Veel warm eten.. wáárom verkopen ze geen grotere potjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jucade, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin vind warm eten superlekker. Hij eet gemiddeld anderhalf groot potje leeg.. vind t raar dat ze dan geen 400/450 gr potjes verkopen. Of is Justin n grote eter wat dit betreft? :(
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Je kindje kan toch prima met de pot mee eten ? Zeker op die leeftijd.
     
  3. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    als je zelf kookt heb je dat probleem niet...

    Maud eet ook graag haar warme eten. Ik geef haar niet meer dan een potje (ook vers niet). Ze kan prima met die 250 gram en een toetje. Volgens mij blijft ze dooreten,als ik het dubbele voorzet, eet ze dat ook op...dat lijkt me ook niet gezond!
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    waarom kook je dan niet zelf voor je kindje?
    ik heb altijd wel genoeg aan eten zodat Esmee er ook van kan eten.
    ik heb geen idee hoeveel gram ze eet ,schep gewoon wat op wat ik denk dat kan ze op .

    (potjes vind Esmee niet te eten)
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hij eet ook met de pot mee hoor, maar ik bedoel voor als we eens een week weggaan (zoals aankomende week) dan is dit makkelijker of als wij pizza/patat eten, dan krijgt hij dit. Ook heb ik ingevroren zelfgemaakt eten. Het gaat mij er om dat ik het vreemd vind dat ze geen grotere potjes verkopen. :(
     
  6. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ze ebben wel bakjes toc? die luxe maaltijdbordjes. zijn die niet groter? moet je even kijken bij de da ofzo, daar stonden ze altijd bij. ;)
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En wat denk je dat die kosten? ;)
     
  8. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    o, en je ebt ook altijd nog die potjes van ak ofzo. klein en groot genoeg. lekker groentes, doe je er mais bij, en snel en makkelijk, en zij vinden erg lekker.
     
  9. lisanne1204

    lisanne1204 Actief lid

    19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    ik weet niet waar je woont maar als je dichtbij duitsland woont
    bij de schelker dat is een drogist verkopen ze wel grote potjes
    ik woon zelf ook in duitslan ik vind dat ze daar trouwens ook veel meer keus hebben dan in nl
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja als eerst zou ik zeggen kook gewoon lekker zelf iets voor hem, kan je net zoveel voor hem maken als je zelf wil.
    Maar ten tweede is 400gram-450gram avond eten niet veel? Of ligt dat aan mij. Ben eens gaan zoeken, want anders vond ik het zo lullig om te zeggen dat ik het veel vind. Maar volgens het voedingscentrum heeft een kleintje van 1 tot 3 jaar per dag 50gram-100gram groente nodig, 50gram-100gram aardappels/rijst/pasta en dan evt 60gram vlees(vervangers). Dus eigenlijk denk ik dat die grote potjes (wat ik ook opgezocht heb 250gram) wel genoeg moet zijn. Maar ik geloof dat ik hierin de enige ben, dus sorry daarvoor :oops: , wilde het alleen even kwijt. En ik bedoel het niet lullig ofzo, het is gewoon omdat ik denk dat het erg veel is. (voor een volwassene adviseren ze daar 200gram groente, 200gram-250gram aardappels/rijst/pasta en 100gram-125gram vlees(vervangers) dan kom ik dus 500gram tot 575gram voor een volwassene, dan vind ik 400gram tot 450gram veel voor een klein kind.)
    Liefs, Hanneke!
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Jesper zou ook wel meer op kunnen, maar ik ben het wel met bolbuikje eens. 250 gram is echt wel genoeg hoor. Als Jesper nog meer wil na 250 gram krijgt hij een bakje yoghurt, maar daarna houdt het toch echt op.
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wow, nog meer dan een groot potje? Inderdaad lijkt dat een hele hoop voor zo'n klein maagje!
    Maarja, ik heb er ook geen verstand van hoor. Op het CB zeiden ze: hij mag groenten naar behoefte... en als die behoefte dan heel groot is? :rolleyes:

    Jesse krijgt zo'n groot potje net niet op, maar wel bijna. Hoewel ik altijd zelf kook, heb ik afgelopen week (vakantie) ook potjes gekocht en dat vond hij ook best te pruimen.
     
  13. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    mijn zoontje kan ook eten als een bouwvakker, ik geef heel af en toe een potje maar als hij die leeg heeft dan krijgt hij niet meer.vind dat wel genoeg voor zo'n kleintje.(af en toe nog wat yoghurt na)
    ik moet eerlijk zeggen dat ik 400-450 gram wel veel vindt.
    ikzelf eet dat ongeveer aan avondeten.(of ben ik een kleine eter?)
     
  14. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    In duitsland krijg je standaard grote potjes! Louke eet ook met gemak 1 zo'n potje leeg.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik heb Kylian vanaf het begin altijd gezegd dat hij niet alles op hoeft te eten en dat wanneer hij niet meer moet hij het bordje aan mij mag geven.
    De ene keer gaat het op en de andere keer krijg ik een 'gevuld' bordje terug.
    Hij schijnt het dus wel te begrijpen. :)

    Maar goed even back to de t(r)opic :) Het gaat dus voornamelijk om potjes die je meeneemt op vakantie.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jullie je vakantie indelen maar wij hebben de hele week gekookt in ons huisje dus hadden we dat probleem al niet.
    En als we uit eten gaan krijgt hij vaak een kindermenu, er zijn best veel restaurants waar je kindje dat ook een 'gewoon' stukje vlees kan kiezen ipv nuggets ofzo.
    Kylian eet dan gewoon de gebakken aardappels en groente (zoals bonen) van ons mee.
    Als wij pizza eten (gebeurt niet zo heel vaak) dan krijgt Kylian vaak pannekoeken en patat eet hij gewoon met ons mee (al stelt hij de bij behorende sla niet zo op prijs)

    Groetjes Anita
     

Deel Deze Pagina