Vanaf welke leeftijd barbies?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DastyQueen, 20 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Vanaf welke leeftijd vonden jullie kinderen barbies leuk om mee te spelen?

    Mijn dochter is nu 2,5 en speelt zo leuk met de little people poppetjes in het little people poppenhuis. Ze speelt hele zelf verzonnen verhalen met die poppetjes (beetje wat ze zelf meegemaakt heeft lijkt het op). Ze gaan naar school, naar verjaardagen, met de bus naar de dierentuin, ze maken ruzie en soms krijgt een poppetje straf en op het moment gaan de poppetjes regelmatig naar de dokter, en dat is zij zelf met haar stetoscoop uit haar dokterskoffer op :roflmao:

    Ze heeft ook poppetjes en een kasteel van vtech kleine vriendjes en die vind ze niet leuk (ik denk omdat het constant geluid maakt tijdens haar verhalen door).

    Nu vind ik zelf barbie heel erg leuk dus vraag me af of ik dat al voor haar kan kopen en vooral of ze daar dan al leuk mee kan spelen?
     
    owly vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Hier pas met een jaar of 4-5 eerder niet. Ze heeft een paar oude poppen van mij van vroeger die gaan zowaar in een buggy of wandelwagentje door t hele huis. Nog wel heel basaal met dingen als: dekentje er overheen, extra instoppen, "slaapt!" "ja, popje slaapt dat heb je goed gedaan! " maar die is dan ook wel een stuk jonger.

    Nadeel van barbie is niet zo zeer de pop zelf de kleinste onderdelen daarvan zie ik niet direct als verstikkingsgevaar maar alles wat erbij hoort wat nogal klein is. Dat vind ik zelf een beetje te tricky.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hier vanaf 3 jaar, ze kreeg haar eerste Barbie van sinterklaas vorig jaar. Inmiddels hebben we een aardige verzameling. Ze speelt er alleen weinig rollenspel mee, het gaat hier voornamelijk om kleding aan en uit trekken, schoentjeswisselen, kroontje op enzovoort.

    Rollenspel wordt veel meer gedaan met de duplo poppetjes, little people (vooral bij jongste dochter) en Playmobil (maar dat zou ik bij 2,5 nog niet geven: hele kleine onderdelen).
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Edit: ik zag bij de action vorige week barbies liggen voor 5 euro (echte barbies, geen neppe). Misschien eens eentje halen om te kijken of ze ermee speelt?
    Mijn dochter van 2,5 kan trouwens een hele middag bezig zijn met haartjes kammen van de barbies, waarna mama er een staartje of een vlecht in moet maken. Ook leuk :cool:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Mijn dochter speelde vanaf haar 3e met mijn barbies en barbiehuis. Daarna zijn we zelf Barbies gaan kopen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Ansji

    Ansji Niet meer actief

    Mijn jongste was ook 2,5 jaar toen ze echt met de Barbies en barbiehuis van haar zus ging spelen.

    Het verschilt wel per kind, mijn oudste heeft er minder interesse in dan de jongste. Onze jongste gaat net als die van jou helemaal op in rollenspellen! Het is echt een poppenkindje.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn dochter speelde met 2,5 ook al met Barbies! En nu met 3,5 ook nog steeds. Ze vind het prachtig.
    Het Vtech vrolijke vriendjes prinsessen kasteel vond mijn dochter ook niks dus die hebben we snel weer weg gedaan.
    Little people speelt ze nog steeds mee.

    Nu heeft ze ook veel interesse in zeemeerminnen, en krijgt ze van sinterklaas (van oma) zo’n zeemeerminnen Barbie die licht kan geven en mee in bad kan.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Mijn dochter kreeg met 3 barbies en een barbiehuis.
    Hier tot 4 vooral het huis inrichten en verhalen naspelen. Nu begint ze pas met omkleden ... m
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Dochter was2,5 die zag het van haar oudere zus. Zo rond haar 3e begon ze met het omkleden ed.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.635
    21.131
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die van mij heeft totaaaaal geen interesse in poppen en barbiespul. Gelukkig, vind er zelf geen reet aan, haha.
     
    Fristi2012, wwrr, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Als ik het zo lees verschilt het dus echt per kind. Ik ga van de week een barbie kopen en houd de kleine onderdeeltjes zoals schoentjes wel nog even appart kijken wat ze ermee gaat doen.
     
  12. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter kreeg ze voor haar 4e verjaardag.
    Maar als ze dit erg interessant vindt, waarom dan niet met 1 Barbie proberen en evt de kleine onderdelen (schoentjes, oorbellen, etc) eerst weglaten zodat ze alleen de pop en de kleertjes heeft?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Als ze voor 5 euro bij de action liggen is t allicht de moeite waard inderdaad. Gaat dan ineens t koppie er af zitten wij ons niet te verbijten. In mijn hoofd zijn die dingen nog steeds behoorlijk prijzig en bij mij gingen die koppies er vaker af dan dat mijn moeder leuk vond, gewoon om te kijken hoe t in elkaar zat. Idem met muziekdoosjes, schroevendraaier die paste was snel genoeg achterover gedrukt en anders grof geweld. Je begrijpt wel dat die muziekdoosjes toen gewoon hardstikke stuk waren he? Dus na 3 wist ik wel hoe ze werkten en sloopte ik ze niet meer.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Je kan ze ook kopen via marktplaats of kringloop. Laatst zag ik ze bij de kringloop voor 1.50. Via marktplaats kunnen je ook leuke barbiescooter of beachauto kopen. We hebben een knul dus die heeft daar niet zo veel intersse in.
     

Deel Deze Pagina