wel of niet geheim houden?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door hope43, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    naast de vele nadelen van een zwangerschap op latere leeftijd, zijn er natuurlijk ook voordelen, eerdere en meerdere echo's ..meer controles,
    maar ook de vlokkentest, die meteen het geslacht al aangeeft.
    wij weten dus al van heel vroeg in de zwangerschap wat het wordt,..
    tot nu hebben wij het voor ons gehouden, denkt iedereen dat we het nog niet weten,
    maar over 2weken weten ze dat de pretecho komt,
    nu twijfelen we, wel of niet vertellen wat het is...

    iemand enige ervaring met het geheimhouden tijdens de zwangerschap?
     
  2. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Niet uit de eerste hand, maar wel van vrienden. Zij verspraken zich regelmatig, dus eigenlijk was het geen echte verrassing meer.

    Mijn schoonzus heeft het juist van de daken geschreeuwd dat ze een meisje verwachtte en persoonlijk vond ik dat heel erg leuk. Als ik haar tegenkwam dan vroeg ik hoe het met de kleine meid ging en ik als ik wat leuks zag typisch voor een meid, dan kocht ik dat voor haar. Zelf gaan wij het ook niet geheimhouden (als het goed is, weten wij het woensdag).

    Daarnaast denk ik dat het geslacht alleen voor de a.s. ouders spannend is. De mensen in je omgeving zal ik het in principe niet veel uitmaken of je een jongen of een meid krijgt....allebei even leuk.
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja dat lijkt me dus ook weer de leuke kant, het gewoon aan iedereen te vertellen, opdat je het kunt delen, en tja tis niet om de spanning voor mijn familie, tis meer omdat ze willen kopen haha en willen weten wat ze moeten kopen,.....
    zelf wist ik het al met 11 weken ,.....
    en we spraken af het voor ons te houden, maar ja,..tis vaak moeilijk omdat je het dan toch wil delen,....
    dus als we willen kunnen we het voor ons houden, maar ik begin nu steeds te twijfelen, met welke reden eigenlijk nog...
    het enige voordeel vind ik er nu nog van, dat men zich niet met de namen gaat bemoeien ;)

    wat ik trouwens ook een heel moeilijk iets vind.

    maar ja de tijd zal het leren ;)
    na de 20 weken echo, zullen ze toch wel gaan vissen,... :)
     
  4. angeleyes

    angeleyes Lid

    30 mei 2007
    23
    0
    0
    Ik heb afgelopen zaterdag een pretecho laten doen omdat ik graag het geslacht wou weten en toevallig waren mijn ouders die dag bij ons thuis en die zeiden nog NEE ik wil het echt niet weten, maar toen we terug waren wilden ze het toch wel heel graag weten en ik vertel het ook gewoon tegen iedereen die het wil horen.

    GR angel
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    we hebben het vandaag aan mijn zus verteld, dus de rest zal wel volgen :)
    de enthousiaste reaktie van haar , deed ons beseffen dat we het gewoon aan iedereen willen gaan vertellen,...

    dus bij deze : we krijgen een lekker kereltje :D
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zou het lekker voor mezelf houden.
     
  7. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wij hebben de 20 weken echo inmiddels gehad en ook wij hebben aan de ouders enzo kunnen vertellen dat wij een jochie krijgen. De reacties zijn echt leuk!
     
  8. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met jullie jochie! Hartstikke leuk! :D

    Wij krijgen een meisje en iedereen mag het weten, tralalala! :D
     
  9. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tralalala wat leuk voor je :D

    jij hoeft niet meer zo lang te wachten gelukkig ;)
     
  10. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    wij hebben het wel geheim gehouden,omdat we dit voor ons zelf wilden houden.
    het is soms wel lastig omdat je je niet moet verpraten.maar dit is vooral lastig in het begin.
    als je het wel geheim wilt houden dn zou ik het aanleren om, als je over de baby praat tegen anderen.dan ook zeggen de baby schopt of de baby is vandaag erg druk enz,ipv(zoals wij deden)hij schopt of hij is erg druk.
    want dan gaat iedereen ervan uit dat je je hebt verpraat en dat je een jongen krijgt.
    maar ja je gaat niet zeggen dat het schopt ofzo,je praat al snel in de mannelijke vorm
     
  11. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    hi hope,lees nu pas dat je het al hebt verteld :( :( .
    dus mijn verhaal doet er niet echt meer toe :D .
    gefeliciteerd!
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    klopt het is een jongetje
    en wat je zei deed ik eerst idd wel, ik zei steeds "de kleine"
    ik had het denk ik wel volgehouden hoor, maar kwam op een gegeven moment op een punt, dat ik mij afvroeg waarom? en wou de blijdschap vd kleine delen ;)
    en nu ik het vertelt heb, heb ik het gevoel dat het de juiste beslissing was ;)
    zo zie je maar, wanneer je ouder wordt, ga je er anders tegenaan kijken ;)
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb alles meteen verteld nadat ik het wist, alleen me zwangerschap zelf heb behalve voor familie die dichtbij staat geheim gehouden tot week 12. het geslacht en de naam is al bekend en ja kan het beter gewoon meteen vertellen want mijn familie is goed in uithoren en ik ben heel slecht in liegen dus ja dit was de beste optie. ook is het leuker voor hun om kadotjes te kopen ik heb namelijk al heel veel rose gekregen echt lief
     
  14. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als mensen beginnen te vissen en je wilt t niet vertellen kun je altijd zeggen dat tn iet te zien was. Mijn oudste had er zijn knietjes voor zitten, niks te zien dus.
    Hier weet iedereen dat we een meisje krijgen.
    En dan krijg ik van iedereen dezelfde reactie.....je kunt wel raden welke als je weet dat ik 3 jongens heb :D
     
  15. Elly1979

    Elly1979 Actief lid

    14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

    Wij hebben gisteren de 20-weken echo gehad en weten sinds gisteren dat we een kleine meid krijgen.
    We zijn er superblij mee!
    Wij hebben het alleen tegen onze ouders, broers en zussen verteld en aan m'n beste vriendin.

    Maar ga het niet tegen iedereen vertellen.

    De reden waarom we het de naaste familie ed wel hebben verteld is heel simpel...die kennen ons te goed... :)
    En we zouden onze monden voorbij praten denk ik...

    Liefs Elly
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    gefeliciteerd met je kleine meissie ;)

    dus je wil het wel geheim houden, tja als je dat wil, moet je het gewoon doen en dat is wel vol te houden hoor ;)

    ik denk dat het bij ons veranderde , dat het iets met de leeftijd te maken heeft, ik zou het vroeger zekers nimmer verteld hebben, trouwens dan zou ik het zelf ook niet eens hebben willen weten.
    dit was eerst ook onze bedoeling, maar zelfs die mening was gauw voorbij :)
     
  17. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hebben het 20 weken geheim kunnen houden voor iedereen ook voor ouders, en dan zeiden mensen als we komen zullen we eens in de kasten komen en dan zei ik ga je gang!
    we hadden gewoon een doos op zolder waar we de geslachts gebonden spullen in hadden gedaan.
     
  18. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik twijfel eigenlijk nog steeds.
    Zou de verrassing er niet te veel af zijn als het dan geboren word?
    Ik denk dat we het in ieder gevak wel willen weten; er zijn zo veel leuke jongens en meisjes dingen....
    Maar of we het dan ook gaan delen.....
    Ik heb altijd gezegd van wel, maar mijn man is t daar nu niet zo mee eens :0

    als we het niet gaan delen, dan zeg ik ook niet dat ik het weet, anders moet je zo oppassen wat je zegt, bovendien hebben we t nu altijd al over jaap.
     

Deel Deze Pagina