Vanaf welke leeftijd kan een kind alleen in opblaasbadje?

Discussie in 'Rondom water' gestart door geaaa, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geaaa

    geaaa Lid

    11 mrt 2016
    9
    0
    1
    vanaf welke leeftijd kunnen kinderen in opblaasbadje in de tuin even alleen zijn? met 20 cm water ofzo....
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Vanaf 10 ofzo haha

    Mijn zoontje is nu 5... en die zou ik alleen maar 1 minuut alleen laten ofzo ok boven iets te pakken...

    Verder niet, ik ben er altijd bij en zo niet dan ben ik in de keuken drinken pakken oid, waar ik gewoon zicht heb op de tuin
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  3. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Met zwemdiploma :)
     
    MaMa en Eline88 vinden dit leuk.
  4. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Hier zijn ze 2,5 en 4 jaar. En ik zit er echt niet de hele tijd bij. Ben ooo bezig en loop naar zolder. Ben geen uren weg, maar wel gerust tien minuten even ergens in huis.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.704
    42.533
    113
    Pas vanaf dat ze een zwemdiploma hebben
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Als hij in het badje zit zit ik er ook in of naast of ik loop even naar binnen maar dan met zicht op het badje.

    Als hij boven in bad zit zit ik erin, erbij of rommel ik boven maar zing dan liedjes met hem (bijv kn de was te pakken en bij hem op te vouwen)

    Hij is bijna 3.
     
  7. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Verdrinking is bij kinderen van 1 tot 5 jaar een van de belangrijkste doodsoorzaken. En meestal gebeurt dit nog thuis ook. 10 minuten weg zijn is lang genoeg voor een kleintje om te verdrinken.
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je weet dat kinderen maar een paar cm water nodig hebben om te verdrinken....?

    Ik begrijp er eerlijk gezegd niks van dat je je kinderen van die leeftijd alleen laat in het water:$
     
  9. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik laat hem niet alleen. Nog geen minuut. Geen idee wanneer wel, na zn zwemdiploma misschien. Maar liever dan nog niet. Heb ook geen idee hoe oud hij dan is en of hij verantwoordelijk genoeg is.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier altijd vol in het zicht, ik ben op max 4m afstand van het badje met een bodempje water. Gisteren viel mijn buurjongetje heel hard in hun bad toen hij een bommetje maakte, zij hebben best een diep bad en hij nog geen zwemdiploma; hij raakte onder water in paniek en buurvrouw was op zolder... gelukkig kon hij toch zelf weer boven komen. Buurvrouw heeft me nu op het hart gedrukt er áltijd bij te blijven.
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.898
    113
    noord holland
    Ik heb altijd begrepen dat kinderen tot een bepaalde leeftijd (ik dacht tot zeker 3) die omvallen of anderszins met hun hoofd onder water komen (zelfs in 5 cm) het besef niet hebben om te stoppen met doorademen en zich omdraaien. Ze krijgen dus heel snel veel water binnen waardoor ze heel snel verdrinken omdat de longen vollopen. Niet zoals bij volwassenen dat we pas verdrinken door uitputting van het ons zelf boven proberen te houden. Jonge kinderen schijnen dat niet te doen, of heel kort omdat ze direct water binnen krijgen (wij houden onze adem in).
    Ik heb ze dus nooit alleen gelaten tot ze hun zwemdiploma hadden. Boven de 4 a 5 wek eens even kort of van een afstandje maar dan hield ik verbaal contact. En als ik dan geen reactie terug kreeg dan ging ik direct kijken.
     
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Vanaf een zwemdiploma inderdaad. Dochter is bijna 3 en laat ik niet alleen. Heb er altijd zicht op.
     
  13. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Ja dat weet ik heel goed hoor...
    Moet wel zeggen dat ik ze dan regelmatig roep en als ze niet reageren dat ik ga kijken.
     
  14. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Er gaan nu allerlei filmpjes op FB in de rondte van kinderen die (bijna) verdrinken, ook zelfs met zo'n zwemband om. Super-akelig en om te huilen, maar realiteit en iets om bij stil te staan.

    Echt dames, blijf bij je kinderen als ze in het water zitten. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje en je vergeeft het jezelf nooit als je slechts 10 tellen te laat bent omdat je die was nog even wilde pakken.. Die was die wacht wel hoor!
     
  15. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Pas wanneer ze kunnen zwemmen. De oudste kan een beetje zwemmen maar is ook nog erg jong vinden wij, dus geen idee hoe die reageert tijdens zo'n moment, dus hier de kids echt niet uit het zicht. Kleine moeite die groot verdriet kan voorkomen
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    als ik weet dat hij er niet in zit (stapt er niet zomaar in), maar het ding wel in de tuin staat, max 1 minuut. Als ik hem niet hoor tussendoor dan kijk ik snel uit het raam of kom ik naar buiten.

    Verder laat ik hem nog niet eens alleen bij een watertafel
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan kan het toch al te laat zijn?
     
    Esila vindt dit leuk.
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Tsjaa... ik vind het dom en onverantwoordelijk...

    Het kan net zo goed te laat zijn wanneer je geen antwoord krijgt
     
    Esila vindt dit leuk.
  19. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik lees toevallig net in een EHBO-boek dat ik aan het redigeren ben dat verdrinking binnen enkele seconden gebeurt en ook nog eens geluidloos verloopt. Het is doodsoorzaak nummer één bij kinderen onder de vier jaar. Ze adviseren je kinderen pas alleen te laten zodra ze hun zwemdiploma hebben, en zelfs dan is het een kwestie van altijd blijven opletten. Er bestaat namelijk ook zoiets als secundaire verdrinking (dan is je kind bijvoorbeeld kopje onder geweest en heeft daardoor water in zijn longen gekregen).
     
  20. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    In het zwembadje (60cm diep) bij ons thuis?
    Vanaf 7 jaar, toen ie kon zwemmen.

    In het zwembad (1,5m diep) bij mijn ouders?
    Nog steeds niet. Zoonlief is 9 jaar oud ondertussen. Zou het mezelf niet kunnen vergeven moest hij bij een stomme actie z'n hoofd stoten aan de rand en niet meer boven komen.

    't blijft een kind hoor... :)
     

Deel Deze Pagina