Van zitten naar zelfstandig zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flamingooo, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Dat van dat zelfstandig tot zit komen is niet helemaal waar. Ik heb dit gevraagd aan een kinderfysiotherapeut, en die gaf aan dat zodra je baby een maand of 9 is en kan blijven zitten als je hem neerzet (dus zonder ondersteuning van een kussen oid), prima kan gaan fietsen.

    Mijn zoon kon overigens pas vanaf een maand of 13 zelfstandig tot zit komen, maar al maanden eerder zitten.l
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  2. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Mijn zoontje vanaf 6 maanden. Hij zat met 5 maanden al heel stevig.
    Maar hij had ook een raar trucje om zelf tot zit te komen. Hij lag dan op zijn buik, spreiden zijn benen en drukte dan met zijn handen zichzelf omhoog. Hij zat dan in de split en draaiden zijn benen naar voren :). Ik heb met 6 maanden wel eens gefietst met hem. Maar ze zijn dan nog niet echt (schokbestendig).
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Apart aangezien de kinderfysio's die ik heb gezien allemaal zeggen; niets forseren. Komen ze niet tot zit kunnen ze dus ook niet zitten.

    Elk hobbeltje, elk klinkertje, is voelbaar.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Zoon ging ook pas zitten toen hij bekant liep, hij zat altijd op z'n knieƫn met z'n kont er tussen. Met hem ben ik gaan fietsen toen hij goed kon staan en zijn balans goed was. Gewoon op z'n billen blijven zitten ging vanaf 6/7 maanden, maar hij kroop of tijgerde altijd gelijk weg.
    Dochter zette ik wel eens op d'r billen vanaf een maand of 7, toen ging ze ook tijgeren. Met 9 maanden ging ze zelf zitten en ben toen ook binnen een paar dagen gaan fietsen, ze zat gelijk heel stabiel maar dat komt wellicht ook door dr stevige postuur. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina