Verevelend voorval

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mamavanlise, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanlise

    6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik moet gewoon even iets van me afschrijven en ben dan ook benieuwd naar jullie reacties.


    Zoals ik vaker doe, ben ik gaan winkelen met mij 2 kleine kinderen (1 en 2 jaar). Ik heb de auto geparkeerd in een parkeergarage. Zoals altijd probeer ik een plekje te vinden met veel ruimte, want 2 kleine kinderen.. het was niet druk. Mooi plekje gevonden. De kant aan de bestuurderskant is geen parkeerplaats, is ruimte voor voetgangers en aan de andere kant was de parkeerplaats vrij. Ruimte zat dus..


    Toen ik terugkwam van het winkelen zag ik een auto bewegen op de plek naast de bijrijderskant. Ik dacht nog: mooi, die gaan weg, dan heb ik alle ruimte om mijn kind in de auto te zetten. Maar helaas.. zij waren aan het parkeren. Er was trouwens plek zat in de garage. Die auto was nogal dicht op mijn auto geparkeerd.

    Goed..ik wil mijn kind in de auto zetten, maak de deur dus voorzichtig open. Het is een heel gemanoeuvreer als de deur niet helemaal open kan. Dat mijn deur dan tegen die andere deur aan komt, kan ik dan ook niks aan doen.

    Dan komt die vrouw met haar man van die auto eraan, zij hadden net een kaartje gehaald. Krijg ik meteen een heel verwijt dat ik mijn deur lomp open deed, wat dus helemaal niet zo was. Ik gaf aan dat ik mijn kind in de auto moest zetten en dat dat nogal lastig is als een andere auto er zo dicht op staat.. Jah.. en toen was ik een aso. Die man zei nog dat ie niet te beroerd was om vrouwen te slaan.. lekker dan. Ik ben dus alles behalve aso.. zegt meer over hem, met zijn dreigement.. hij wilde ook nog de politie bellen en heeft mijn kenteken genoteerd. En trouwens geen lakschade..

    Maargoed, kinderen ingeladen, proberen er geen aandacht aan te besteden en weggereden.

    Tja, achteraf had ik misschien toch ergens anders moeten parkeren, had ik misschien moeten vragen of zij hun auto opzij wilden zetten, maarja, ze zagen ons aankomen.. de kindjes buiten laten staan en zelf de auto verzetten is met zo'n kleintjes natuurlijk geen optie.

    Zit nog te trillen.. ik aso juist het tegenovergestelde. Kan t niet uitstaan...
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    niet jouw schuld vind ik!
    het kan altijd gebeuren dat een deur een andere auto raakt, en al helemaal als je kinderen hebt. Dat is het risico van die meneer ddat hij er dicht langs parkeert. dan had hij een andere plek moeten zoeken.

    Asociaal om met slaan te dreigen. (hebben de kinderen het gehoord? :O ) Kan je er zelf geen aangifte van doen?
     
  3. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Zoiets maakte ik dus onlangs ook mee voor de deur van het kdv. Moeder in auto naast me zat druk te doen met haar mobiel, kind achterin het stoeltje, motor draaide. Dus ik denk: die rijdt zo wel weg, maar nee hoor, druk druk druk. Het zijn smalle parkeerplaatsen, dus ja, ik doe de achterdeur open om mijn zoontje in zn stoel te kunnen zetten. Ik tik daarbij (bewust heel voorzichtig dus) mijn deur tegen haar auto aan, zodat hij niet per ongeluk verder openklapt en dan alsnog schade ontstaat. Ineens is mevrouw wakker, ze draait het raampje omlaag en zegt: ik voelde mn hele auto schudden, je zit met je deur tegen mn auto, kon dat niet wat zachter??? Dus is zeg: sorry hoor, ik deed het juist bewust heel voorzichtig en daarbij dacht ik eigenlijk dat u wel weg zou rijden met die lopende motor.
    Ze stapte verder ook niet uit om te kijken of er schade was ofzo (was er niet). Ik zei dat ik het nogal overdreven vond en als ze het vervelend vond, ik haar dan nu de ruimte gaf om weg te rijden. Dat deed ze dus ook, maar nog wel even zeggen dat ik lange tenen had omdat ik er niet tegen kon om hierop aangesproken te worden.
    Aparte mensen heb je op de wereld, gewoon geen rekening houden met elkaar.
    Ik zou in jouw geval blij zijn dat het zo is afgelopen. Zelf sta ik niet zo snel te trillen. Heb je trouwen hun kenteken genoteerd? Mocht je nou nog wat horen, dan zou ik wel een melding maken van het dreigement. Al weet ik niet of dat wat uithaalt hoor...
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Wat denkt die vent wel? Niet te beroerd om vrouwen te slaan?? Dat is een regelrecht dreigement!
    Ik snap trouwens heel goed dat je verder niets hebt gedaan. Met twee kinderen en dan zo aangesproken worden, daar word je ook akelig van. Zeker als je alleen bent.

    Ik had een aanrijding op de parking van de supermarkt. Zij draaide achteruit, ik ook, we zagen het te laat (maar zij was in de fout, kwam op 'mijn' helft). Een heel verhaal dat ze het liever 'zelf wilde oplossen'. Mevrouw wilde ook geen papieren invullen. Ik heb toen direct de politie gebeld nadat ze was weggestoven. Kenteken heb ik nog kunnen noteren. Die heeft dus vluchtmisdrijf gepleegd en daar lachen ze niet mee.
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Stond jouw auto wel gewoon netjes middenin het vak? Als het niet zo was, heeft die kerel nog niet zo te reageren hoor! Niet normaal.
     
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wat een gek! Die had aan mij een goede gehad want die had de wind van voren gekregen!

    Ik had vorig jaar zo een soort situatie. Week of 3 na mijn bevalling, kom aanlopen bij mijn auto met kinderwagen en maxicosi en zie al dat er een auto heel dicht op die van mij aan het parkeren is. Ik denk dat red ik net wel met de maxicosi erin zetten maar helaas de deur ging niet ver genoeg dus het paste niet. Die mevrouw komt terug van het kaartje halen en ik vraag kunt u uw auto heel even naar achteren rijden dan kan ik de baby in de auto zetten. Zegt nee dat doe ik niet ik wil wel je maxi vast houden zodat je je eigen auto naar achteren kunt rijden... nou ik geef dus echt mijn baby niet aan een wildvreemde. Stond zo perplex dat ik niets gezegt heb. Ik heb de maxicosi in de kofferbak gezet met baby van 3 weken op schoot het parkeervak half achteruit gereden om vervolgens de maxicosi weer te pakken, baby in te laden en weg te gaan. En die mevrouw stond al die tijd te kijken hoe ik dat deed. Als ik eraan terug denk word ik weer boos!
     
  7. mamavanlise

    6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn te weten dat ik niet de enige ben die zoiets meemaakt. Echt belachelijk hoe sommige mensen zich gedragen.

    Mijn auto stond keurig midden in het vak. Ik heb geen kenteken genoteerd en aangifte doen zal weinig zinhebben.

    Verder vind ik ook dat die man zelf dat risico heeft gelopen door zo dicht op mijn auto te parkeren..
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    #8 Anna009, 29 apr 2017
    Laatst bewerkt: 29 apr 2017
    wat een eikel
    niet te beroerd om vrouwen te slaan waar 2 kleine kinderen bij staan?:mad:
    dat had ie echt niet tegen mij moeten zeggen
     
  9. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Zo moest ik dus laatst instappen met mn zwanger buik... was niet eens een parkeerplaats naast me! Gewoon schuin erin gereden....deur ging 20 cm open heb 10 min staan wachten maar toen was er nog niemand. Gelukkig zag een aardige mw het en zij is via de andere kant ingestapt en mn auto achteruit gezet. De gedachte om een deuk in de auto te trappen kwam even naar boven maar heb netjes een briefje onderbde ruitenwisser gedaan en ondertekend met een hoogzwangere

    Maar jij bent zeker geen aso aan hun gedrag te horen is t juist andersom
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had aan die mensen gevraagd of ze hun auto iets wilden verplaatsen omdat je je kinderen anders niet in de auto kon zetten. Om je deur tegen een andere deur open te zetten is natuurlijk niet netjes, zeker als de mensen er nog gewoon zijn en je gewoon had kunnen vragen of ze de auto wilden verplaatsen. En ja, die man was inderdaad nogal een aso, ook al was het niet helemaal netjeswat jij deed, je kan ook anders reageren.
     
  11. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik moet zeggen dat ik het ook niet kan waarderen als er iemand (hoe zachtjes ook) zijn/haar auto deur tegen de mijne aan zet.....
    Nu kijk ik altijd of er een ruime plek is of loop iets verder zodat ik minder kans loop om schade aan mijn auto op te lopen.
    De reactie van deze man is wel weer heel erg, dreigen met slaan kan niet door de beugel.
    Toen ik hoog zwanger was heb ik ook wel eens mee gemaakt dat ik niet in de auto kon komen, is heel irritant, ik heb het kenteken laten omroepen in de supermarkt op advies van een medewerker die buiten bezig was
    En ze kwamen keurig de auto verzetten.
    Later had ik een auto met achterin schuifdeuren, ideaal met de maxicosie of kinderen in stoeltjes zetten, echt een aanrader! En nooit het probleem dat je kind de autodeur tegen een andere auto aan gooit.
     
  12. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Nou eerlijk, ik zorg zelf ook altijd dat mijn deur niet de andere auto raakt, ik houd mijn vingers ertussen bijv. Zou het zelf ook niet fijn vinden als iemands deur tegen mijn auto aankwam, ook al is het zachtjes, je lak beschadigd snel!

    Natuurlijk zorg ik wel dat ik afstand houd met parkeren, maar ook mij gebeurd het weleens dat er iemand dicht langs heeft geparkeerd, als ik dan mijn dikke kont niet door de deur krijg dan stap ik gewoon aan de andere kant in. Een briefje achter laten is nog nooit in me op gekomen.
     
  13. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik sluit me hierbij aan. Ik heb een 3deurs met behoorlijke deuren. Ik hou dan mijn hand tussen de deur zodat ik geen auto raak (of dochter per ongeluk de deur verder open duwt). Het liefst zet ik hem zo dat er aan "mijn" kant geen parkeervak is, dan kunnen we er allebei makkelijk in.
     
  14. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een reactie van die mensen zeg, al was er lakschade, dan was je d'r wel voor verzekerd neem ik aan. Jeetje wat een kort lontje
     
  15. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief


    Dit doe ik ook. Maar soms staat ze zo dichtbij dat ik dan schijt heb aan hun lak..
     
  16. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Tja, dat lukt dus niet altijd als je twee handen nodig hebt. En dan valt de deur alsnog verder open. Dan maar zacht openzetten. Tis soms niet anders.
     
  17. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wat een aso lui! Ik ben wat dat betreft dan een 'aso' dicht op me parkeren dan is dat lakschade riskeren. Ik doe geen handen ertussen en ook niet altijd heel zachtjes. Moet evt toch een maxi cosi ertussen zien te krijgen. Ook heb ik weleens een briefje achtergelaten met de vraag of ze opnieuw rijexamen kunnen gaan doen. Zorg zelf namelijk er altijd voor dat ik netjes midden in het vak sta en niemand strak inparkeer.
     
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nou, inderdaad. Als jij niet fatsoenlijk kan inparkeren moet je ook niet zeiken over je lak.
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik doe zelf ook altijd voorzichtig de deur open, wil geen schade aan andermans auto riskeren en al helemaal niet aan mijn eigen auto.
    Maar ik snap heel goed dat je je auto niet gaat verplaatsen als de kinderen nog buiten staan, ik had waarschijnlijk een opmerking tegen die man gemaakt of hij zijn auto niet even anders kon parkeren zodat ik fatsoenlijk mijn kids zou kunnen inladen... krijg ik dan een grote bek of doet hij het niet dan zou hij een deur tegen zijn auto kunnen riskeren.
    Vind zijn reactie ook wel erg debiel, vrouw met kinderen willen slaan omdat je een deur tegen je auto aan krijgt?!
     
  20. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb een 3-deurs, dus grote deuren en zet ook m'n deur niet tegen andermans auto aan. Mijn eigen auto is flink beschadigd, omdat andere hun deuren wel tegen die van mij aan kwakken. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik de reactie van die man goedkeur! Dreigen met geweld is asociaal en echt onnodig.

    TS: Maar je zei dat je aan de bestuurderskant geen parkeerplek had? Had je je kindjes niet via die kant in kunnen laten stappen?[/
     

Deel Deze Pagina