Verborgen reflux. Ervaring omeprazole?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shari90, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hey mamas.. hopelijk kan iemand me haar ervaringen vertellen en natuurlijk hoop ik ook op positieve verhalen. Maar zo simpel is het niet besef ik. Kobe is nu 7 weken oud en heeft erge verborgen reflux. De ka heeft enfamil ar 1 pap en gaviscon na elk flesje voorgeschreven. Als dit niet hielp ook omeprazole erbij. De pap en de gaviscon helpen niet of amper. Nu wordt het dus enkel maar erger en momenteel leven we in dit ritme : flesje, in slaap en na 45 minuten krijsend wakker worden, ontroostbaar, zure adem, constant slikken, steeds willen drinken, de hik,.. en dan 2 uur na zijn flesje zijn we de wanhoop nabij en krijgt hij dus terug flesje, hier drinkt hij gulzig zen beetje van, om het zuur weg te spoelen waarschijnlijk, en stopt dan. Valt in slaap, en een 30 min later begint de cyclus opnieuw.. we starten dan ook na twijfelen toch vandaag met de omeprazole want het is zo enorm zielig.. en dood dood vermoeiend voor ons,maar vooral voor hem. We hopen echt dat dit medicijn snel verlichting brengt.
    Iemand hier ervaring mee ? We zijn ten einde raad...
     
  2. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Arm ventje. :(
    Er is iemand hier op zp die veel ervaring etc heeft over reflux. @Averlhach kan je misschien helpen met tips.
    Daarnaast staan er in de verschillende topics over reflux al tips van haar.
    Hopelijk kan je hier iets mee.
    En ook voor jullie veel sterkte. Het is niet makkelijk om je kindje dit te zien doormaken. Hopelijk komt er snel verbetering voor hem.
     
  3. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Bedankt @Ietjuh , ja alle tips die we tot nu toe vonden passen we toe.. veel rechtop. Na voeding minstens 30 minuten ,in de draagzak, antireflux kussens in bedje en park, wieg,.. tis echt zo zielig en je voelt je gwn te kort schieten als mama ook..
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.945
    8.761
    113
    Helaas hebben wij ook de ervaring, in eerste instantie ranitidine maar dat haalde de meest scherpe kantjes er af maar daar was ook alles mee gezegd.
    Daarna overgegaan naar omeprazol, wat een verlichting!
    Eindelijk iets dat hielp, goh wat hebben wij veel gelopen met onze kleine knul (was ook nog eens 5 weken te vroeg geboren)

    Moet wel zeggen dat hij bij elke sprong meer last bleek te hebben. Hou ook het gewicht goed in de gaten, op een gegeven moment zit je op het punt dat de medicatie omhoog moet. Eindelijk heeft hij na een half jaar kunnen stoppen met de medicatie. Onze uk had de luxe dat ik thuisblijf mama was en dat hij overdag letterlijk op me sliep, snachts sliep hij wel in bed als ik niet met hem liep.

    We hielden alle reflux regels aan en dat hielp ook maar de echte verlichting kwam van de medicatie.

    Ondertussen is hij een lange knul van 4, we merken wel dat hij eerder kan spugen door bijvoorbeeld over stuur te zijn, verkoudheid, in de auto (mag van ons geen melkproducten meer zodra we een langer stuk gaan rijden anders spuugt hij alles uit) geen bewijs dat het van de reflux komt maar het valt wel op.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Wij hebben inmiddels 4 jaar ervaring met omeprazol en bij 3 kids.
    We hadden en iets hogere dosering nodig. We gaven het in de ochtend voor de voeding. Het hielp na 3 dagen :) toen hadden ze geen pijn meer. Bij elke sprong/ groeispurt hadden ze iets meer last maar ophogen hoefde niet. Let op de houdbaarheid van de vloeibare omeprazol. Hou het goed koud achterin de koelkast. Word het anders van kleur dan werkt het minder goed hebben wij ervaren. Afbouwen konden we na 3 maandjes. Heel rustig afbouwen. Duurde een paar weekjes omdat je dat rustig aan moet doen.
    Verder zou ik juist voor lichtverteerbare voeding gaan die niet kang in de maag blijft en snel zakt. Ook kleine porties ipv volle flessen. En een langzame speen zodat de voeding rustig verloopt.
    Heb je overdag in jullie bijzijn al eens buikslapen geprobeerd ?
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier hielp omeprazol goed toen mijn zoontje baby was.
    Ook ging ik met hem naar een osteopaat. Dat hielp ook heel goed.
    Heel veel sterkte!
    Het is doodvermoeiend maar gaat over!
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Hier geen medicatie hoeven te gebruiken, al bleef t wel tot +-14 mnd een probleem, wij moesten onze dochter zeker een half uur, soms wel 45 minuten overeind houden en rustig de tijd nemen voor t boeren. Ik voedde haar ook rechtop maar met haar rechterkant naar mij toe gedraaid, voor net ff die extra zwaartekracht in de richting van de maaguitgang. Deed ik dat niet hadden we toch weer meer ellende. Ze had geen voorkeurshouding dus hier vormde het geen probleem verder. Verder elke 2 uur iets in die maag om idd te blussen. Was googelen maar we konden er gelukkig een voor haar verdraagbare situatie van maken.

    Bij ons is overigens het grootste tranendal verminderd door een lichtere voeding, ze had enorme krampaanvallen die dr maag onder druk zette wat reflux in de hand hielp, de reflux leidde weer tot huilen, leidde weer tot luchtinslikken, leidde weer tot krampen en zo bleven we aan de gang gaan. Meiske kon gewoon niet zo goed tegen de hoeveelheid lactose, geen kma maar vanaf bepaalde hoeveelheid werd t kommer en kwel. Dus niet helemaal een standaard gevalletje.
     
  8. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Geen ervaring met omeprazol bij een baby maar wel bij mezelf toen ik zwanger was van de tweede.
    Oh wat had ik dat spul graag ook bij de eerste gehad.
    Wat een opluchting.... geen maagzuur meer en dat met 1 pil per dag.
    Dus voor een baby zal het ook goed helpen.
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij hebben het tot 4 maanden kunnen redden met nutrilon ar + gaviscon. Daarna ging het alsmaar slechter tijdens de fles, wenen, schoppen, fles wegduwen (na de gaviscon was alles weer pijs en vree tot de volgende fles). Het CB raadde toen enfamil ar aan, maar daar ging ze juist veel meer van spugen. Na wat aanmodderen dan naar ka geweest en ook omeprazole gekregen. Het is nu veel beter en ze krijgt het nu ongeveer een maand. Eind deze maand moeten we eens stoppen om te kijken of het zonder gaat, maar ik vrees ervoor. Vandaag heeft ze nog overgegeven bij haar laatste fles en het rook naar zure banaan (van haar fruithapje 4u daarvoor). Maar verder lijkt ze er 90% van de tijd geen last meer van te hebben. Ze heeft eens een moeilijker moment dat de voeding slecht gaat, maar dan mogen we een keer gaviscon bijgeven.

    Wij moeten de bolletjes uit een capsule geven, vindt ze niet lekker (in het begin moest ze er van kokhalzen). Dit zou veel effectiever zijn dan de siroop.

    Oh ja, bij ons doen wij enkel nog een halfuur rechtop na de voeding, ze rolt het hele huis en bed door als ze kan, dus hier kan het niet meer schuin gezet worden, en kleinere voedingen wil ze niet.
     

Deel Deze Pagina