Veel kreunen/persen, baby 7 weken

Discussie in 'Verzorging' gestart door MirW, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ha moeders,

    Onze 3e zoon is inmiddels bijna 7 weken. Ons valt al vanaf het begin op dat hij veel kreunt/perst maar dan niet poept.
    Hij is er erg onrustig van en ligt soms de halve nacht luidruchtig te persen. Hij poept 1x per dag een luier vol, de ontlasting is gewoon zacht en geel/groenig van kleur.
    Ik heb dit, toen hij 2 weken was, op het CB met de jeugdarts besproken omdat ik me afvroeg of het normaal was, ik herkende het niet van onze 2 andere zoons. Zij heeft toen naar zijn buikje geluisterd en gevoeld, maar kon niets geks ontdekken en gaf aan dat veel kindjes dat doen omdat ze nog moeten leren waar ze "naar toe" moeten persen.

    Hij krijgt kv, 7-8 keer 100 cc. We zijn begonnen met hypo-allergene voeding, vanwege allergieen van ML, maar dat was volgens diezelfde Cb-arts onzin, dus zijn we nu gewone voeding aan het mengen met de hypo-allergene met als doel uiteindelijk de gewone voeding te geven.

    Omdat hij zo onrustig/ontevreden is en zoveel perst, vroeg ML zich vanavond af of er niet meer aan de hand is? Ik denk het persoonlijk niet, maar vind het wel zielig voor mijn kleintje dat hij zich zo ongemakkelijk voelt.
    Zijn er moeders die het herkennen en hebben jullie tips hoe ik hem kan helpen zich comfortabeler te voelen?
     
  2. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Yes, herkenbaar! Dat deed die van ons ook en dat heeft best wel lang geduurd. Tot zo'n 5-6 maanden. Maar zij perste ook heel hard met poepen zelf. Ging dan gekke geluiden maken omdat ze zo moest persen en huilde dan ook. Maar gekke was: ontlasting gewoon zacht en regelmatig, ook iedere dag.

    Ze had ook veel last van krampjes. Bij ons hielp Hipp flesvoeding. Daar reageerde ze het minst heftig op. Tis even uitzitten, wij kregen van kinderarts nog wel een laxeermiddel voorgeschreven ( forlax), maar hebben we uiteindelijk niet gegeven omdat ze wel gewoon dagelijks poepte en het ook al zachte ontlasting was. Is vanzelf overgegaan.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dank je @GDuif! Vanmorgen moest ik met mijn peuter op het cb zijn en heb ik het nog even nagevraagd.
    Het schijnt volkomen normaal te zijn en vooral te maken te hebben met de onrijpheid van de darmpjes.
    De krampjes vallen momentwel wel mee, het is echt echt kreunen en persen wat hij doet.

    Even uitzitten dan maar....
     
    GDuif vindt dit leuk.
  4. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hier hielp HA voeding erg goed. Ons zoontje had 1x per 2 á 3 dagen (zachte) ontlasting waarvan hij de laatste dag altijd aan het kreunen persen en huilen was. Met 8 weken zijn we overgestapt op de HA voeding en na 2 dagen was het over. Sindsdien zonder problemen 2x per dag ontlasting.
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier HA voeding en soms hielp ik hem met de termometer. Het leek alsnog hij geen idee had hoe hij moest persen, ik meette dan even zijn temp en daardoor wist hij welke kant hij uit moest persen ofzo en daar kwam de hele lading!
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dit doe ik idd ook wel eens. Hier maakt de H.A. voeding geen verschil.
     
    Ballon vindt dit leuk.
  7. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Hier ook gehad en rond 4 maanden vanzelf voorbij. Ze had niet dagelijks ontlasting maar eens per zoveel dagen zo'n enorme dunne borstvoedings-lading.
     

Deel Deze Pagina