vandaag clomid gestart, nog iemand?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door essie1986, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Je hebt al een lange weg afgelegd..
    Meteen 100 Mg ja? Ik hoop voor je dat het bij 1 of 2 follikels blijft!

    Voor mijn man voelt dit niet als falen aan. Hij was wel extreem opgelucht dat t niet aan hem lag, maar meer omdat hij dan onzeker werd of ik wel bij hem zou blijven. Kinderwens is bij mij heel erg aanwezig, maar ik wil dat wel alleen met hem. Dus daar hoefde hij niet bang voor te zijn.
    Ik vind het heel erg dat 't nog steeds niet gelukt is om zwanger te worden, maar de MMM voelt voor mij meer als steun dan als falen. Mijn lichaam kan t zelf niet...

    @BB83 fijn dat je een goede vakantie gehad hebt. En China! Wauw! Lijkt mij ook super om dat eens een keer te mogen zien. En meteen in je wachtweken nu! Hopelijk zien we hier over 2 weken een mooie test verschijnen :thumup:

    Vandaag met de gyn gebeld. Hebben de follikelmeting nu op dag 10, vrijdag, gezet in plaats van maandag. In principe heb ik vanuit mezelf geen eisprong, dus verwacht dat die er vrijdag ook nog zit. Maar mocht die voor vrijdag wel al springen is dat ook niet erg. We hebben dus vrijadvies voor deze week, haha ;)
     
    Zolta, wennepen80 en BB83 vinden dit leuk.
  2. Girll93

    Girll93 Actief lid

    4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Het is logisch dat je man er moeite mee heeft, is wel een mannendingetje..
    Bij mijn man is bij de laatste uitslag van het semen pas echt heftig binnen gekomen toen bleek dat hij er maar 700.000 had na bewerking. Hij storte in, schrok hier best heel erg van omdat al die andere uitslagen ( wat ook slecht was) hij vrij nuchter was en er meer voor mij was. Denk dat t twee weken geleden pas echt aan is gekomen. Heb gisteren zelfs de vraag gehad; wat als ivf ook niet lukt, ben ik je dan kwijt? Jaa dan schiet ik helemaal vol... hij schijnt er nu echt dag en nacht aan te denken wat me heel veel pijn doet. We praten er gelukkig goed over en kijken uit naar as vrijdag want dan hebben we intake ivf. Heel spannend allemaal maar, ookal zijn we nog niet gestart met ivf, hebben we t al erg zwaar. Maar ik denk dat het ook komt omdat afgelopen jaar elke gyn iets anders zei, dat maakt ons nog meer onzeker!!

    Hoop voor jou dat alles voorspoedig gaat, nu je in de mm zit. Blijf goed met je man praten, als dat niet voldoende is kan je dit aan je gyn aangeven. Zij verwijst je/hem/jullie dan door naar een psycholoog. Hoop dat je er iets aan hebt.
     
  3. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Dikke knuffel voor jou!

    En wat een lief bericht, zo attent hoe je reageert!
     
    Girll93 vindt dit leuk.
  4. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Eerdere testen waren Etos early.
    Vanmiddag k2v5 gedaan:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ella32, Zolta, wennepen80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Inderdaad een lief en mooi bericht. En een dikke knuffel voor jou.
     
    Girll93 vindt dit leuk.
  6. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Mooie test!
     
  7. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    En dat op een middagplasje :D
     
    Zolta en Girll93 vinden dit leuk.
  8. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ik hoop je snel achterna te gaan :D
     
    Zolta vindt dit leuk.
  9. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Hoe ver ben jij nu?
     
  10. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Cd 6 :roflmao:! dus nog ff te gaan. Vrijdag weer een kijkje bij de gyn :rolleyes:
    Hopelijk volgende week dus weer gaan loungen op de bank!
     
    Zolta en Bacio vinden dit leuk.
  11. Mam1989

    Mam1989 Lid

    17 jul 2017
    20
    16
    3
    Vrouw
    Dag meiden, hopelijk mag ik me bij jullie voegen. Heb niet al jullie berichtjes gelezen dus als ik iets vraag wat al besproken is, sorry daarvoor!

    Wij zijn sinds januari 2017 bezig voor ons tweede maar kwam er al snel achter dat ik nog steeds PCOS heb. Uiteindelijk wilde we gaan starten met clomid in juni maar toen bleek ik spontaan zwanger te zijn. Heel blij natuurlijk maar is helaas geëindigd in een vroege miskraam. In augustus heb ik toen voor het eerst clomid geslikt na 10 dagen duphaston. Alleen werd ik op dag 17 ongesteld. Hele gekke cyclus. Nu 2e ronde. Heb als het goed is 9 of 10 september een eisprong gehad (ovu test), maar wanneer kan je nu op zijn vroegst testen. Want wat is nu je NOD?

    Heb wel last van kleine dingen zoals af en toe dizzy, ontzettend veel wit slijm/afscheiding en zo nu en dan gevoelige borsten. Hoop dat jullie een antwoord hebben.
    Liefs
     
  12. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Zo ik hoop dat het ook niet teveel zijn, want wil niet dat alles gestaakt wordt... weer even extra nagecheckt. Slikte toch echt 2x 50mg. Vandaag was laatste dag! Geen idee of ik ook echt bijwerkingen heb gehad... zit namelijk ook nog in een rouwperiode waardoor ik denk veel nachtmerries heb en slecht slaap! #vollemaan?

    Dat het niet aan hem ligt was een opluchting, waar hij al lang over nadacht. Blijven praten en gedachten uitwisselen helpt zoveel en het is natuurlijk ook een zwaar mentaal proces.

    Spannend!! Zal voor jullie duimen.. hoe sneller hoe eerder we hopelijk het goede nieuws hier zullen horen.

    Ach jeetje, als je man dan zo instort dat doet zeer, heel zeer!! Die nuchterheid van toen was zeker zelfbescherming. Fijn om te horen dat jullie praten met elkaar. Jullie moeten het toch echt samen doen en samen sta je veel sterker met positiviteit, ook al is dat soms een beetje moeilijk op te brengen!

    Vraagje voor iedereen: Bespreken jullie dit mmm proces ook met familie, vrienden etc? Gewoon benieuwd..

    Wij hebben besloten dit geheel voor ons zelf te houden. Behalve dat ik dan hier anoniem m'n verhaal deel ☺️
     
  13. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Welkom!!

    Wat vervelend dat jullie spontane zwangerschap toch anders heeft moeten eindigen.

    Wanneer je NOD is weet ik niet? Ik heb zelf geen ervaring met PCOS, maar een van die andere lieve meiden kunnen je vast meer vertellen.
     
  14. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    @Mam1989 welkom hier!
    Heb je voor je zoontje ook Clomid gebruikt of kwam hij spontaan? Erg vervelend dat je zwanger was, maar het helaas is geëindigd in een vroege miskraam. Als je 9/10 september je eisprong hebt gehad dan zit je nu op 10/11 dpo (dagen na eisprong). Wanneer je NOD precies is ligt aan je luteale fase die bij iedereen kan verschillen. Je kunt een zwangerschapstest doen bij 14 dpo als je dat zo lang volhoudt! Eerder kan ook al met een vroege test.
    Zelf kan ik de verleiding nooit weerstaan en heb al veeeel testen verspild, haha!

    @Zolta ik heb vandaag ook mijn laatste pil gehad! Dan lopen we gelijk, haha! Jij hebt vrijdag ook je eerste meting hè? Ben benieuwd!
    Mijn bijwerkingen starten vanaf nu.. ik krijg dan tot anderhalve week na de kuur opvliegers.. heel fijn....

    Hopelijk krijg je snel betere nachten. Slecht slapen kan je echt breken. Veel sterkte nog met je verlies!

    Bij mij weten er best wel wat mensen van ons avontuur. Sowieso mijn leidinggevende, want die ziekenhuisbezoeken zijn altijd onder werktijd en daar kom ik niet onderuit. Daarnaast wat lieve collega's en een goede vriendin, mijn vader en moeder en mijn zussen en de broers van mijn man.
    Binnenkort misschien nog wel meer want:
    Ik heb met mijn man besproken wat we doen en we besluiten er vanaf nu open over te zijn. We zijn bijna anderhalf jaar op weg en het begint te steken wanneer mensen vragen wanneer wij nu eindelijk eens beginnen. Dus we gooien het niet zelf op tafel, maar als er naar gevraagd wordt vertellen we het.

    Iedereen maakt daarin eigen keuzes en alles is goed!

    Ik vind het wel jammer dat bij ons de aankondiging geen verrassing meer is. Maar goed, we zijn twee jaar getrouwd hebben alles op orde, mooi huis, gezinsauto, beide vast contract. Dus waarschijnlijk waren mensen toch niet verbaasd geweest bij de aankondiging, haha :D
     
  15. Girll93

    Girll93 Actief lid

    4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Hoi mam1989,
    Jeejtje.. dat is heftig! Moeder natuur doet soms rare dingen :(

    Ik heb ook PCO.. sinds clomid heb ik een hele regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik geb een lutale fase van 12-14 dagen. Dit is per persoon verschillend, durf dus niet te zeggen wanneer jouw nod is. Met een vroege (ligt aan welke) kan je zo 11 dagen na je eisprong testen. Maar als je kan wachten tot 14 dagen, zal ik dit zeker doen om teleurstelling te voorkomen. Omdat mijn cyclus nu zo regelmatig is, doe ik meestal op cd 27/28 een zwangerschapstest. maar doe vooral waar jij je goed bij voelt. Het is sowiezo een goed tegen dat je een eisprong hebt gehad!! Maar heb je geen echo in het zkh om te kijken of je follikels goed groeien en hoe veel het er zijn?
     
