Verduisteringsgordijnen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dani84, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    halen jullie gewone gordijnen of verduisterings? of doen jullie een verduisterings rolgordijn en gewone over gordijnen?

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een gewoon gordijn ( of stof dat ik t zelf kan maken ) Maar dan wel t liefst verduisterend.

    maar nu kan ik nergens stof of leuke gordijnen vinden ... :(

    waar halen jullie die? Woon in omg zwolle - deventer. Maandag anders even naar de markt in apeldoorn? heb gekeken bij Jan sikkens,hema,v&d,kwantum, maar kan niks vinden.

    T liefst iets van creme met leuke oranje of bruine beertjes.. iemand tips?

    Groetjes Danielle
     
  2. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    Wij hebben een verduisteringsgordijn bij de praxis gehaald en die op maat afgesneden. Overgordijnen hebben we gewoon kant en klaar bij Karwei gehaald. Die hebben een hele mooie collectie.

    De verduisteringsgordijnen van Praxis zijn ook een succes.

    Succes met het zoeken verder. Trouwens, op de markt hebben ze vaak ook leuke stofjes. :)
     
  3. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    't Werd hier door de kraamzorg aangeraden om geen verduisteringsgordijnen te kopen, zodat het kindje een goed dag en nachtritme zou krijgen. Hier hangen dus een gewoon wit doorschijnend rolgordijn en lichtbruine overgordijnen. 't Wordt overdag dus wel iets donkerder, maar 't is wel duidelijk 'dag' in de kamer.
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb op de babykamer zwarte rolgordijnen, niet speciaal verduisterend...maar ze verduisteren wel heel goed!
    In mijn slaapkamer heb ik zwarte gordijnen van de kwantum, die verduisteren heel erg goed.

    De kwantum verkoopt ook gordijnenstof, ik denk dat je moet kijken of de gordijnen dik zijn. Donkere gordijnen verduisteren zowiezo beter dan lichte.
     
  5. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    Matt kon niet slapen met het volle daglicht hoor. Het zonsverduisteringsgordijn deed ik in de zomer driekwart dicht, zo viel er nog wat licht in de kamer. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
     
  6. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook gewone overgordijnen, als de kleine slaapt heeft hij toch zijn ogen dicht.
    Wij hebben ze bij Leen bakker vandaan, en daar kan je er ook voor kiezen om ze dubbel te laten stikken,zodat ze minder licht door laten
     
  7. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Bij de leenbakker en de kwantum heb ik ook gekeken maar ik kon geen leuke kinder gordijnen vinden.

    Dus ja dan krijg je echt "volwassen" gordijnen. vind ik ook niet zo leuk...

    Bij de praxis e.d. zou dit ook wel het geval zijn of niet? hoeft niet helemaal kinder met drukke printjes enz.. maar ook weer niet van die oubollige :oops: ja ben heel kieskeurigg...

    Liefs Danielle
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een rolgordijntje van de Karwei. Gewoon wit met doorzichtige streepjes.

    Ik heb een elektrisch rolluik aan de buitenzijde dus die gaat snachts gewoon dicht, vooral omdat het in de zomer zo lang licht is en zo vroeg licht.
     
  9. Linnepinn

    Linnepinn Bekend lid

    11 okt 2007
    552
    4
    18
    Wij hebben gewone vitrage, en daarover verduisterende gordijnen. Geen kindergordijnen, komen volgens mij bij de kwantum vandaan.

    Ik kan zelf ook slecht slapen met licht in de kamer, dus onze baby mag straks ook gewoon in het donker slapen!
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hier geen verduisteringsgordijnen, ik wil hem niet gaan aanleren dat hij alleen maar in het pikkedonker kan slapen. Dan zou zijn bedje bij oma thuis (die past straks op) ook in een pikkedonkere kamer moeten staan.

    Bij Gamma hebben ze trouwens (verduisterende) rolgordijnen met kindermotiefjes die je op maat kunt laten maken.
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier komt er een verduisteringsrolgordijn en normale (wit met felgekleurde bloemen) overgordijnen. Die overgordijnen gaan overdag tijdens het slaapje dicht en (gedeeltelijk) wanneer zomers de zon op het kamertje staat (de hele middag). Verder is het rolgordijn voornamelijk voor 's nachts en om te voorkomen dat de kleine zomers al heel vroeg wakker word: hebben we voor m'n stiefkids ook gedaan en werkt geweldig: eerder waren ze zomers vaak al om 5 uur 's ochtends wakker (en aan het spelen, want ja: het was toch licht?). Nu slapen ze door tot half 7/half 8, beetje afhankelijk van hoe laat ze erin lagen en hoe moe ze zijn. Heerlijk! Wij zelf ook niet meer wakker van te vroeg ontwakende kids... (ze zijn nu 5 en 7, maar toen ze zo vroeg wakker werden nog geen 2 en nog geen 4...)

    Die verduisterende gordijnen zijn dus wat ij betreft een absolute aanrader: als je ze overdag al niet gebruikt om het dag-nachtritme niet te verstoren, is het wel een uitkomst om niet zomers heel-vroeg-wakkere kindjes te hebben...
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb verduisteringsrolgordijnen waar nog een behoorlijke kier licht langs komt. Ik hoef ze niet helemaal naar beneden te doen overdags. Ik vind het gewoon praktischer voor als ze straks wat ouder is.
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben ze bij de IKEA gekocht.
     
  14. Kiwi80

    Kiwi80 Bekend lid

    24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier een verduisteringsgordijn en een rolluik aan de buitenkant van het huis. Echt heel donker, en ze slaapt er heerlijk door.
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Wij hebben gewone gordijnen, die gevoerd zijn met verduisterende voering. Hebben we bij de Praxis laten doen. De gordijnen zijn creme met oranje en rode streepjes en de voering is oranje. Ze zijn trouwens wel verduisterend, maar niet dat het heel donker wordt. Vooral overdag valt het erg mee.

    Op de markt kun je ook verduisterende stof kopen om je gordijnen mee te voeren. Schijnt alleen niet makkelijk te verwerken te zijn.
     
  16. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Ja maar anders wil ik gewoon een verduisterend rol gordijn en gewone over gordijnen.. zijn er toch nog niet helemaal uit.

    Verduisterend ook wel lekker houd in de zomer de warmte een beetje tegen zon staat daar savonds nl pal op!

    Maar echt leuke kindergordijnen zie je niet veel.. Ga morgen es voor stofjes kijken

    Groetjess
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik heb een donker rolgordijn (wat niet helemaal aansluit want wij hebben half ronde ramen) en witte overgordijnen. Maar goed, ik doe het overdag wel dicht als ze slaapt, want 's middags staat de zon op haar kamer en dan wordt het wel heel erg fel licht. Langs de zijkant van het rolgordijn komt nog genoeg licht.
     
  18. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben verduisterende rolgordijnen van de leenbaker lich roze en daar voor hangen soort vitrage achtige gordijen die dicht kunen zodat de over buuren niet zomar binnen kunen kijken. foto's in me foto album voor duidelijk heid.
     
  19. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Ook wel grappig zo`n effect! met de overburen hoeven we geen rekening te houden die kijken hier niet naar binnen het blok staat namelijk ver weg en haaks tegenover de onze.

    Groetjes
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben een verduisterend en warmte weerend rolgordijn achter de overgordijnen.

    Sven kan niet slapen als de zon staat te bakken op zijn raam. dag en necht ritme werkt bij osn ook prima dmv de geluiden buiten en in huis.

    je kunt ook verduisteringsstof krijgen dat je achter overgordijnen kunt plakken of naaien. zo kun je nog steeds een leuke kinderstof zoeken.
     

Deel Deze Pagina