puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

    maggie100 Fanatiek lid

    12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eerder al een topic aangemaakt over mijn kleine meid die niet wil slapen. We zijn gister bij de arts geweest en die zei dat het klinkt als reflux maar omdat het sinds het weekend beter gaat (ze is rustiger) wachten we nog even af voordat we met medicatie beginnen. Gisteren heeft ze 's morgens 2x over 3kwartier in haar eigen bedje geslapen maar 's middags en vanmorgen is het weer 'drama'. Ze valt wel in slaap maar wordt daarna weer wakker. Gelukkig hoeft ze niet meer te 'krijsen' zoals ze vorige week wel deed! Tegenwoordig komt ze ook niet meer in vaste slaap in de wandelwagen en is ze na 3kwartier weer wakker. Alleen in mijn armen valt ze in slaap en kan ik haar moeilijk wakker krijgen omdat ze dan zo moe is en heerlijk slaapt. Een draagdoek zie ik voor overdag eigenlijk niet zitten omdat ik nogal rug en schouderklachten heb. Inbakeren heb ik ook als advies gekregen maar nu vind ik zelf die stap best groot en heb ik al een tijdje een puckababy in huis maar op de een of andere manier ben ik er nog niet aan begonnen. misschien komt het omdat ik er niet zeker van ben dat het werkt. En omdat mijn dochter altijd met haar armen omhoog naast haar hoofdje slaapt en met de puckababy kan dit niet meer.....
    Ze is niet druk/bewegelijk maar komt alleen niet in vaste slaap. Dit geld overigens alleen voor overdag want sinds een week slaapt ze 's avonds wel in haar eigen bedje en 's nachts ging het al goed. Ze slaapt heerlijk tot een uur of 6 en dan weer tot 9 uur! Heerlijk :)

    Wie heeft er ervaringen met de puckababy? En zijn er ook moeders die het hebben gebruikt ondanks dat ze wel rustig in bed liggen?
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gebruik geen puckababy. Maar had wel hetzelfde probleem: met de handjes hoog slapen, en dan na elke slaapcyclus zichzelf wakker maken met zijn armpjes. Dus vaak hield zijn slaapje dan na zo'n 40-50 minuten wel weer op.

    Nu ligt hij vast met een hydrofiel. Die in driehoek gevouwen met de punt naar beneden en hij ligt erop. De zijpunten dan over zijn armen, en onder zijn billen vastgelegd. Hij houdt zichzelf dus op zijn plaats.
    Hij slaapt daarmee een stuk beter.

    Als je een puckababy hebt, zou ik het eens proberen. Mijn jochie protesteerde wel even, maar nu begint hij heerlijk te gapen als je hem zo vastlegd..
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De armpjes kunnen wel wat omhoog hoor! Langs de wangetjes duwde ons meisje de vuistjes met de stof onhoog maar niet meer zo hoog. Wij hebben de puckababy ook met succes gebruikt omdat ons meisje met haar armpjes zwaaide en zichzelf wakker sloeg. Heeft ze niet toch ook gewoon last van de reflux? Ons meisje huilde ook niet maar je zag dat het niet lekker zat en slapen lukte ook maar niet. Je kan het natuurlijk proberen maar dan is eigenlijk wel de 'regel' dat je de puckababy bij elk slaapje gebruikt om comsequent te zijn.
     
  4. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb ook een kind dat met de handjes omhoog slaapt als hij zonder puckababy slaapt. Dat kan inderdaad niet met de puckababy, maar hij heeft er geen last van. Beter dan dat hij zichzelf wakker houd met zijn gezwaai met zn armen. Als hij wakker word smorgens liggen zijn armen gewoon langs zijn lichaam en als hij gaat slapen zitten ze altijd naast zn wangen. Hij word er echt rustig van. Zonder kan hij niet meer in zn bedje slapen. Vandaag een nieuwe puckababy mini gekocht. De piep is hij bijna uitgegroeid al. Er staat dat hij tot 3 maanden is, maar hij begint strak te zitten en dat vind ik niet prettig. Hij moet wel gewoon zijn armpjes kunnen bewegen erin vind ik.
     
  5. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ze zijn ook op marktplaats te koop als je ze aan de dure kant vind. Want prijzig zijn ze wel...
     
  6. MvanG

    MvanG Lid

    21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Hallo,,

    Mijn dochter is inmiddels 14 maanden, en slaapt ze gemiddeld van 20:30-08:00 en s'middags van 13:00-15:30. Ze doet het super.

    Maar die tijd is ook anders geweest, maar gelukkig waren we er snel bij.
    Ik had een erg zware bevalling gehad die meer dan 36 uur duurde..ook de naweeen van de bevalling waren niet makkelijk. Ik moest een week plat liggen, en mocht daarna pas 3keer een half uur per dag eruit. Ik was niet alleen lichamelijk een wrak, maar ook geestelijk, dus was erg moe. Toen mijn dochter ook nog eens weinig sliep werdt dat er niet makkelijker op. Gelukkig was mn man de eerste twee weken fulltime thuis. En ging het zo toch goed.
    Na die week, werdt het voor mij zwaarder. Mn man zit vaak in het buitenland, en ik zat met een meisje was dagen en nachten huilde.. De eerste keer op het buro toen ze een week of 3 oud was, gaven ze aan dat ze vonden dat ik er zo slecht uit zag. Kon er niks aan doen maar barste in tranen uit en vertelde van dr slaappatroon.

    Wat bleek na onderzoek; mn dochter vliegerde met dr handjes, ze hield ze niet stil ! Hierdoor hield ze zich wakker en was ze inmiddels oververmoeid. Op hun advies de puck a baby en goed volhouden en regels instellen.
    Ze hebben dr ingebakerd, want ik had niet gelijk die puck a baby bij de hand, en ze heeft gelijk 5 uur overdag aan een stuk geslapen. Gelijk een puck a baby besteld en mn dochter deed het super ! In het begin huilde ze nog bij het naar bed brengen, maar dat werdt snel minder. Inmiddels doet ze het al een maand of 8 zonder denk ik. Ze doet het super.

    Hier dus alleen maare goede en positieve ervaringen.
     
  7. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb ook gemerkt dat bij elke keer als ik hem in bed leg ik de puckababy moet gebruiken anders komt hij moeilijk in slaap.
    Ook is het onderdeel van het slaapritueel.
    Ik hoop dat als hij straks meer controle heeft over zijn armpjes dat we dan het gebruik ervan kunnen afbouwen, maar voor nu is het een heel fijn ding...
     
  8. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ook hier goede ervaringen met de puckababy. Onze zoon kon de eerste weken ook alleen bij een van ons goed slapen. Dan lag hij namelijk op z'n buik (het is nu nog een echte buikslaper) en had hij geen last van zwaaiende armpjes. Maar steeds als we hem op z'n rug in z'n wiegje legde schrok hij wakker van z'n eigen armpjes. Met de puckababy heeft hij goed leren slapen. De eerste weken heb ik eindeloos met hem rond gelopen, ook in een draagdoek. Geen enkel probleem, maar na een paar weken zijn we dus met de puckababy begonnen. Ik zou zeggen: als je hem al in huis hebt, probeer het eens! Het zal misschien even wennen zijn, maar zoals je aangeeft kun je het lichamelijk niet hebben om hele dagen met je kindje rond te sjouwen. Succes!
     
  9. Herrie28

    Herrie28 Lid

    11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier slaapt ons meisje ook in puckababy. Sinds ze erin slaapt, gaat het 's avonds en 's nachts erg goed! Overdag slaapt ze niet zoveel, maar ik doe haar wel altijd in de puckababy.
    Ze was altijd erg beweeglijk met de handen en kon moeilijk in slaap komen.
     
  10. maggie100

    maggie100 Fanatiek lid

    12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel positieve reacties lees ik! Wel lees ik dat veel het gebruiken omdat de kleibtjes zwaaien met de armpjes dat doet onze kleine meid eigenlijk niey. Als zij ontspannen slaapt heeft ze haar handjes altijd naast haar hoofd en wij (man en ik ) zijn bang dat ze dan juist niet lekker kan slapen met die puckababy aan....zou dat niet uitmaken? We hebben het dus niet nodig voor bewegelijke baby maar echt voor het leren slapen in bedje overdag....Ging het vanaf het eerste moment goed? Of heeft dat een aantal dagen nodig? ik ga het morgen proberen ik zal het laten weten hoe het gegaan is... Hopelijk goed!
     
  11. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wat je eventueel nog zou kunnen proberen, is krabwantjes om de handjes te doen en niet in een puckababy.

    Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. Dus zou ik zeggen, als inbakeren niet nodig is, zou ik het niet doen. dan hoef je ook niet af te bouwen!
    Sinds een aantal dagen doen we nu krabwantjes om zijn handjes (die had ik nog liggen want ik dacht dat je die MOEST aanschaffen hihi) en nu gaat het beter. Hij heeft dan toch dat geborgen gevoel en kan hij toch leren zijn handjes naast zich neer te leggen....

    Natuurlijk maak je de keuze zelf, maar omdat ik lees dat je meisje eigenlijk niet onrustig is, maar gewoon moet leren om in haar eigen bedje te slapen...

    Verder hebben wij het lakentje hier over de breedte gebruikt om het bedje op te maken, zodat je het nog verder onder het matrasje kunt instopppen. Zo ligt ons zoontje nog strakker ingepakt in bed, wat hem ook extra geborgenheid geeft!

    Succes in ieder geval en ik ben benieuwd hoe het gegaan is!
    Hoe oud is je meisje eigenlijk??
     
  12. Majorana

    Majorana Bekend lid

    29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Als ze niet echt onrustig is en lekker met de handjes omhoog slaapt zou ik haar niet in de puckababy leggen. Denk dat ik haar dan inderdaad misschien onder een iets strakker ingestopt lakentje zou leggen. Heb je de gordijntjes dicht? Misschien helpt dat wat?
    Wat bij ons ook wel goed helpt is een muziekje aan zetten. De laatste tijd wordt hij overdag ook vaak na een klein uurtje wakker en vaak valt hij dan na een half uurtje weer in slaap als we een muziekje aanzetten. Dat kan bij ons op afstand, we lopen meestal niet zijn kamertje binnen als hij verder wel rustig ligt. We hebben een babyfoon met cameraatje waardoor we hem ook in de gaten kunnen houden. Maar als ze wel huilt, weet ik niet of dat voor jullie werkt.

    Ik moet zeggen dat Tobie overdag ook vrij veel wakker was, alhoewel hij de laatste tijd juist wat meer slaapt. Is ze verder wel vrolijk overdag? En als je haar eruit haalt als ze wakker is en na een uurtje weer terug legt? Misschien is dat nog een optie?

    Nogmaals, ik zou zelf niet nu nog aan de puckababy beginnen. Ben juist blij dat wij het niet meer nodig hebben (hij was erg onrustig met zijn armen in het begin). Als ik zie hoe heerlijk hij nu ligt met zijn handjes naast zijn hoofd ben ik blij dat het niet meer nodig is.
     
  13. maggie100

    maggie100 Fanatiek lid

    12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is trouwens ondertussen alweer 7,5 week oud wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel....

    Ik ben echt een ontzettende twijfelaar en eigenlijk zeg ik altijd als je twijfelt moet je het niet doen (bij kleding kopen haha) en ik moet zeggen dat dat altijd goed werkt. Vanmorgen heeft ze een fles gehad om 6.15 en vervolgens ging ze om 7.00 uur in bed. Deze voeding geef ik altijd boven in het donker en ze heeft geslapen tot 10.00 uur! Heerlijk voor haar want dat had ze ook echt nodig. Dan heeft ze een fles gehad om 10.30, beneden en eerst nog even lekker gespeeld en dan weer naar bed gebracht maar dan wil ze niet meer slapen. (tijdens de fles viel ze in slaap en daarna meteen weer grote ogen) Ze huilt niet echt maar jengelt meer. Ik ben boven gebleven en uiteindelijk viel ze in slaap en heeft een kwartiertje geslapen. Daarna heb ik haar naar beneden gehaald en in de wandelwagen gelegd. En vrolijk dat ze was ze heeft een kwartier lang alleen maar lopen lachen :) om vervolgens weer rustig in slaap te vallen voor een kwartier (daarna heb ik haar denk ik wakker gemaakt door de kraan lang te laten lopen) en viel weer in slaap en nu slaapt ze nog.....Gisterochtend heeft ze ook uiteindelijk in de wandelwagen geslapen zonder dat ik hoefde te wandelen, dat is iets nieuws! Ik ga het dus op maar op die manier proberen en ik doe gewoon wel steeds hetzelfde ritueel.....
    Dat is ook zoiets lastig haha dat ritme erin te krijgen.....'s morgens kan ze namelijk heerlijk een half uur spelen voordat ze de fles krijgt en na de fles gaat ze dan naar bed (dat doen we ook 's nachts...) maar 's middags en 's avonds dan is het meteen krijsen van de honger.....en omdat ik hetzelfde ritme aan wil houden verschonen-spelen-voeden-slapen kan ze dus 's middags niet echt spelen. Ik leg haar wel van te voren in de box en muziekmobiel aan en na die tijd houd ik haar iets langer vast zodat ze nog lekker kan rondkijken....

    owww wacht ik ben weer eens te voorbarig haha ze is weer wakker ik zie armpjes bewegen :) ik ga dan maar de stad in even lekker wandelen nu het nog lekker weer is!
    Maar de puckababy heb ik nu besloten breng ik morgen terug dan kan ik ook niet meer twijfelen!

    Ik ging nog even tussen het berichtje typen even bij mijn dochter kijken slaapt ze alweer: het is me er een! :)
     
  14. Majorana

    Majorana Bekend lid

    29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    :) Dat klinkt goed! Ze blijven verbazen, die kleintjes...
    7.5 week, wat klein nog.... ;) Tobie is al zo'n 16 weken, wat gaat de tijd idd snel he? Geniet van t mooie weer en wandel ze!
     
  15. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid kon ook niet goed slapen toen ze nog zo klein was, zij was wel erg druk met haar handjes tijdens het slapen. Wij hebben toen de dreamswaddle gebruikt en dat werkte uitstekend. Later wilde wij overstappen op de Puckababy, maar deze heeft ze niet meer nodig gehad.
     

Deel Deze Pagina