intake gesprek verloskundige! wat vragen ze?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    de titel zegt het al.
    ik heb morgen mn eerst afspraak bij de verloskundig! maar lees overal dat ze van alles gaan vragen, over je medische verleden enzo

    kan iemand me vertellen wat ze precies allemaal gaan vragen?!

    alvast reuze bedankt!

    groetjes Muis
     
  2. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou bij mij vroegen ze of ik eerder zwanger was geweest abortus, miskraam of zoiets dergelijks gehad had. of ik geslachtziektes gehad heb e.d. ze gaan je bloeddruk opmeten, wegen, en ik kreeg n echo maar dat blijkt niet bij elke vk standaard te zijn heb ik begrepen verder vragen ze gewoon normale gegevens over jou en eventueel je partner als je die hebt! en je krijgt papieren mee om bloed te laten prikken op soa's, je bloedgroep e.d. en verder komt het zo snel niet in me op wat ze nog meer gaan zeggen of doen haha
     
  3. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou bij mij vroegen ze of ik eerder zwanger was geweest abortus, miskraam of zoiets dergelijks gehad had. of ik geslachtziektes gehad heb e.d. ze gaan je bloeddruk opmeten, wegen, en ik kreeg n echo maar dat blijkt niet bij elke vk standaard te zijn heb ik begrepen verder vragen ze gewoon normale gegevens over jou en eventueel je partner als je die hebt! en je krijgt papieren mee om bloed te laten prikken op soa's, je bloedgroep e.d. en verder komt het zo snel niet in me op wat ze nog meer gaan zeggen of doen haha
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij werd er idd ook gevraagd hoeveelste zwangerschap het is.
    Verder worden zowel jij als je man uitgepluisd qua ( erfelijke ) ziektes in de familie. Of er meerlingen in de familie voorkomen enzo.
    Verder werd ik gewogen, bloeddruk gemeten, urine na gekeken en bloedonderzoek
     
  5. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dat erfelijke onderdeel was bij mij pas bij de tweede afspraak omdat ze eigenlijk vaak eerst willen afwachten tot je de 12 weken door bent gekomen...
     
  6. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Met een echo wordt vaak gewacht tot een week of 10, 12. Anders zie je waarschijnlijk toch niets en wordt je alleen maar ongerust (want je bent pas 4 weken zwanger).
    Ze vroegen bij mij idd naar bepaalde ziekten, of ik die heb of mijn mannetje en ook of ze in de directe familie voorkomen. Dat zijn ziekten zoals hart- en vaatziekten, suikerziekte ed. Ook werd naar meerlingen in de familie gevraagd.
    Er werd ook gevraagd of ik wel eens eerder zwanger was geweest.
    Er werd ook gevraagd of ik nare ervaringen had gehad op seksueel gebied en of ik mishandeld wordt of ben geweest. Dat is omdat ze toch wel aan je moeten zitten voor het onderzoek (meestal alleen aan je buik, maar als de bevalling gaat beginnen ook inwendig), en dan weten ze of ze extra voorzichtig met je moeten zijn.
    Verder vroegen ze nog naar mijn werk en of er nog bijzonderheden waren waar ze rekening mee moesten houden.

    Ik vond het wel een prettig gesprek.
    Veel succes!
     

Deel Deze Pagina