week korter zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door limmeke, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hallo

    gisteren heb ik mijn 1e echo gehad. Volgens calculator zou ik zon 7 weken zwanger zijn (laatste ongi 7 jan). Nu weet ik dat wat later een eisprong heb dan de gemiddelde 14 dagen die ervoor staan.
    Op de echo was een vruchtje te zien van 6 weken, wel met kloppend hartje. Heel erg klein dus.
    Als ik dan terugreken, zou mijn ei pas rond 28 jan zijn geweest, uitgaande van die 6 weken. Maar op 31 jan had ik mijn 1e wel zeer vage positieve test, op 2 febr mijn eerste rozige streep op een kruidvattestje. Zou ik ei op 28 jan hebben gehad, zou die dus vrijwel meteen moeten zijn ingenesteld anders had ik dan nooit positief kunnen testen neem ik aan.
    Sextechnisch heb ik 2 keer sex gehad afgelopen maand, weekend van 16 jan en weekend van 23 jan. Neem aan, dat bevruchting pas heeft plaats gevonden in weekend van 23 jan, als dan ook ergens mijn eisprong is geweest kan het wel kloppen dat ik zwanger ben geraakt. Kan het dan kloppen dat ik nu op 6 weken zit ipv 7?

    Mijn NOD was 4 febr, toen was test iets duidelijker, en de dagen erna werd die ook steeds duidelijker maar pas op 17 febr had ik echt een knaltest die binnen paar sec verscheen en waarbij teststreep donkerder was dan controlestreep.
    Ik ben zeer regelmatig ongesteld, een cyclus van 28 dagen.. en dit alles maakt.. dat ik me ongerust maak, ondanks dat kloppende hartje van gisteren.
    Kan het zijn, dat ei wel eerder was, maar innesteling later en dat daardoor ook mijn testen pas veel later echt duidelijk werden?
    en termijn die ze met echo meten.. kan die kloppen met innesteling of moet ik toch uitgaan van een eisprongdatum?
    ik maak me erg veel zorgen en kan er gewoon niet van genieten op het moment. Komt misschien ook omdat ik al 4 MKen heb gehad, je maakt je dan toch drukker dan anders.

    kort gezegd dus:
    ongi 7 jan
    sex 16 jan en 23 jan
    ei volgens calculator rond 21 jan, maar ervaring met ovulatietesten andere maanden zou ik zeggen ei later.
    31 jan eerste heel vage zwangerschapstest
    4 febr NOD
    10 febr duidelijke test, 17 febr knaltest.
    25 febr: echo met kloppend hartje , termijn 6 weken

    klopt het gewoon allemaal?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Limmeke,

    wat een verhaal en ik snpa je onzekerheid, zeker omdat je al een aantal miskramen hebt gehad. Als ik het zo lees, denk ik inderdaad dat je eisprong pas na de 21e is geweest en dat je dus van dat weekend gemeenschap zwanger bent geraakt. De spermacellen kunnen 36-72 uur overleven in je baarmoeder, dus als we uit gaan van de laatst mogelijke bevruchting dan zou je je eisprong op 26 jan hebben gehad en direct een bevruchting. Dan zou je vandaag 6 weken en 4 dagen zwanger zijn. Volgens de echo van 25/2 6 weken en dus nu 6+2, dus dat scheelt niet veel. Bij een vroege echo is de temrijn niet zeker vast te stellen omdat je niet precies genoeg kunt meten. Dus het zou echt kunnen dat je nu 6 en halve week zwanger bent hoor. En een kloppend hartje is nu een heel goed teken. Op basis van je verhaal nu zou ik zeggen dat het heel netjes is en dat je bij de volgende echo echt je termijn hoort. Ik kan je dus niet beloven dat je kindje qua groei toch niet achter loopt, maar de bevindingen kunnen wel degelijk kloppen! Dat ej dus een week minder ver bent dan je dacht. Dus ik duim met jullie mee!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina