Vanaf wanneer groeien baby's minder hard?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Rare vraag misschien, hoop ook dat mn meisje gewoon lekker doorgroeit, maar rond welke leeftijd vlakt het tempo een beetje af?
    Als ze zo doorgaat is ze volgend jaar 2 meter ;)
     
  2. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Haha, grappige vraag! Ook wel benieuwd
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik weet niet het precieze antwoord.
    Maar had de groeicurve van de groei app van mijn zoontje erbij gepakt.
    daar zie je tot 1 jaar een flink schuine lijn omhoog. Daarna wordt hij iets vlakker.
    Kan me ook herinneren dat vanaf een bepaalde leeftijd ze ook wel echt een seizoen lang dezelfde kleding maat houden. Maar weet niet meer precies wanneer dat begon.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  4. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Het verschilt ook enorm per kind.

    Ik heb er 2, waarvan de ene echt de lucht in schoot, maar nu op zn 5e gewoon normaal is.

    En de ander is een minimeisje van ruim 2 met nog maar maat 80 aan.

    Maar bij de oudste stopte het harde groeien met ongeveer 1,5/2 jr.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ergens tussen 1-2 jaar ging de vaart er echt uit. Ik geloof dat ze in hun 2e levensjaar nog 'maar' 10 cm per jaar groeien en daarna de standaard 6 cm per jaar, wat kinderen meestal hebben tot ze aan hun pubertijdsgroeispurt gaan beginnen.
    Waarbij wel sommige kinderen in horten en stoten groeien en anderen meer geleidelijk. De ene krijgt ook groeipijnen en de andere niet.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De groeicurve van mijn zoontje schiet ook de lucht in.
    Momenteel zit hij in maat 74, maar nu waren er alweer een paar kledingstukken te kort...dus denk dat hij nu rond de 74cm zit, wat betekent dat we binnenkort alweer moeten uitkijken naar maat 80.
    Gelukkig vallen de truien van de H&M wel lekker groot.
    Ben ook wel benieuwd wanneer de snelheid van het groeien af gaat vlakken.
     
    Vero0504 en Blijdorp vinden dit leuk.
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dit vroeg ik mij laatst ook al af. Wij zitten nu net in maat 80. Ze groeit zo ontzettend hard. Maak mij er soms wel zorgen over of het niet te snel gaat.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Thnx allemaal! Het verschilt dus per kindje :)
    Wij gaan nu de maat 74 ook in. Ze zit qua lengte op het +1 lijntje en vroeg me gewoon even af of het al tijd werd wat meer kleertjes in 1 maat aan te schaffen omdat ze er wat langer in zou blijven hangen. :) Vind de winterkleertjes zo schattig! :oops:
    Maat 68 groeide ze echt binnen een maand uit ofzo :eek:
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #9 hummeltje5, 13 sep 2017
    Laatst bewerkt: 13 sep 2017
    Hier een daling qua groeisnelheid tussen de 10,5 en 12 maanden en nu vanaf een maand of 14 tot nu (16mnd, <2wkn) dezelfde lengte nogsteeds.
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Onze oudste zat vrij lang in maten. Bijv schoenen bij 1,5 jaar maat 21 en nu is hij 3 en gaat net naar 25. Qua kleding heeft hij dik een jaar in 86 gezeten en nu alweer ruim een half jaar in 92.

    Het vlakt dus wel af en tot een jaar groeien ze heel hard... dat is mijn ervaring!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Dat harde groeien moet hier nog beginnen geloof ik. Mijn dochter zit nog in 74 en 80 is echt nog veel te groot :D
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier varierend 74-80 maar ze is zelf maar net 68 cm lang. Korte pootjes en armen, grote romp en goed spekkkie. Zoek me rot met kleding! Sinds vorige meting (2 maanden terug) 3 cm gegroeid in de lengte.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh dat lijkt me inderdaad lastig met kleertjes zoeken. Wij hebben het andersom. Lange benen (al voor de geboorte) en weinig spekkies.We hebben hier dus vaak te korte broekspijpjes of afzakbroekken haha.
    De mollige baby-fase is nooit echt geweest, ze is enorm bewegelijk. Vind t soms wel jammer want zo'n klein bol babietje vind ik wel schattig haha.
     
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik heb pas in het fotoalbum van Q gekeken om te zien wanneer ze bepaalde kleertjes aan had (voor mijn idee was dat niet zo lang geleden namelijk, haha). Ze was als baby iets dikker dan M, maar vanaf een jaar was ze behoorlijk slank. In het fotoalbum van 1 tot 2 jaar heeft ze aan het begin en aan het einde bepaalde kleertjes nog steeds aan, vooral rokjes en korte broekjes. Dat is maat 68/74. M begint nu ook maat 68 te passen, maar het is zó afhankelijk van het merk, bepaalde kleertjes kan ze in zwemmen, andere zitten wel goed.
    Als je in voren wil kopen, of iets meer, zou ik vooral naar de groeicurve kijken. Bij Q en M klopt dat meestal wel voor een groot gedeelte. Pas toen Q 5 was is ze van curve veranderd.
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier vond ik het vooral het 1e half jaar heel hard gaan, daarna iets langzamer en vanaf een jaar stabiliseerde het aardig. Zoontje is geboren met 53cm, was met 6 maanden 71cm en met 1 jaar 83cm. Nu is hij 3 en ik gok dat hij nu om en nabij een meter is. Gewoon keurig gemiddeld volgens mij. Net als met 't gewicht. De eerste maanden elke maand bijna een kilo erbij, met 6 maanden was hij 8kg en met 1 jaar 10,5kg, met 2 jaar 13kg en nu zo'n 15-16kg.
     
  16. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    15 maanden oud en past goed in mt 74....
     
  17. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik vond het voor het 1e jaar al minder hard gaan. Zl is van febr '17, dus nu anderhalf. Toen hij een jaar werd, droeg hij 74/80 (80 nog wat ruim). Nu wilde ik wat dikkere kleding pakken, maar past hij de kleertjes die hij op zn eerste verjaardag aan had, nog steeds. 74 is nu wel te klein, 80 is prima, 86 verdrinkt hij echt nog in. Nu schoenmaat 21, op zn eerste verjaardag was dat 20.
     
  18. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier nu 15.5 maand en mijn meisje zit in maat 80. Ik ben wel al een beetje winterkleding aan het kopen en die koop ik wel in maat 86. Broekspijpen sla ik dan desnoods de eerste tijd om. Net als de mouwen.

    Het ligt trouwens ook erg aan het merk.
    Ze heeft bijvoorbeeld een trui van de hema in maat 68 en die past ze nog prima.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ging het vanaf ongeveer maat 80/86 langzamer, zeker mijn jongste heeft heel lang in 86/92 gezeten. Zij doet ook langer met schoenen, oudste had snelgroeiende voeten :D
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Het zal per kind vast wisselend zijn. Dochter is 1.5 jaar en heeft nu voor de herfst kleren maat 92 aan. Ze is 88 cm nu. Elk seizoen gaat ze ong een maat omhoog.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina