Verdrietig Zaad onderzoek blijkt niet oke te zijn.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loes34, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Dat is ook ongelofelijk rotnieuws! Ik kan me het gevoel nog zo goed herinneren toen we hoorden dat er 200.000 zaadcellen wren gevonden ipv al die miljoenen.. ICSI was gelijk het eerste wat we moesten gaan proberen. Gelukkig is mijn zoontje de verse terugplaatsing van ICSI 1 en mijn dochter een cryo uit diezelfde behandeling ❤️ Het kan echt, geef de hoop niet op!

    Succes met afvallen!!
     
    Fennec en Loes34 vinden dit leuk.
  2. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Geniet er van meid!
    Ik hoop dag ik dit ook mag meemaken!
     
  3. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Het is inderdaad schrikken!
    Waar ik nu van baal is dat ik nog zo veel moet afvallen terwijl als het aan mij ligt gelijk aan de slag wil!!

    Het is zo zwaar... Maar ik moet positief blijven
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Allereerst een dikke knuffel. Ik weet nog goed hoe wij ons voelde toen bij onderzoek mijn man rond de 300.000zaadjes bleek te hebben. Alle opties op de fertiliteitsbehandelinglijn werden meteen afgestreept en we mochten direct door naar het laatste honk: ICSI. Mentaal heeft dat me in het begin echt afgerost.

    Uiteindelijk terugkijkend is ons traject nog best snel gegaan. In 6mnd tijd gingen we van diagnose naar zwanger. Dat dat niet vanzelfsprekend is realiseer ik me nog iedere dag, maar zoals hier eerder gezegd: waar zaadjes zijn is hoop. Hopelijk mag voor jou eenzelfde verhaal tellen.
     
    Fennec en Loes34 vinden dit leuk.
  5. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8

    Hey meid bedankt voor je lieve woorden doen me goed!
    Dan is het bij jou inderdaad erg snel gegaan!

    Je bent er bijna zie ik dus wens je heel veel succes straks met je bevalling!
    Ik moet helaas eerst afvallen heb nu een bmi van 39.9 en moet nu 19 kilo kwijt dus het voelt echt als een last!

    We zullen a.s. donderdag meer weten!
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  6. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Dames,

    We hebben de uitslag en het is inderdaad precies hetzelfde!
    Mijn man heeft nu een dna onderzoek via de UMC en moet naar de uruloog.

    Hierna hebben we over 5 weken een afspraak en moet ik 10 kilo afgevallen zijn om onder de 35 bmi te komen..
    De arts had het over Ivf cryo??

    Ze hebben half miljoen wel goed beweeglijke zaadjes gevonden.
    Waarom geen icsi?

    Hoor het graag!
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Die vraag moet je toch aan de arts stellen. Overigens kunnen ze vaak op het laatste moment nog switchen tussen icsi en ivf, voor jullie is de behandeling volledig hetzelfde.
    Dus als jij bijvoorbeeld straks veel eicellen hebt en er een hele lage opbrengst zaadcellen is kunnen ze dan ter plekke nog beslissen er een icsi van te maken ipv ivf.
    Hier was het andersom, ik wilde gevoelsmatig liever ivf, als de uitslag goed genoeg was geweest hadden ze er ter plekke nog ivf van gemaakt. Maar dat ging niet op voor ons.
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey @Loes34

    Wij hadden vandaag de uitslag van het 2e zaadonderzoek, dus met 3 mnd ertussen, en het was zelfs nog slechter. Nu worden we dus doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor IVF/ICSI en dat ziekenhuis hanteert dus ook een andere BMI grens, namelijk 40 ipv 35. Begrijp me niet verkeerd hoor, afvallen is altijd goed en natuurlijk het allerbeste, maar voordat je pas over een x aantal maanden pas weer terug gaat naar de gyn als je op een BMI van 35 zit en hij/zij je dan doorstuurt naar een ziekenhuis waarbij ze een andere BMI-grens hanteren, zou ik dat persoonlijk een beetje zuur vinden. Vandaar deze tip ;).

    Succes!
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  9. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Loes34
    Even op aanvulling ik zag op freya, kan je ziekenhuizen (in de buurt) selecteren. En hier wordt alles aangegeven van dat ziekenhuis. Slagings kans, bmi grens, eigeb lab.

    Zoals jess zegt misschien controleren of je ergens anders in de buurt eerder kunt beginnen vanwege een andere bmi grens
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  10. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8

    Hey Jessy,

    Dat is inderdaad balen!
    Wil je alvast heel veel succes wensen!
    Mag ik vragen welke ziekenhuis dit is?

    Verneem het graag!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  11. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Bedankt voor de tip!!
     
  12. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Dankjewel!:)

    Wij zijn doorverwezen naar het Radboud in Nijmegen. Daar doen ze de IVF/ICSI behandeling en daar hebben ze dus een BMI grens van 40. In mijn regio hanteerde het streekziekenhuis dus een grens van 35. Gelukkig doet dit ziekenhuis alleen IUI’s en geen IVF/ICSI.
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  13. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Hey Jesse,

    Erg bedankt voor je goude tip!
    Ik heb gelijk info gezocht voor een ander ziekenhuis en heb mijn arts een mail getikt waar ik mee zat en eigenlijk z.s.m. geholpen wil worden.. Helaas nog geen antwoord ..
    Wellicht eerst effe afwachten op de uroloog en de uitslagen en dan verder kijken..
    Is jouw man al naar de uroloog geweest?
    En hebben ze ook een reden kunnen vinden?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  14. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    @vosje bedankt voor de tip!!
    Ik zou graag van ziekenhuis willen veranderen, denk dat we eerst op de uroloog moeten wachten.
     
  15. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja, mijn man is eerst naar de uroloog geweest, voordat we bij de gyn kwamen. Bij de uroloog is verder niets gevonden. De gyn vertelde dat ze het zaadonderzoek na 3 maanden nog een x wilde herhalen, om te zien of het zo slecht bleef. In die 3 maanden heb ik ook mijn BMI naar beneden proberen te krijgen. En gisteren dus het gesprek gehad met de gyn dat het 2e zaadonderzoek zelfs slechter is dus dat we door moeten voor ICSI.
    Inderdaad, eerst maar even alle onderzoeken bij de uroloog afwachten. Misschien dat ze wel iets vinden wat nog op te lossen is!
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  16. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Ik ben er van overtuigd dat flink afvallen en heel gezond leven mijn kansen op zwangerschap sterk hebben verhoogd, dus dat zou ik van harte aanraden! Er zit toch zoveel wachten in het ziekenhuis traject en als je best stevig bent (zoals ik dat was) dan gaat afvallen relatief snel. Het geeft bovendien een doel, iets wat je zèlf kan doen om je kansen te verbeteren! Heel veel succes en geluk gewenst sowieso!
     
    Jess89 en Loes34 vinden dit leuk.
  17. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Ow oke dan is dat duidelijk.
    Nou dan heb ik nog effe geduld!
    Mijn man heeft volgende week uroloog ben benieuwd!
     
  18. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Hey bedankt voor je steun!!
    Ik ben volop bezig met gezond eten en sporten en val gelukkig elke week wat af.. ik hoop ook echt op een normale zwangerschap! Ik ben sinds het slechte nieuws helemaal obsessed.. moet het echt los laten...:(
     
  19. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Oh pffff ik snap het helemaal... Je wereld staat op zijn kop hé? Voor mij is het nu makkelijk praten, vanaf de andere kant, want ik heb twee kindjes mogen krijgen. Maar ik weet nog goed hoe het was om ongeveer dit zelfde nieuws te horen! Hou je taai en zorg goed voor jezelf.
     
    Loes34 vindt dit leuk.
  20. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Excuses voor mijn late reactie heb bewust een paar dagen genomen om mijn hoofd even van dit onderwerp te legen! Ik ga nu 4 keer per week sporten en laat alle suikers liggen en ga 2 maaltijden per dag minder khoolydraten eten. Ik heb besloten dat ik bij mijn ziekenhuis blijf en wil die 15 kilo lekker gewoon afvallen! En haast is zelden goed.. Eerst afwachten op de uroloog!
     
    Lafayette en Fennec vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina