand
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Onze oudste en jongste konden bij 7-8 maanden zitten en bij 9-10 maanden zelf (kruipten dan ook wel al)
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Hier kon zoon met 6 maand al goed stevig zitten, maar tot zit komen pas met 11 maand.
    Hij kon toen al staan en langs de tafel lopen. Kruipen kwam ongeveer gelijk met het gaan zitten
     
  19. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier duurde dat wel een maand of 2 en dan zat ze echt zelf al heel stabiel (kon d'r een duwtje geven wat ze zelf corrigeerde zonder de handjes op de grond te zetten). Als ik het goed uitreiken is je kindje 7 maanden? Zou dan nog zeker wachten tot 9 maanden.
     
  20. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zitten kan een kind sowieso pas als het zelfstandig tot zit komt. Als je een kindje op zijn/haar billen neer zet is het geforceerd zitten en dit wordt afgeraden. Het lichaam van een kindje is er dan nog niet aan toe en hierdoor kan je problemen veroorzaken.

    Als een kindje zelfstandig tot zit komt en in balans kan blijven bij een zacht duwtje kan je gaan fietsen. Advies is vanaf 9 maanden en voor de duur dat het kind zelfstandig kan blijven zitten. Voorzichtig zijn met hobbeltjes ivm alle klappen die op het nekje komen.
     
    Diro vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina