Veeeeel te veel eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nadia77, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

    Nadia77 Actief lid

    24 dec 2007
    286
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben 13 weken zwanger en al 6 kilo aangekomen. Dat is m.i. echt niet normaal en ik weet ook precies hoe het komt: ik kan niet meer stoppen met eten! Ik eet overigens niet meer alles wat ik voor de zwangerschap ook at, vlees kan ik niet verdragen (de geur maakt me al misselijk), maar heel veel andere dingen weer wel: snoep (at ik ervoor nooit), chocola, ijs, chips, broodjes en dan in grote hoeveelheden. :(
    Vooral 's avonds, na het avondeten begint het te kriebelen: eerst netjes een stuk fruit, dan toch ook maar een yoghurtje en dan ineens slaan alle stoppen door en rijd ik naar de supermarkt of benzinestation om van alles te kopen. Elke dag neem ik me voor ermee te stoppen, maar op een of andere manier lukt het niet :(.
    Mensen in mijn omgeving maken het mij overigens wel redelijk makkelijk aangezien de meesten gewoon zeggen: maak je niet druk meid, je moet toch voor 2 eten?! Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Mijn man vindt overigens wel dat ik veel te ver ga met eten, maar kan me niet tegenhouden... wie herkent dit en weet raad? :rolleyes:

    Liefs, Nadia
     
  2. Niet meer actief

    Hey Nadia

    Hier nog een hoor.. ik kan ook ECHT alles eten wat los en vast zit.. vooral rond de termijn die jij nu bent! 1 geruststelling (misschien ;)) bij mij is het rond deze tijd wel veel minder als voor de 20 weken!
    Ik ben ook al veel aangekomen... heeft de verloskundige iets over je gewicht gezegd?
    En was je vantevoren al flink of mager? Dat scheelt vaak ook..
     
  3. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    tsja, ik vind niet dat je teveel eet maar de verkeerde dingen. Ik had zelf het geluk dat ik dol was op bruine boterhammen en sinaasappelsap..... at 15 boterhammen per dag en 2 oakken sinaasappelsap, daarbij 2 borden avondeten en wat tussendoortjes. Ik was meer dan 20 kilo aangekomen en dat is na de bevalling door borstvoeding allemaal weer weg!
    Nu ben ik ook weer als een gek aan t eten, erger zelfs want ik geef ook nog eens nog steeds borstvoeding.
    Is er niks gezonds waar je helemaal dol op bent? Daar kom je ook wel van aan maar schaadt je baby niet?
    Ik zou me echt geen zorgen maken over de hoeveelheid eten hoor! Als je honger hebt heb je honger! maar snoepen...met mate!
     
  4. Mommy2be

    Mommy2be Bekend lid

    13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik ben nog maar 11 weken zwanger, en ik eet helaas veel TE weinig, ik ben eerlijk gezegd jaloers op dames die kunnen genieten van eten.. ik hou met moeite eten binnen helaas..... ik verlang er echt naar, ik ben ruim 2kg afgevallen sinds mn zwangerschap! Ik vrees dat als de misselijkheid weg is, ik echt heel veel ga aankomen.

    Belangrijkste is dat je gezond eet, hoe veel dit ook mag zijn... maar lekkernijen moet je zo min mogelijk vermijden, want dat zijn de dikmakers. Het klopt sowieso niet dat je voor 2 moet eten, dat is onzin.

    Liefs
     
  5. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Pff staat mij nog wat te wachten als ik dit zo lees! Ik ben nog maar 5 weken zwanger, maar heb steeds zo'n leeg gevoel in mijn maag. Ik probeer er rekening mee te houden. Want ik verneem wel dat als ik een vreetdag heb gehad, ik mij s'avonds en de volgende ochtend erg beroerd voel. Buikkrampen, het is net of worden alle afvalostoffen gelijk de deur weer uit gezet! En dat heb ik ook vooral als ik pasta's heb gegeten...
    Maar goed ik was even geleden zoooo blij dat ik 15 kilo was afgevallen! Ik was van de 76k naar de 61 kilo gegaan... Maar ik voel mijn broeken steeds weer strakker worden...En dit is nog maar het begin!
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Tja, volgens mij zit er niks anders op dan je toch beheersen. De autosleutel bij manlief inleveren en afspreken dat hij je die na het eten echt niet meer geeft? Hoeveel ruzie je er ook om gaat maken? (Want als de eetbuien eenmaal over zijn en je niet zoveel bent aangekomen, ben je hem zoooo dankbaar :)).
    Klopt idd dat je niet voor twee hoeft te eten. Pas bij 25 weken ofzo wordt er gezegd dat je 300 cal extra mag eten, maar dat was geloof zeg maar 1 boterham extra op wat je normaal eet...

    Hou jezelf vooral voor dat als je in dit tempo doorgaat, je helemaal dicht gaat groeien, (misschien een plaatje van een dikke vrouw als afschrikmiddel op tactische plekken ophangen?).
    Het gaat je in ieder geval op enig moment in de weg zitten en straks als je hoogzwanger bent zit je buik alleen al wel voldoende in de weg! (Ik ben nu 6 kilo aangekomen, vrijwel alleen op mijn buik, en echt: heb zo al wel moeite genoeg om overeind te komen van de bank, bed of in bad... :(
    Plus dat dat extra gewicht voor je knieen en gewrichten straks allemaal extra belasting is. Je kunt een hoop narigheid voorkomen door je te beheersen in ieder geval, :) Ook dat zou je met vriendlief af kunnen spreken, dat hij je dat steeds maar weer even voorhoudt als je weer wilt gaan snacken...
     
  7. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    dat je voor twee MOET eten vind ik ook onzin, maar als jij dat nodig hebt, je lichaam geeft dat aan dan moet je dat doen! En natuurlijk heb je meteen meer calorieen nodig :S Anders neemt je kind van je eigen lichaam en dan val je af :S
    Dus voor twee eten HOEFT niet maar voor 1 eten is mijn inziens ook dom.
     
  8. Niet meer actief

    Nou dat vind ik een beetje grof... ben het ermee eens dat je niet voor 2 hoeft te eten, maar als je honger hebt moet je je niet in gaan houden omdat je bang bent om dik te worden hoor...
    Ik ben zelf nu bijna 30 weken zwanger & ruim 15kg aangekomen, en tsja.. baal er wel van maar t is toch niet anders en na de zwangerschap gaat er dat snel genoeg weer af... vind zwangerschap niet echt een tijd om na te denken over dat je een dikke, dichtgegroeide vrouw gaat worden ofzo :(
     
  9. kristal

    kristal Lid

    22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam

    =D>
     
  10. Mamma1984

    Mamma1984 Niet meer actief

    Ik ben het er mee eens dat je niet moet "bezuinigen" op eten maar ben het er niet mee eens dat je niet meer op je eetgedrag hoeft te letten zodra je zwanger bent.

    Het is volgensmij vooral belangrijk om wanneer je honger hebt er wel aan toe te geven maar kies dan voor verantwoorde voeding/ tussendoortjes ipv snoep, chips , chocola e.d.

    Je kunt wel zeggen "ach meid je ziet het toch niet want je krijgt toch een dikke buik dus geniet er maar lekker van", maar je moet het er wel allemaal af zien te krijgen na de bevalling en bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander.

    Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en 9,5 kg aangekomen en merk dat ik nu ook eerder naar snoep pak (zeker nu ik verlof heb en thuis zit) maar probeer er zeker wel op te letten. Want wat heeft mijn kindje aan snoep, koek e.d.? Pak dan gewoon lekker een schaal fruit ofzo, is lekker en gezond!
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Nadia,
    Ik zou zeggen, wanneer je trek krijgt neem water. Gewoon water drinken tot je vol zit, evt met wat ranja ofzo erdoor. En ga wat doen! Nu bedoel ik niet dat je niks doet, maar ga bijv je kledingkast uitpakken, alles eruit weer netjes opvouwen en in de kast leggen. Je keukenkastjes uitpakken, alles weer netjes terug erin zetten. Ga stofzuigen, zo verzet je je gedachtes en niet meer denken aan dat persé moeten eten. En idd je hoeft helemaal niet voor 2 te eten, maar je moet natuurlijk gewoon gezond eten, en een koekje (of 2 ;)) op een dag is echt niet erg, maar je moet gewoon niet doorslaan. En ja die tips die ik net gaf, daar moet je ook niet in doorslaan, maar het is wel ideale afleiding (voor mij tenminste).

    Overigens mag ik zeker niet klagen, vorige zwangerschap 9 kilo aangekomen. En eigenlijk met een na de bevalling er allemaal weer af!

    Succes in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik heb helemaal niet gezegd dat ze zich in moet houden als in " niet normaal eten". wat ik bedoel is dat het wel handig is als ze haar snacktrek beheerst: daar groei je ook buiten je zwangerschap van dicht en dat extra gewicht is wel extra balast. Wil niet zeggen dat vrouwen als JsztD te zwaar zijn: ik weet niet wat jij eet... de een komt al aan van een glas water, de ander kan de hele supermarkt leegeten bij wijze van en nog niet aankomen...
    Dus, JsztD: je trekt mijn woorden helemaal naar het andere extreem en legt er iets heel anders in dan ik gezegd heb... Doe dat alsjeblieft niet...

    TS komt wel aan en in vrij rap tempo en geeft zelf aan dta ze behoorlijk snackt. Als ze aan had gegeven dat ze normaal eet en desondanks zoveel aankomt, werd het idd een ander verhaal...

    Meiden, voel je niet zo snel aangevallen. Extra snacken is nooit gezond, ook niet tijdens de zwangerschap. En het is niet m'n eigen idee dat extra eten niet hoeft: dat zeggen alle artsen en VK's.... Die zullen wel weten wat ze zeggen, of niet?
     
  13. supershiva

    supershiva Actief lid

    9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    :) das wel makkelijk gezegd niet voor twee eten maar ik heb ook de grootste moeite om me te beheersen met eten
    om de simpele reden ik ben gestopt met roken.
    Toen ik namelijk rookte at ik lang niet zoveel als nu, :oops:
    Bij mij begint het ook na het avondeten :oops:
    sterkte ermee ;)
    shiva
     
  14. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik had hier ook last van. een avondje thuis begon bij mij met fruit en daarna tomaten etc. maar hoe meer ik er aan dacht om niet te gaan snacken hoe moeilijker het werd... daarna sloegen ook alle stoppen door.
    nu eet ik rond 20.00 uur een grote schaal magere kwark, dat is gezond.. vult enorm en de rest van de avond heb ik nergens meer last van. volgens mij helpt het echt als je maag goed vol zit.
    succes ermee
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik vreet me bijna iedere avond vol met koek/ snoep/ chips/ ijs etc. Het valt mij nog mee dat ik nog maar 16 kilo ben aangekomen.

    Bij mijn vorige zwangerschap was ik 14 kilo aangekomen en dit was ik binnen 3 weken kwijt, dit ging zelf zo snel dat ik moest stoppen met borstvoeding. Mijn VK raad me aan om nu iets meer aan te komen (gelukt :))

    Groetjes Lisette
    P.s 16 kilo bij 1.80 lengte (zoals bij mij) is denk ik toch ook anders dan bij bijvoorbeeld 1.60
     
  16. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik herken het helemaal hoor. Ik ben bijna 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik at alles wat ik voorheen ook at alleen idd geen vlees, hihi dat was echt smerig, maar van alles teveel, veel te veel!

    Ook snoepte ik natuurlijk wel maar het waren voornamelijk boterhammen met kaas, beschuitjes met jam (6 per dag ofzo) en 3 keer opscheppen met avondeten. Tips heb ik helaas niet voor je, behalve inderdaad zoveel mogelijk snacks vervangen door fruit, kwark en andere meer gezonde dingen en veel water drinken. Hopelijk houd je het in de perken want uiteindelijk 'moet' het er allemaal ook weer af ;)
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    En zorg dat je jezelf afleidt met andere activiteiten (die je eventueel zelfs niet eens met eten kunt combineren... )
    Jezelf beheersen is moeilijk, zeker als je zo'n snacktrek hebt en juist door steeds tegen jezelf te moeten zeggen: Niet doen, niet doen, ben je er erg op gefocust en ga je het juist doen. Afleiding zoeken dus, :)
     
  18. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik heb ook dat probleem :(
    Werk in een bakker en dus eet is vrij veel koffiekoeken en croissantjes door de dag.. Dan nog avondeten en dan meestal na het avondeten nog wat brood met beleg ofzo.
    Fruit smaakt me niet echt, enkel bananen..
    Ben sinds de zwangerschap verslaafd aan brood/broodjes/koeken/..! Koolhydraten dus!
    Ook pizza, friet,.. gaat er goed in!
    Ben nu 21 weken en 6 kg aangekomen :(
    Elke week zeg ik: "Deze week gaan we gezond eten!" maar ik hou het nooit vol :(
     
  19. Nadia77

    Nadia77 Actief lid

    24 dec 2007
    286
    0
    0
    Thanks allemaal voor de adviezen en ervaringen. Ik was voordat ik zwanger werd 70 kg (en 1.75 m) dus normaal postuur. Het rare is dat de extra kilos tot nu toe alleen aan mijn borsten en buik zitten, dus als ik tegen mensen zeg dat ik zoveel ben aangekomen dan geloven ze me niet... maar goed, er gaat een tijd komen dat ze me wel geloven ;). Ik ben inmiddels wel goed bezig door het vervangen van snacks met fruit... boterhammen was al een verslaving, dus pas ik daar nog wel mee op en ik houd me redelijk in...

    Zwanger zijn is heerlijk, maar soms toch best zwaar merk ik... alles verandert zo snel in je lichaam en het is net of het door je kind wordt overgenomen, dat je zelf er niet veel meer over te zeggen hebt... haha... terwijl dat natuurlijk niet zo is.

    Succes allemaal!
     
  20. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Ik zou ook proberen zo gezond mogenlijk te eten, maar ik eet ook de hele dag door, Omdat ik gewoon misselijk en flauwval als ik niet eet.maar val nog steeds af.. :( :(

    Als je het nodig hebt, gewoon nemen. Maar idd zo gezond mogenlijk. Natuurlijk is af en toe iets vets/ongezonds helemaal niet! erg.

    En idd zoals je zegt het is super om zwanger te zijn, maar ook zwaar en we moeten al met zoveel rekening houden tegenwoordig, dit wel dat niet. Dus als je er prettig bij voelt te eten s avonds gewoon ook iets nemen.

    Ik vind zelf een cup a soup voordat ik ga slapen erg lekker, misschien een idee.Geeft een vol gevoel en is lekker warm.
     

Deel Deze Pagina