Veeeeel te veel eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nadia77, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zou ook flink opletten, je bevalt alleen van een kind en de rest blijft erop. Ik vond het VRESELIJK dat ik zo dik was geworden en ik heb me het eerste jaar verschrikkelijk onaantekkelijk gevoeld, bovendien kon ik alles nieuw aanschaffen .
    Ik vond mezelf wel "meevallen" toen die buik er nog zat, maar toen die weg was kon ik wel janken :(
     
  2. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Herkenbaar hoor. Ik was met 13 weken zwangerschap ook al zoveel aangekomen. Ik had geen trek, nee ik had echt HONGER! En dat valt niet tegen te houden met veel water (dan kotste ik namelijk gewoon veel water weer uit) of iets anders doen. want feit is: als je maag leeg is, dan wordt je misselijk. Althans, ik wel. Dus ik at heel de dag door crackers, beschuit, en snacks. brood lukte niet, dat kreeg ik niet weg, het avondeten kwam er net zo hard weer uit en van fruit kreeg ik zo het zuur dat het letterlijk m'n mond inliep (het zuur niet het fruit). Echt een probleem dus... De gyn herkende het probleem en zei dat ik moest eten wat ik kon eten. En als dat enige eten toevallig chocolade is, ja jammer maar dan moet het maar. Er zijn vrouwen die heel hun zwangerschap op alleen duriven leefden, want iets anders lukte niet. Gelukkig is dit na 26 weken zwangerschap verbeterd en kan ik weer wat beter eten en hou ik het ook meer binnen. Nu met 35 weken zwangerschap ben ik 16 kg aangekomen. Dat is veel, maar niet zoveel als ik van tevoren gedacht had gelukkig. Ik hoop dat jij je ook snel wat beter voelt en wat gezondere dingen toe kan voegen aan je menu.
     
  3. Nadia77

    Nadia77 Actief lid

    24 dec 2007
    286
    0
    0
    Afgelopen vrijdag voor controle geweest, ben in totaal zo'n 7 kilo aangekomen nu, dat vond de verloskundige niet teveel (ze zegt dat sommige mensen meer gelijkmatig aankomen, sommigen meer in het begin en sommigen juist meer aan het einde... afwachten dus... . Wel merk ik dat ik nu veel minder eetbuien heb en het goed kan oplossen met fruit. Voel me er veel beter bij.
     
  4. RoxStar

    RoxStar Lid

    20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Sinds mijn zwangerschap heb ik extreem veel trek in melk (halvolle melk), wist ik veel dat daar zoveel vet in zat.. Aardig wat kilootjes aangekomen..:(
     
  5. Sijke

    Sijke Bekend lid

    herkenbaar hoor! Hier gelukkig met vlagen.
    Misschien helpt het om heel regelmatig (iedere 1,5 uur), dus s ochtends al mee beginnen, iets gezonds te eten. Wat ook voedzaam is. Dus boterhammen, muesli, banaan, uitgebreide lunch met soep brood en salade en s middags voortzetten. Volgens mij heeft het namelijk met schommelingen in je bloedsuiker te maken. Ik loop aan het einde van de middag echt te shaken als ik niet op tijd wat neem. En ik eet echt veel meer dan normaal op een dag.
    Inderdaad was ik bij mijn vorige zwangerschap ook twintig kilo aangekomen (ook wel veel vocht) en daarna door de borstvoeding ruim onder mijn gewicht van voor de zwangerschap uitgekomen. Dus ik ben niet al te bang om aan te komen, maar probeer het wel gezond te houden.
     
  6. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb echt hele dagen trek in iets. Als ik niets neem dan word ik misselijk. Maar ik heb trek in de gekste dingen!
    Gister zei ik tegen mijn moeder dat ik zo'n zin had in een zak bolognaise chips , chips heb ik al een hele tijd niet meer gehad! Dus ik moest en zou naar de winkel en heb dus in 1 keer 2/3 vd zak op gegeten! Echt heel erg.
    Fruit vult gelukkig wel bij mij! Maar toch houd ik dat zure gevoel net of moet ik dan wat hartigs eten! Elke dag wil ik aardappelen met groente en vlees , terwijl ik normaal gesproken daar echt niet gek op was en meer leefde op pasta's.
    Maar ik moet er dus echt om denken dat ik niet hele dagen ga lopen snaaien. Het nadeel is ook nog dat ik thuis zit aangezien ik 2 maanden geleden een ongeluk heb gehad met mijn knie. Dus ja dan begint de verveling. En sporten wil dus ook niet meer! Voorheen reed ik 7 dagen in de week 2 paarden naast mijn werk. Dus je kunt nu wel raden hoe snel ik groei.
    Mijn schoonzus daarin tegen even ver heen dan mij en maatje 32/34 heeft nergens last van! Die moet juist meer eten van de dieettiste.
    En ik heb maat 38 /40 en ben nou dus als de dood dat ik straks tonnetje rond word! En hoe dikker je bent hoe meer straie lijkt mij?
    Maar wat kun je er tegen doen?
    Ik snap de TS wel hoe moeilijk het is als je lichaam de hele dag vraagt om lekker eten!
     
  7. Nadine1977

    18 sep 2008
    8
    0
    0
    Pfff, ik ben denk ik heel extreem dan. Ik ben n.l. nu ruim 28 weken zwanger en ben al 17,5 kilo aangekomen.... Ik ben 1.72 en heb altijd tussen de 58 en 60 kilo gewogen, nu weeg ik 77,5 kilo... Ik was trouwens al meteen in het begin zo veel aangekomen en ik at ook extreem veel boterhammen met kaas. Nu eet ik normaal (wel meer dan voor min zwangerschap) maar kom nog steeds aan. Ik probeer me er niet al te druk over te maken.
     
  8. teske

    teske Lid

    9 jul 2008
    81
    0
    0
    euhm, ik ben bij de eerste zwangerschap 15 kilo aangekomen, bij de 2e 35! (dat was er binnen 2 weken weer af) terwijl ik bij de 2e nauwelijks snoepte en bij de eerste wel. Ben nu bijna 11 weken, en al ruim 3.5 kilo aangekomen... Mijn ervaring ermee is, je lichaam geeft aan wanneer het wat nodig heeft. Ik ga ervan uit dat je anders niet zo'n drang zou hebben, om nét dat gene te moeten eten waar je zo'n zin in hebt! Of is dat een hele foute interpetatie van mijn lichaam?
     
  9. Nadine1977

    18 sep 2008
    8
    0
    0
    Ik denk daar ook zo over hoor, mijn lichaam zal het nodig hebben en dat gewicht komt wel goed. Het is overigens wel goed om te lezen dat er meer mensen zijn die zoveel aankomen! 9en dat het daarna ook nog eens goed is gekomen :)
     
  10. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo denk ik er ook over, hoor... Je lichaam kan heel goed zelf aangeven waar het nodig heeft. Ik heb heel veel trek in hartige dingen... De cupasoup vliegt erdoorheen hier... Ik heb normaal al een lage bloeddruk, en nu is hij denk ik nog lager want ik ben ook vaak duizelig en dan ziet het echt zwart voor mijn ogen... Ik luister idd ook goed naar mijn lichaam en ik eet waar ik trek in heb... Al probeer ik dan wel de chips enz te laten staan en in plaats daarvan dan een cup a soupje te pakken... Dat lijkt me dan toch gezonder... Maar af en toe een keer toegeven aan je lekkere trek kan helemaal geen kwaad..
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    TS, fijn dat het je al wat beter lukt om je snacktrek te beheersen. bij mijn eerste zwangerschap at ik er ook maar op los, had altijd wel zin in iets en ach, ik werd toch dik. Ja....... en ik bleef dik :(. De laatste 10 kilo heeft een eeuwigheid geduurd om die er af te krijgen, ondanks meer dan een jaar borstvoeding geven.

    Deze keer hou ik me echt wat meer in bedwang. Scheelt ook wel dat ik nu niet zo'n snackhonger meer heb als de eerste keer, maar als ik echt voor de kast sta te snaaien, dan dwing ik mezelf toch maar om voor de kale crackertjes of de soepstengels te gaan. Niet zo lekker, maar je bent wel wat aan het eten en je hebt toch weer iets in je maag. En af en toe een of meer koekjes of een bak chips, moet toch kunnen? Dat doen we normaal ook allemaal wel eens, zonder zwangerschap.
     
  12. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Tja, ik herken het wel een beetje... Maar ik ben afgelopen week op een punt gekomen, waarbij ik bij mezelf dacht: dit wordt echt te gek ! Nu ga ik weer eten zoals voor de zwangerschap, anders lukt het me nooit meer om op het oude gewicht te komen straks...(68kg) en dat zou ik echt vreselijk vinden !
    Ben nog maar 4 kilo aangekomen, dus valt nog redelijk mee gelukkig...

    Ik heb wel regelmatig snoepbuien en snak dan naar een doos koekjes ofzo. Maar ik geef er gewoon niet meer aan toe. Klinkt simpel, maar dat is wel het enige dat werkt. Tenslotte is er niets of niemand die je dwingt om te gaan snoepen, je doet het zelf, dus is het tijd om ervoor te kiezen om het niet meer te doen. (Zolang je een bepaalde gewoonte nog steeds blijft herhalen, levert het je dus toch ergens iets op, ookal kun je zelf (nu nog) niet altijd de achterliggende reden bedenken). (Emo-eten, zoethoudertjes, "het maakt nu toch niet uit-houding", etc. etc.). Bij mij kwam het omdat ik me echt dik en lelijk begon te voelen toen mijn buikje begon te groeien (sinds vorige week pas)... taille is verdwenen en buikje lijkt nog gewoon het gevolg van te veel snoepen / eten... Geen echt leuk gevoel als je mensen ziet kijken, met zo'n blik van: "goh, die heeft een lelijke buik"... *balen dus*...

    Maar mijn vriend heeft gelijk als hij zegt dat ik ervan moet genieten, omdat het zo weer voorbij is allemaal. Het is iets bijzonders en iets moois en er gebeurd vanalles met je lichaam (waaronder dus helaas vreetbuien)... Maar ik merk nu dat als ik er positief tegenaan kijk, dat het allemaal beter onder controle te houden is. (Spreek vanuit mezelf hè... is natuurlijk voor iedereen weer anders).

    Ik mag van mezelf 1x per week toegeven aan de snoepbuien dat is ergens in het weekend. Dan kruip ik op de bank met een pak koekjes en die gaat dan voor de helft op.
    Daarna gewoon de hele week netjes balansdagen houden en alvast uitkijken naar het weekend :)
    Trouwens een verse fruitsalade en een heerlijk ijskoud glas aanmaak zijn ook erg lekker !
    En veel variëren met koken helpt ook, heb ik gemerkt... Leuke nieuwe gerechten verzinnen en uitproberen en er een feest van maken om iets speciaals te maken met je partner. Je kunt je dan bijvoorbeeld te buiten gaan aan een gezonde salade of af en toe een keertje aan een bord zuurkoolstamp (ofzoiets)... Ook lekker.
    Gewoon gezondere varianten kiezen om van je eten te genieten.

    En eigenlijk ook maf... als je niet aan het eten bent, kun je zoveel andere leuke dingen doen met je tijd (positieve gedachten houden). Sporten boek lezen, wandelen, tekenen, whatever...
     
    Aiofy vindt dit leuk.
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Wanneer beginnen die "vreetbuien"?
    Het enige waar ik geen last van heb, is trek in extra eten of zoetigheid oid. Ik heb eigenlijk heel weinig trek; eet braaf 3x per dag en daarnaast wat gezonde tussendoortjes, maar mijn man roept iedere avond: bordje leegeten schat.
     
  14. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Geen idee wanneer ze beginnen, bij mij zijn ze inmiddels al weer over en uit, gelukkig.

    De afgelopen week eigenlijk alleen normaal gegeten, en af en toe een appel tussendoor, maar geen behoefte meer aan hele bergen snoep ofzo...
    Scheelt ook dat ik tegen mezelf heb gezegd dat het maar op moet houden, denk ik. Ik heb het niet nodig en het is ongezond, dus gewoon maar niet meer doen.