  16. Girll93

    Girll93 Actief lid

    4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Omdat t bij ons nu anders gaat lopen, weten mijn (schoon) ouders het. Op mijn werk heb ik niets gezegd, puur omdat ik nu net een verlenging van mijn contract heb gehad(jaar). Ik werk ik in de zorg, de meeste afspraken kan ik om mijn werk heen plannen omdat ik onregelmatig werk. Als t keer op een dag valt dat ik moet werken, ruil ik met collega s of verzin(erg he) ik iets om eerder weg te gaan. Als we straks t ivf traject in gaan, ga ik het wel vertellen. Omdat ik nu ook niet weet wanneer we starten vind ik t niet nodig. De puctie en de terugplaatsing valt niet te plannen, je hoort 1/2 dagen van te voren wanneer wanneer je punctie is. Dit ligt er aan hoe snel en goed mijn lichaam reageerd op de hormooninjecties. en 24-72 uur naar de punctie is de terug plaatsing. En als staan mijn baan, na 1,2 jaar op t spel, jammer dan. Gelukkig staat iedereen de springen op hboVers, heb zo weer een andere baan. Het is na de bevalling toch de bedoeling dat ik 16-20 uur ga werken. Jeejtje wat een verhaal hahaha...

    Maar goed, voor ondersteuning vanuit familie vind ik t fijn dat ik t heb verteld. Wel heb ik aangegeven dat wy hun niet gaan vertellen wanneer we t traject in gaan omdat t dan toch nog een beetje een verassing is haha
     
  17. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Welkom hier @Mam1989 !
    Ik lees dat je tot de conclusie was gekomen dat je nog steeds PCOS hebt, maar dat is toch ook iets blijvends? Ik bedoel: dat gaat toch niet weer vanzelf over??
    Klote dat je een mk hebt moeten meemaken. Hopelijk doet de clomid goed zijn werk voor je! Als op sept je eisprong was, zou ik 14 dagen later testen, dus op 24 september. Dat is alweer bijna!! En de klachten die je omschrijft kan van zwangerschap zijn, maar ook een ongesteldheidsklacht. Wil je niet pesten ofzo, maar ik lees ook dat deze lichamelijke signalen veel op elkaar kunnen lijken...
     
    Zolta vindt dit leuk.
  18. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben heteen gedeeld met vrienden/vriendinnen. Familie is nog niet zodanigaan het hinten dat het vervelend is, op mijn werk soms wel. Maar dan praatik er overheen of maak een grapje. Hoeven ze niet te weten en gelukkig heb ik de vrijheid om soms thuis te werken of later naar kantoor te gaan als het zo uitkomt met afspraken. Bloedprikken of echo's kunnen om 8 uur in de ochtend. Dus dat is lekker op tijd en ben ik nog vroeg genoeg op kantoor.
     
    Zolta vindt dit leuk.
  19. Mam1989

    Mam1989 Lid

    17 jul 2017
    20
    16
    3
    Vrouw
    @fluffyfishy Bij mijn zoontje ook clomid gebruikt 50 mg en was meteen raak. Had toen geen cyclus, geen eisprong en dus ook nooit ongesteld na het stoppen van de pil. Ik hoop dat ik het vol kan houden tot tenminste zaterdag met testen maar ben bang van niet .

    @Girll93 Wat mijn LF is zou ik niet weten. Nooit opgelet omdat mijn cyclussen altijd anders waren! Moest wel voor echo maar waren in Disney. Vond het opzich niet erg omdat ik door die echo's er teveel mee bezig ben waardoor ik hem vreselijk stress en van alles aan het bedenken ben. Nu ben ik er totaal niet mee bezig geweest en voelde zo goed! Maar de laatste echo was cd15 en was hij 12/13mm niet heel groot en 2 dagen erna waarschijnlijk eisprong gehad. We moeten afwachten.. pfff moeilijk!!

    @BB83 Ik heb mij laten vertellen dat als je PCOS hebt, dat bij een 2e of andere zwangerschap ook weg kan zijn. Maar ben geen arts. En wat je zegt.. de "symptomen" kunnen ook van menstruatie zijn, alleen ze lijken zo op mijn zwangerschap voor de miskraam en die van mijn zoontje. Maar ach het zegt allemaal niets!

    Ik heb het trouwens ook wel aan meerder mensen verteld. Paar collega's, familie en een stel goede vrienden. Meer ook omdat we een miskraam hebben gehad en ik daar heel verdrietig om was. Zo hoefde ik niet elke keer uit te leggen waarom ik niet zo gezellig was. Heb ook wel veel steun gehad en ben blij dat sommige het weten. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk!

    Succes voor iedereen!
     
  20. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    @allen, fijn om te horen dat ieder z'n weg heeft gevonden met wie er van dit traject af weten, waarom, reacties etc.

    M'n man en ik hadden van de week een nieuwtje te vertellen over z'n bedrijf. Zn broertje kwam midden in het gesprek binnen en wilde gelijk gokken.. ZWANGERRRR?!! Wij uh.. nee en anders vertellen we het niet zo! ☺️

    @fluffyfishy ik kan niet wachten tot vrijdag. Ben toch zo benieuwd naar m'n eerste echo!
     

Deel Deze Pagina