Veel meldingen over zwangerschapsdiscriminatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Contract in 2014 niet verlengd. Mijn collega's gingen in dezelfde periode over na fase C.
    Mijn prestatie lag boven die van mijn collega's aldus teamleider.
    Mocht terug voor minder uurloon in fase A. Tl heeft flink moeite gedaan om mij alles mee te laten nemen. Contract is on hold gezet. Hier heeft hij heel erg zijn best moeten doen. Ben na mijn verlof + aantal extra weken terug gekomen in mijn oude team. In 2015 geen salarisverhoging en geen bonus, want lag eruit vanaf oktober 2014.
    Inmiddels heb ik deze stap ingehaald, heb ik een vast contract.
     
  2. Jessie25

    Jessie25 Niet meer actief

    Ik heb niet zozeer meegemaakt dat ik ergens uit werd geknikkerd door zwangerschap maar wel andere zaken:
    manager was anti-borstvoeding. Bij mijn eerste was ze nog niet mijn manager maar bij de 2e wel: "je gaat toch straks niet weer bv geven toch? Al dat gedoe". En tijdens mijn 2e zwangerschap zat ik helaas thuis met HG en werd mijn lease auto afgepakt (was wel volgens de regels maar bij mijn eerste mocht ik hem gewoon houden en met mij alle zwangeren: nee, dat was uit coulance), ik werd niet uitgenodigd bij het kerstdiner èn ik kreeg geen kerstpakket: ik had niet bijgedragen aan de teamprestatie. Verder had ik een hele zware opstart met de 2e (en 3e, was een tweeling) maar ik mocht geen maand vakantie eraan plakken. Verder wilden ze mij de helft van de vakantiedagen afpakken. Ik heb dat natuurlijk wel aangevochten en heb gelijk gekregen. Wat een hel als je net een medische zwangerschap achter de rug hebt, een huilbaby blijkt te hebben, de ene twin in het Zh lag en vervolgens de andere... Moet je ook nog "vechten" met je werkgever. Dom mens. Vervolgens heeft ze het bedrijf failliet laten gaan maar dat was voor mij een zegen haha.
    Werk inmiddels voor het beste bedrijf ooit waar zwangere vrouwen gewoon aangenomen worden en met respect worden behandeld. Zo hoort het!!
     
  3. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat vreselijk! Die heeft echt geen kaas gegeten van managen.
     
  4. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hier geen problemen tijdens de zwangerschap, maar pas toen ik weer aan de slag was en 2x per dag een half uurtje wilde gebruiken om te kolven. Toen begon de ellende. Ben er nu weg, wat heb ik achteraf een stress gehad door dat stomme werk en voor mn gevoel veel gemist van mn kleine baby.
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Gisteren is de nieuwe campagne tegen discriminatie van zwangeren op het werk van start gegaan. De minister van SZW (Lodewijk Asscher) roept werkgevers op verder te kijken dan die negen maanden en naar het talent te kijken.

    Goed initiatief!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Zeker een goed initiatief. Maar of het daadwerkelijk iets gaan uithalen...
     
  7. Sunshinelover

    Sunshinelover Actief lid

    24 jan 2011
    127
    23
    18
    Het initiatief is goed. Hoop dat het effect heeft.

    Hier ook een negatieve ervaring mbt zwangerschapsdiscriminatie. Ik heb de pech gehad dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap HG heb gehad. Daar waren ze al niet blij mee. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te werken als ging vanuit een schuldgevoel. Maar ik hing alleen maar boven de toiletpot. Uiteindelijk ook paar x in ziekenhuis beland met uitdrogingsverschijnselen. Gelukkig nam bedrijfsarts het allemaal wel serieus, maar mijn leidinggevende was not amused. Vervolgens had ik aangegeven dat ik na mijn verlof parttime wilde gaan werken. Dat werd ook niet gewaardeerd, dat was zonde van mijn diploma's etc. En mijn leidinggevende wist ook te melden dat parttime werkende vrouwen niet betrokken zijn, je daar niks aan hebt etc. En dat ik borstvoeding wilde gaan geven was ook problematisch, want dan was ik er niet voor de klant.
    In mijn verlof kreeg ik te horen dat ze me gingen ontslaan vanwege ziekte (ik heb overigens vast contract). Advocaat erop en natuurlijk trekt mijn werkgever aan het kortste eind. Zaak loopt nog steeds. Inmiddels wil ik er ook niet meer terug, dus het contract zal beeindigd worden middels een vaststellingsovereenkomst. Mijn advocaat is nu vooral bezig met de hoogte van de vergoeding (ze hebben na een jaar ! min of meer toegegeven dat ze me wilde ontslaan vanwege de HG, hun ziekteverzuim moet omlaag vanwege reorganisaties).
     

Deel Deze Pagina