lange autorit van 900 km met baby van 9 weken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sann, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Wij willen half september graag een weekje weg met zn drietjes. ivy is dan 9 weken. Nou gaan wij normaal altijd naar Oostenrijk en zouden dat het liefst nu ook willen. We twijfelen alleen of het niet te ver is voor ons meisje. We zouden dan wel op heen en terugreis halverwege een hotel nemen dus dan komt het uit op 2 daagjes 5 uur ongeveer rijden (daar natuurlijk ook nog een tussenstop tussen) en dan hetzelfde weer terug ook.
    Is dat teveel voor een kleintje van 9 weken? Wil ook weer niet dat zij helemaal van slag raakt of zo. Of kunnen we mischien beter naar centerparcs gaan?
     
  2. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik zou persoonlijk met een kindje van 9 weken nog niet zo ver gaan reizen dat vind ik wel erg vroeg, terwijl wij toch wel hele makkelijke mensen zijn :) Maar dat is puur omdat ik dat zelf niet zou zien zitten, maar als jullie het zien zitten zou ik het gewoon doen.
     
  3. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik zou eerlijk gezegd niet naar het buitenland gaan met zo'n kleintje.
    je weet niet hoe ze op de reis en een vreemd bed gaat reageren.
    ik zou het eerst in nederland proberen, zit je tenminste dicht bij huis en mocht er iets zijn, dan kan je zo je spullen pakken en naar huis gaan.
    wij zijn in de zomer voor het eerst op vakantie gegaan met zn 3tjes, ook in nederland.
    het was eingelijk een proef om te kijken hoe hij op de reis en een andere omgeving zou reageren.
    en het ging ontzettend goed, dus volgend jaar gaan we waarschijnlijk naar het buitenland.
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat ze zelf niet van slag raakt ze slaapt er vast wel lekker om.
    Maar zolang in de maxi cosi word echt afgeraden.
    Ik zou naar Cp gaan, misschien voor haar net zo leuk.
    Ze zal het in het water ook niet langer als een half uur volhouden.
    Veel plezier.
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij nemen Annika wel mee op lange reizen, maar gaan dan vliegen. We zijn al naar Noorwegen en Griekenland geweest. Wel een keer met de auto naar Denemarken geweest, was ruim 500 km, maar dat was al wel erg ver.
     
  6. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ze mogen toch nioet langer dan 2 uur achter elkaar er in? Dan kan het toch als je voldoende tussenstops maakt?
    Maar goed, we twijfelen zelf ook al volop hoor of het niet toch wat te ver wordt.
    Wat betreft midden in een week naar huis gaan zal ik neit snel doen of het moet echt een waar drama zijn. Een week of midweek cp is een hoop geld, dat gooi ik niet zomaar ff weg.
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    CP buiten de vakanties om gaat wel met de prijs hoor.
    Wij gaan in Jan een midweek voor 300.00.

    Ja langer als 2 uur in Maxi Cosi moet je niet doen, een groot kind kan de benen strekken maar z'n hummeltje is nog zo klein.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het geloof ik niet doen.. Opzich zou het qua afstand wel moeten kunnen.. Voor 1 keertje. Maar persoonlijk zou ik toch liever in eigen land blijven.. Of misschien naar belgie? de ardennen ofzo?
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. als je genoeg stops maakt en idd 2 dagen reist dan is er niks aan de hand.

    en wat betreft het niet weten hoe ze reageren op een campingbedje: begin er zo vroeg mogelijk mee! ik ben met Sven een weekje weg geweest toen hij 6 maanden was en hij durfde niet ergens anders te slapen, drama! terwijl hij toen hij kleiner was overal sliep. we hebben toen alleen nooit laten wennen aan een camping bedje :(
     

Deel Deze Pagina