Vanaf en tot hoe laat mag jouw kind buiten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vruchtje24, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Aangezien wij 3 brulapen hebben, mogen ze rond 11 uur naar buiten in het weekend. Ik gun mijn buren zonder kinderen ook hun uitslaapmoment ;). Maar in de avond kan het rustig 9 uur of iets later worden bij mooi weer.
     
    lies276 en Marchella vinden dit leuk.
  2. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Op zondag hou ik 10/10:30 uur aan afhankelijk ook van wat ik buiten al hoor.
    Op zaterdag een uurtje eerder.
    Maar meestal hebben ze er zelf nog geen zin in.
    Onze kinderen zijn luidruchtig, zacht praten zit er niet in.
    Ze proberen het maar na een minuut of 3 gaan ze zo op in hun spel dat het toch te hard gaat.
    S’avonds maakt het qua geluid minder uit, ze gaan tegen 19:30/20:00naar bed
    Wij eten meestal wat later dus dan gaan ze niet meer buiten de tuin.
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Zoon is bijna 10.
    In de weekenden en vakanties is hij vaak niet voor 10 uur wakker maar als dat wel het geval is vind ik dat een mooie tijd om op zijn vroegst naar buiten te gaan. We hebben hier in de buurt onderling de afspraak dat kinderen elkaar niet voor 11.00 uur ophalen. Zijn de kinderen voor 11.00 uur klaar om buiten te spelen vind je ze wel buiten.
    Op schooldagen mag hij nu het mooi weer is na het eten nog wel naar buiten en moet hij om 20.00 uur binnen zijn. In het weekend en de vakanties moet hij om 20.30 uur hier in de wijk/straat zijn. Dan mag hij nog buiten tot het schemerig word (afhankelijk van hoeveel en welke kinderen er dan nog buiten spelen). Afgelopen week was dat een paar keer rond 21.30 uur met zijn vriendjes en vriendinnetjes en dan zie ik ze vanuit het keukenraam spelen op het pleintje hier voor de deur.
     
  4. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Dochter van 7 mag vanaf 10 uur naar de speeltuin of de tuin in.
    Vanaf 10 uur ook langs vriendjes gaan
    Haar eigen vriendinnetjes spelen heel kort of niet meer na het eten buiten.
    Met haar eigen vriendinnetjes mag ze tot 19,30 buiten spelen maar alleen
    Op vrijdag/zaterdag of in vakanties......als hun niet mogen dan blijft ze na het eten binnen of nog in de tuin.

    Zoontje van 2 blijft natuurlijk in de tuin.

    Als er temperaturen komen van 28 of hoger en het is binnen niet te harden dan gaat de tuindeur eerder open om 8 uur.....maar dan hoor ik ook al meer buurtkinderen buiten.
     
  5. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier gaat ze meestal rond half 10 naar buiten. Maar ze is niet zo vlot 's ochtends.
    's avonds mag ze tot 7 uur buiten spelen. En als ze vrij is de dag erna mag ze wel later. Maar dan moet ze wel hier voor blijven. Want ik wil haar niet hoeven zoeken als haar broertjes al op bed liggen.
     
  6. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Ik lees bij heel veel mensen dat er pas vanaf een uur of 10 kinderen naar buiten mogen (ook eigen tuin). Gaan jullie dan niet eerder naar buiten?
    Wij zitten met dit soort weer 's ochtends om 8 uur al in de tuin bakje koffie te drinken. En ontbijten doen we ook met z'n allen buiten.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.621
    21.117
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat vroeg ik me ook al af. Mijn dochter is meestal om 6.30 al wakker, die kan ik echt niet tot 10 uur binnen houden. Ze schreeuwt verder ook niet trouwens, gewoon lekker spelen. Ik vind 10 uur echt laat.
     
  8. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Voor 10 uur iig niet de tuin in maar meestal zijn ze dan uberhaupt nog niet op gang.
    Voor 12 uur niet buiten spelen.
    Op schooldagen na het eten niet meer buiten tenzij het echt bloedmooi weer is.
    Wel tot bedtijd in de tuin uiteraard.
    In de weekenden en vakantie mogen ze gerust tot 9 uur half 10 buiten spelen als het zo uitkomt en tot bedtijd in de tuin (je gaat zelf toch ook niet naar binnen op een bepaalde tijd ivm de buren??)
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Mijn kinderen zijn altijd laat wakker, wij ontbijten vaak pas rond 11 uur. Ik zou het ook niet echt waarderen als ik wakker zou worden in het weekend van mijn buurkinderen die al om 8 uur in de tuin zijn
     
  10. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Het ligt er ook aan hoe je woont, denk ik. Wij hebben super geluidsdichte woningen, horen helemaal niets als de ramen en deuren dicht zijn.

    Verder hoeft er ook niet geschreeuwd te worden, normaal spelen moet kunnen, lijkt me?
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.621
    21.117
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan zijn jullie natuurlijk wel een uitzondering. Van de tientallen kinderen die hier in de straat wonen, is er niemand later wakker dan 8 uur. Als buren wil ik best rekening houden en mn dochter tot 9 uur binnen houden, maar dat is toch wel echt een schappelijke tijd. Ze maakt trouwens echt geen enorme herrie hoor, schreeuwen enzo dat mag van mij niet.
     
  12. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Hier mogen ze gewoon vanaf 07.00 buiten. Naast ons woont een oudere man die altijd om 06.00 opstaat.
    Andere kant woont een jong stel maar die slapen aan de voorkant en onze tuinen zijn gescheiden door een hele grote aanbouw die hebben er geen last van.
    Wij ontbijten met mooi weer ook altijd buiten.
     
  13. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik werd vorige week zaterdag om 7.15u gewekt door kinderen op straat die liepen met een fluit, triangel en meer. Vind dat echt geen tijd om je kinderen al op straat te laten spelen en al helemaal niet met muziek instrumenten waardoor ze de hele straat wekken.
    Hier geen vroege vogel maar anders sowieso niet voor 9u.
     
  14. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Eh met luilak is dat heel normaal :D
     
    vruchtje24 en NiekeKris vinden dit leuk.
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    En daarvoor is 7.15u nog een heel prima tijdstip. ;)
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wij hebben dus juist supergehorige huizen en vooral in de zomer hebben we de ramen natuurlijk open staan. Hier in de buurt spelen veel kinderen en sommigen zijn echt al vroeg buiten in het weekend. (acht uur/half negen). In de tuin of op straat maakt niet eens zo veel uit qua geluid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er soms best aan kan ergeren hoeveel lawaai ze produceren hoor, we worden er hier regelmatig wakker van. Vooral voor mijn man vind ik dat heel vervelend want hij heeft vaak avond- of nachtdiensten.
    Het zijn niet eens echt die kinderen die me zo ergeren, ik bedoel: het zijn kinderen, die van mij zijn ook geen stille muisjes ofzo.
    Maar dat weet je als ouders toch gewoon van je kinderen? Waarom moeten die dan zo vroeg al naar buiten? Ik denk dan wel eens: "lekker rustig voor de ouders, voor de buren not so much..". :rolleyes:
    Daarom gaan die van mij dus ook pas na tien uur.
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.279
    113
    Op zaterdag mag zoon om 9 uur wel naar buiten. Zondag iets later. In de avond mag hij tot 8 uur buiten zijn. Ik vind het zelf overigens altijd heel irritant als kinderen na 9 uur nog buiten zijn. Dat zal ik mijn zoon dus niet snel laten doen. Ik vind het fijn als het dan wat rustiger wordt buiten :)
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Maar hoe zie ik dat dan voor me? Zitten jullie nog lekker in de tuin en je zoon moet naar binnen?
    Hier moeten ze wel uiteraard hun geluid in de tuin dempen maar zijn nu beide nog lekker in de tuin aan het rommelen
     
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.298
    477
    83
    near rotterdam
    Hier wilen mijn kinderen nooit vroeg naar buiten gelukkig. Maar helaas wel buren die net als vandaag de kids om 8 uur al in.de tuin laten


    Op zich niet erg zij het niet dat die kinderen alleen maar kunnen schreeuwen. Erg leuk als je op zaterdag iets te laat naar bed gaat. Uit kan slapen zondag maar op deze manier wakker wordt gemaakt.

    Als ze gewoon normaal speelgeluid maakten had ik er geen probleem mee. Maar dat krijsen! Ik snap werkelijk niet dat als je kinderen zo zijn dat je ze op een zondag al om 8 uur buiten laat
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.279
    113
    Nee, dan zijn wij ook niet meer buiten. Sowieso gaat zoon rond half negen naar bed.
     

Deel Deze Pagina