Veel thuis , valt soms tegen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Pantoffelheldin, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Hoi dames
    Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen.
    Dít leek mij de beste plek.

    Sinds juni heb ik binnen het bedrijf een nieuwe functie, ik werk in de nachtdienst en dit contract is kleiner als ik voorheen had.
    Dít betekend dat ik veel meer vrije tijd heb.
    Op zich is dat lekker maar het staat me soms ook tegen.

    Mijn zoontje is nu 1.5 en probeer doordeweeks dingen met hem te ondernemen ( zwemmen, kinderboerderij )
    Maar ik heb geen auto en bij slecht weer zit ik dus thuis.
    Breng af en toe mijn vriend wel weg naar zijn werk zodat ik ook eens een auto heb.

    Ook is het zo dat als ik vrij ben dat vrienden en kennissen gewoon werken.
    Dít snap ik uiteraard maar vind het soms moeilijk.
    Voel me soms wat eenzaam omdat ik verder niemand zie behalve mijn zoontje.

    Nou heb ik echt een schat van een zoon en daar ligt het absoluut niet aan maar wou het even van me afschrijven.
    Ik voel me zelfs soms een beetje schuldig dat ik me zo voel.

    Hebben jullie dit ook wel eens gehad ?? En zo ja hoe gingen jullie hiermee om ?
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Net of ik het heb geschreven! Ik werk maar 1 dag in de week en vind het heerlijk om bij mn dochtertje thuis te zijn. Maar zulke dagen als vandaag en gister vallen echt tegen en aan t begin van de dag denk ik al van; hoe ga ik deze dag doorkomen.. ik heb er nu ik zwanger ben wel meer last van dan voorheen! Ik heb ook geen auto voor de deur en breng mn man indd wel is naar zn werk zodat ik lekker weg kan! En probeer toch vaak er 1x per dag toch uit te gaan, maar ik heb nog redelijk wat familie in de buurt wonen waar ik lopend of op de fiets naar toe kan. Maar ik heb soms dagen dat ik denk, ik werk volgens mij liever 5 dagen in de week, maar daar word ik ook niet gelukkig van! Maar de dagen duren soms zoooooolang..
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ja hoor ik herken dat ook.

    Heb mijn oudste van bijna 6 die op en neer naar school moet, en dan nog een peuter en baby.
    Het vervelende vind ik ook dat ik nergens tijd voor heb. ben alleen maar bezig met de baby, heen en weer naar school lopen, ik zie niks anders als mijn kinderen, mn huis en mn bed...
     
  4. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    @Biny en @Raaf92 wat fijn dat ik niet alleen ben.
    Nu ik inderdaad zwanger ben van de 2e heb ik er ook meer last van.
    Vanavond ook echt even flink uitgehuild bij mijn vriend en lucht wel iets op.
    Ik begon me echt schuldig te voelen ook dat ik zo dacht.
     
    Raaf92 vindt dit leuk.
  5. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Herkenbaar... ik ben een dag meer gaan werken. Alles is nu beter in balans. :)
     
  6. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik herken het, ik werk wel 28u maar ben toch 1-2-3 dagen thuis per week (Omdat ik 2 weekends per maand werk). Toen dochter nog niet naar school ging, dacht ik ook vaak (Vooral bij slecht weer) : Wat gaan we vandaag weer eens doen??

    Maar nu gaat ze naar school en nu vind ik het leuk! (Hier gaan ze vanaf 2,5j naar school).
    Ik krijg voormiddag vanalles gedaan thuis (Poets, strijk, was, ...) , 's middags komt dochtertje fijn thuis eten. Dan heb ik nog 2 uurtjes me-time en dan ga ik ze weer van school halen. Op die manier wil ik wel minder gaan werken later! Maar er is een 2de kindje op komst, dus dan moet ik weer die periode door van in het begin :)
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Goh wat herkenbaar. Ik vind het weekend op deze manier ook niet leuk, want dan zie ik nog steeds mijn kinderen, mijn huis en mijn bed, maar dan de hele dag door. Iets plannen/ondernemen doen we wel hoor, maar het is toch een onderneming met drie kinderen en als het weer niet meezit...
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Nou echt he!
    Ik kan stiekem niet wachten tot ze 1,5 is haha

    Maar ondanks dat probeer ik wel van deze leeftijd te genieten! Laatste keer!
     
    Nescio vindt dit leuk.
  9. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Hoi! Hier bewust voor een langere periode fulltime thuis dmv ouderschapsverlof.
    Probeer te bedenken dat ook wanneer je niet thuis zou zijn, óók mindere dagen zult hebben.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina