Hoge bloeddruk na bevalling..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marijntje, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

    Ik ben 3 weken geleden bevallen met een hoge bloeddruk, onderdruk 96. Ik had ook lage bloedplaatjes maar geen eiwit in de urine dus hoefde niet opgenomen te worden.

    Nu is mijn bloeddruk nog steeds niet gedaald en hangt nog rond te 80/90. Soms voel ik het gieren door mijn lichaam en krijg ik hartkloppingen. De huisarts deed er niet moeilijk over en zeker niet toen ik zei dat ik pas 3 weken geleden was bevallen.

    Hoort dit bij het ontzwangeren en moet ik het meer tijd geven? Want ik zit er wel een beetje over in. Ik heb altijd een onderdruk van 60 gehad namelijk. Ik had zelf het idee dat de moederkoek de hoge onderdruk had veroorzaakt en die is er nu toch uit?

    Natuurlijk is het een spannende tijd nu, wennen aan de baby en niet 8 uur per nacht slapen maar dan nog. Ik ben niet oververmoeid of zo.

    Bedankt voor je antwoord.

    Groetjes, Marijn
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marijn,

    maaj je er niet druk over, een onderdruk van 80-90 is nu prima te accepteren. Je lichaam heeft echt de tijd nodig om te ontzwangeren, gun het die tijd. Je kunt je bloddruk altijd 3 maanden na de bevalling weer eens laten meten. Voordta je lichaam weer helemala hesrteld is ben je overigens 9 maanden verder, heb geduld en die bloeddruk is echt niet schadelijk.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina