veilig slapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Debsy, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debsy

    Debsy Lid

    5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Ik ben nu 39 weken zwanger van mijn eerste kindje en vraag me nou af wat t beste is hoe je je kinje moet laten slapen.

    Ik heb gelezen dat een bedje strak opgemaakt moet zijn.

    Ik heb de celine wieg en ik heb als hoeslaken een laken en daaronder een 2 in een zeiltje tot 1/3e van de lengte neergelegd. Kan ik over de gehele lengte dan nog een molton doen want 2/3 vh matras is dus niet bedekt.

    Ook heeft mijn moeder prachtige lakentjes gemaakt maar t lukt me ook niet t bedje daarmee strak op te maken. En ik ben niet zo precies dus ik dacht misschien is alleen een slaapzak beter.

    Nu heb ik dingen gezien zoals te swaddle me en de combi sleeper (erg duuuuur trouwens).

    Ik zie door de bomen t bos niet meer en je leest zoveel over veilig slapen. Ik wil dit graag goed doen...Of maak ik me te druk als beginnende moeder :rolleyes:
     
  2. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Maak je maar niet druk hoor. Het komt wel goed. De kraamzorg zal je dadelijk precies voordoen hoe en wat. Mocht je dan nog iets extra's nodig hebben dan koop je dat dan gewoon erbij.
    Da's beter, dan nu iets duurs kopen wat je misschien niet nodig hebt.
     
  3. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    volgens mij kun je nog best een molton over eht zeiltje doen als je dat wilt hoor. Ik moet zeggen dat ik zelf alleen maar die kleine moltons gebruik> ik leg die op he matrasje op de plek waar ze ligt en daar overheen gewoon het hoeslaken. En dan maak ik het bedje op met een lakentje.
    Maar maak je niet te druk want de kraamhulp maakt je bedje toch nog een keer op om te controleren of alles wel goed is en die krijgt het volgens mij best wel voor elkaar om met je lakentjes het wiegje strak op te maken. Ik zou niet al meteen een slaapzak kopen. Misschien heb je 'm nog niet nodig en dan is het zonde van je geld. Ik heb er een na 2 weken gekocht omdat mijn dochter toen al omhoog ging kruipen in haar ledikantje en dan lag ze zonder dekens en werd daar koud en dus wakker van. Maar lang niet alle kindjes doen dit al zo snel. Daarbij heb ik gewoon een slaapzakje van de hema (ong 10 euro) en die is perfect hoor, die hebben tenminste ook een klein maatje!). Het moet ook niet een te warme slaapzak zijn in de zomer. Ik dek haar wel nog altijd toe met een lakentje zodat ze toch een beetje strak ligt voor het behaagelijke gevoel.
    Succes ermee en met je bevalling natuurlijk! ;)
     
  4. Debsy

    Debsy Lid

    5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Ok dank jullie wel dames!
     

Deel Deze Pagina