Veel honger (baby 6 weken)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Irisje24, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    De honger van onze baby is steeds moeilijker te stillen.

    Afgelopen 2 weken gaven we hem 150cc + 5 schepjes maar sinds kort haalt hij daar ook de 4 uur niet meer. Met een beetje rekken lukt het meestal net om onder de 1000cc per dag te blijven, vaak zitten we rond de 850. Van de week met het cb contact gehad hierover en ze zeiden dat hij echt veel te veel binnen kreeg, alsof ik dat niet weet.. ze zeiden dat ik wel met Forte kon gaan beginnen en dan 120cc + 20 cc met 4 schepjes, 2 standaard en 2 forte maar ook dit lijkt weinig te helpen. De 3 uur halen lukt net. We stappen langzaam over op volledige Forte ivm heftige krampjes. Zijn voeding is ook al wat ingedikt met jbpm vanwege verborgen reflux.


    Het is geen zuigbehoefte want dit test ik altijd eerst uit. Heel even neemt die hem dan maar daarna spuugt die hem uit en zet hij het op het krijsen tot de fles eraan komt.. Weet echt niet wat ik moet doen hiermee, mensen zeggen wel ja lekker laten huilen maar dat kan ik niet en lijkt me ook niet gezond voor z’n baby van 6 weken. Soms wil een stukje wandelen wel helpen maar lang niet altijd


    Kan hij het niet gewoon nodig hebben? Hij is niet dik en ook niet dikker vergeleken met vorige maand ofzo maar juist lang en rank. In mijn vriend zijn familie is iedereen ook heel lang en groot/gespierd gebouwd. Vanaf dag 1 kon hij zijn nek al een paar seconden op houden liggend en hij begint nu alleen maar meer te bewegen, verplaatst zich vaak via zijn kont en benen door de wieg en box of heeft de hele dag zijn benen in de lucht zwaaiend, zelden ligt hij stil. Misschien verbruikt hij gewoon meer?? Hij slaapt ook weinig overdag, ik leg hem vaak weg om te rusten maar dan blijft hij wakker.


    Wie kan me verder helpen? Ik voed op verzoek trouwens. Schema’s heeft hij niks mee want als hij geen honger heeft houd hij zijn mond stijf dicht.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is niet omdat hij geen tut neemt, dat het niet gewoon zuigbehoefte is. Veel baby's willen die zuigbehoefte nu eenmaal aan de fles voldoen. Daarom is het belangrijk dat een voeding minstens twintig minuten duurt. Hoe lang is dat bij jullie?

    Ik lees ook dat hij reflux heeft. Volg je de leefregels? Is er medicatie? Want typisch voor reflux is dat baby's de pijn willen weg drinken. Door hen dan steeds weer grote flessen te geven, werk je de reflux juist in de hand. Waardoor ze meer willen drinken tegen de pijn. Waardoor er meer pijn komt. Etc etc.
     
  3. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    De fles duurt meestal 15 a 20 minuten. Hij is een zeer gulzige drinker valt de fles bijna aan laten we maar zeggen. Kan helaas geen kleinere speen erop doen vanwege her jbpm wat er dan niet door past. Vaak haal ik de fles even uit zijn mond anders gaat het zo binnen 10 min op. Hij drinkt zo hard dat hij letterlijk hijgt.

    Ja ik volg de leefregels, recht op houden na het voeden etc. Ik heb geen medicatie gekregen van hun ze vinden jbpm genoeg denk ik al heb ik daar soms me vraagtekens bij, zie hem vaak met zn tongetje uit zn mond en slikken enzo maar ze zei dat ik dan nog meer jbpm moet toevoegen terwijl het al heel dik is nu.. en als ik hem minder aanbied blijft hij krijsen. Zo ook net weer, amper 3 uur voorbij..
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Is het geen krijsen van krampjes oid?
    Krampjes hoeven ook niet gelijk op te treden na de fles, kan ook even erna gebeuren.
    Baby’s hebben de neiging om te gaan troostdrinken als ze pijn ergens hebben, dus als je met een fles aankomt zal hij die gulzig aanpakken.
    Spuugt hij veel na zijn fles? Los van de reflux kan dat ook een teken zijn dat hij gewoon echt teveel binnenkrijgt.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat niet alleen over rechtop houden. Ook over hoe je de voeding maakt, hoe je je baby verschoont etc. Kijk even naar de blog van @Averlhach , je vindt de link in haar handtekening.

    Als hij zonder jouw interventie maar tien minuten zou doen over een fles, gaat het toch écht te snel hoor. Dus nog steeds grote kans op zuigbehoefte.

    Alternatieve optie: krampen door jbpm. Heb je een idee of de problemen misschien starten ná de toevoeging van jbpm? Want veel baby's krijgen daar helse krampen van.
     
  6. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Bij hem klinkt het krijsen om krampjes heel anders dan maakt hij geen smak geluiden enzo. Nee hij spuugt nooit, heeft hij nooit echt gedaan hij slikt vaak wel iets terug maar dat is de reflux denk ik.
     
  7. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ja ik ken de leefregels en volg ze ook. Ja hij heeft ook wel gewoon zuigbehoefte en sabbelt regelmatig op de speen maar niet rond etenstijd. Ik zou het echt niet weten hij krijgt dat al vanaf week 2 volgens mij dus het is alweer een tijdje geleden, hij huilt wel veel meer sinds dien maar dat word altijd meer de eerste zes weken toch. Zantac lijkt mij ook wel iets om te proberen hoor er veel goede verhalen over maar als het niet vergoed word is het gewoon onbetaalbaar voor ons helaas..
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Je hebt het over “hun” en dat je geen medicatie krijgt. Wie zijn “hun” precies?

    Is het geen idee om te stoppen met jbpm en vaker kleine flesjes geven? En dan met een speen die voor minimaal 20 minuten drinken zorgt?
    Mijn zoontje had reflux dus ik weet er alles van, maar stap 1 is zorgen dat de basis goed is. Vaak slaat men die stap over om meteen naar hulpmiddelen te grijpen.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    maar als hij niet spuugt dan heb je ook geen JBPM nodig....
    Dan heeft indikken helemaal geen nut, behalve dat het juist meer pijn doet bij het omhoog komen omdat het langer blijft hangen doordat het dik is.

    Ik zou dus stoppen met de JBPM een dirfrax fles of dr brown fles aanschaffen met een prematurenspeen erop(van dr brown) zodat hij minimaal 20 minuten over de fles doet.

    En dan flesjes maken van 90/3 of 120/4
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook een hongerlap. Wat hier rond de 6wk hielp was kleinere flessen en vaker op een dag.

    Hier deed cb niet zo spastisch gelukkig. Zoonlief kreeg tot de 14wk standaard 1 of 2 flessen meer op een dag dan "zou mogen"
    Dit is vanzelf recht getrokken toen ie ging doorslapen. Hij krijgt nu elke 3u 180/6 maar slaapt van 19u-7u

    Ik had zoiets van honger is honger en dan krijgt ie eten. Ipv grote flessen gaf ik kleinere flessen en dan vaker. Rond 6wk zat ie op 100cc zo'n 7x daags. Gaf ik grotere fles kwam ie ook 3u later alweer.
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    maar het kindje van TS heeft blijkbaar reflux...

    En met 7x100CC kom je nog lang niet op een liter uit.. dus van wat ik nu begrijp totaal niet te vergelijken met TS dus
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh jawel hoor...hier kwam ie met grotere flessen ook boven de liter uit. Daarom ben ik toen kleinere flessen gaan geven. Dat bedoelde ik te zeggen maar staat er kennelijk wat krom.
    Zoonlief wilde elke 2, 5/3 iur drinken. 24/7
    Met flessen 150/5 kwam ie dan dus uit op 8x165ml. Toen ben ik dus kleinere flessen gaan geven en ging ie zowaar ook minder drinken... 7x ipv 8x.

    Hier geen reflux nee maar wel honger. Het enige wat hielp tegen het krijsen was een fles geven
     
  13. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Bedankt voor de tips. Heb vandaag geen jbpm meer gegeven en de fles van dr. Brown gebruikt alleen zit nog te wachten tot de prematuur speen binnen komt. En als hoeveelheid 60 a 90 per 2/2,5 uurtjes. Na elke voeding zet hij het wel op het krijsen :( denk dat het maagzuur heel pijn doet.. wat kan ik geven tegen de pijn? Nu die geen jbpm meer krijgt komt er wel steeds meer naar boven, hoor hem echt een uur lang hele tijd slikken.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    dan zu je kunnen kijken voor medicijnen...denk ik
    Een speentje werkt ook niet?
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou dan toch weer jbpm geven zodat het minder omhoog komt tot je medicatie vd kinderarts krijgt.
    Dan is het wat dikker en komt het minder snel/hoog mss.
     
  16. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Nee helpt niet. Hoe kan ik medicijnen krijgen? Bij het cb zeggen ze doe maar meer jbpm...
     
  17. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hoe kan ik bij een kinderarts terecht komen? Hier bij her cb zeggen ze dat ik gewoon meer jbpm moet toevoegen..
     
  18. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hij scheet trouwens ook heel veel de hele dag door en echt kei harde..? Is dit normaal.
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Via de huisarts, als je in Nederland woont. Indien in België: gewoon rechtstreeks naar de kinderarts gaan.

    Heb je nog nooit met een dokter overlegd over de reflux? En dan bedoel ik niet cb, maar een échte dokter?
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Dat kan komen door de jbpm.

    Overigens moet je voor medische zaken naar de huisarts en niet naar het cb ;)

    Dus de eerste stap is nu naar de huisarts te gaab
     

Deel Deze Pagina