    Vanavond gaan we wel lekker genieten van een bordje zuurkoolstamp :)
     
  15. Jaleesa

    Jaleesa Actief lid

    21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik heb ook onzettende behoefte om te eten... Met vlagen heb ik zin in snoep. Vet heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik heb veel behoefte aan bruin brood! Bruin brood met tonijnsalade of kaas! Ik at voorheen geen kaas meer omdat dit super vet is.

    Mijn symptomen (gespannen tietjes) zijn sinds een paar dagen over, daarvoor in de plaats is een enorme honger gekomen.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik heb bijna nergens zin in. Alleen in fruit, fruit en nog meer fruit; kilo's appels, mandarijnen en hele ananassen...
     
  17. Nuevia

    Nuevia Nieuw lid

    25 okt 2008
    3
    0
    0
    verkoop binnendienst
    Deventer
    Hi, ik heb er ook last van maar het vervelende er aan is dat ik alleen zin heb ik "slecht" eten zoals snoep, chips, rookworst, vette en zoete dingen dus. Van mezelf ben ik juist altijd erg gezond bezig, normaal geniet ik van gezonde voeding en snoep ik weinig anders dan af en toe een stukje chocola. het is net alsof ik totaal ontregeld ben. Van gezonde voeding geniet ik haast niet meer, des te meer van alles wat niet gezond is en waar mijn baby en ik niets aan hebben. Ik ben nu ook flink verkouden en grieperig, misschien wel hierdoor. Heel vervelend....
    Ik moet er maar niet meer aan toe geven want ik begin een dikke buik te krijgen en dat is niet omdat de baby al zo groot is met 8 weken ;)
     
  18. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    ik heb ook de hele dag zin om te eten, maar ik haal met opzet geen koekjes in huis, die gaan op!
    ik eet er zon 3 kilo appels doorheen in een week en ik heb zo mijn voorkeuren: eerst had ik alleen maar zin in broodjes roomkaas vooral van de v en d en sinaasappelsap
    en nu eet ik veel appels en drink heel veel optimel, een pak per dag.
    ik probeer t vooral gezond te houden want daar heeft de baby ook nog eens wat aan moet je maar denken. (al waren die broodjes roomkaas daar niet zo goed voor hahah :D )
    ik ben trouwens 3 kilo aangekomen na het stoppen van de pil (van febr tot juli) en nu nog eens 5 kilo sinds ik zwanger ben. maar ik maak me er geen zorgen om. ben 168 m en woog dus eerst 65 en nu 73 maar heb wel een mooie buik! en ik denk dat het straks wel wat minder snel gaat, het aankomen.
     
  19. butterfly24

    butterfly24 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nou nou nou!
    Ik eet nu ook meer, en heb ook meer trek in een lekkere vette hap dan gezond eten. Dat neem ik soms ook echt gewoon. Alleen heb ik wel aanleg aan te komen. Ik ben 25 kilo afgevallen voor ik zwanger werd en merk nu al wel dat ik weer aankom. Normaal at ik via sonja bakker en dat kan nu even niet meer. Dus ik merk het meteen aan mezelf dat ik meer eet dan voor ik zwanger was.
    Maaaaaaaaaaaaaaaaar, je moet ook wel extra eten maar als je aanleg hebt om aan te komen, kom je snel aan als je echt veel lekkere dingen extra eet zoals snacks, chips, etc. Dus als ik dat negen maanden doe groei im helemaal dicht!
    ik probeer er dan wel op te letten dat ik wel gezond blijf eten, en zo nu en dan een vette hap moet kunnen. Als je lekker kilo's eraan blijft eten, de baby zal niet al je extra vet wegnemen als hij of zij eenmaal geboren is hoor. Veel eten mag, maar let wel op wat je eet. Je kunt beter 4 extra broodjes eten dan 4 snacks of chips denk ik dan.
     
  20. Diana82

    Diana82 Actief lid

    7 nov 2006
    353
    0
    0
    Tja, vanuit voedingskundig oogpunt heb je maar 300-500 kcal per dag extra nodig (paar sneetjes brood met beleg en een extra glaasje melk).... Maar ik had ook de hele tijd zin in lekkere dingen, dus ik snap precies wat je bedoelt!
     

Deel Deze Pagina