Vergoeding poliklinische bevalling & CZ

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noatje, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 10uss

    10uss Actief lid

    28 nov 2005
    246
    0
    0
    Nee, ik weet het ook niet...
    Blijf wel voor de controles in het ziekenhuis, dus beval dan automatisch in het ziekenhuis (wat ik toch graag wil).
    Hoop dat de eigen bijdrag vervalt dan, vind 3 tot 400 euro erg veel geld pfffffffffff..........
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sorry, was ff in de war met basispakket en gewoon niet verzekerd :)
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Alleen als het echt medisch noodzakelijk is wordt het vergoedt. Dus bij verplichte opname.

    (Niet-)klinische bevalling en kraambed in een ziekenhuis (medisch noodzakelijk) Volledige vergoeding

    Niet-)klinische bevalling en kraambed (niet medisch)
    Volledig (excl. wettelijke eigen bijdrage.)
     
  4. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ja maar dat kan pas in december...je kan niet te pas en te onpas je verzekering omgooien. Bij agis in ieder geval niet!
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, dat kan pas vanaf laatste weke december tot laatste week januari.

    Zou lekker makkelijk zijn, hele jaar goedkoopste verzekering en als je dan zwanger bent ff snel omzetten. Nee, dat zit er niet in!
     
  6. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Mijn kind blijft niet tot 1 januari zitten hoop ik hoor ;)
    Ik ben 28 november uitgerekend dus dit is geen optie, ik stap wel over van verzekering....
     
  7. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Maar dasn natuurlijk vanaf 1 januari
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    en dan is het nog zo dat je dan minimaal 2jaar het uit gebreide pakket moet nemen willen ze de bevalling vergoeden.een vriendin van mij dacht dus ook het per 1 jan dit jaar te verhogenze was ik februarie uit gerekend.er werd glas hard vergoed dat de zwangerschap buiten het pakket deed vallen.
     
  9. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ieder ziekenhuis heeft een vastgesteld bedrag die je moet betalen als je poliklinisch gaat bevallen (dus zonder medische indicatie). Je verloskundige weet precies wat dit bedrag is in het ziekenhuis van jouw regio.
    Als je CZ+student hebt, dan moet je het vastgestelde bedrag gewoon betalen. Ik weet dat het hier in vlissingen 283 euro is. Het ligt om en nabij de 300 euro.

    De kosten van de verloskundige krijg je gewoon vergoed. En bij die 283 euro zit het gebruik van de verloskamer + benodigde spullen inbegrepen. Zelfs de begeleiding van een verpleegkundige zit erbij. Ook een eventuele overnachting als je pas 's avonds bent bevallen (omdat er dan geen kraamzorg meer thuis komt) zit erbij in.

    Maak je geen zorgen over duizenden euro's ;) Het verschilt dus per regio. Houdt rekening met zo'n 350 euro, dan heb ik het al ruim genomen.
     
  10. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Kims, dankjewel voor je reactie! dit maakt iig een hoop meer duidelijker...

    Ik zal het bij de VK de volgende keer eens vragen!
     
  11. Baby81

    Baby81 Actief lid

    7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Hoi 10uss.

    Ik heb ook een cyste in mijn rechtereierstok, de gynaecoloog vermoed dat het een hormonale cyste is, maar wil deze toch in de gaten houden.
    Ze vroeg aan mij of ik de controles bij haar wil blijven lopen, nou dolgraag, ik wil niet eens naar de verloskundige. Voel me prettig in het zk bij de gynaecoloog.

    Maar je bent toch niet verplicht om naar de verloskundige te gaan in dit geval?

    Ik neem aan dat ik nou ook een medische indicatie heb voor het bevallen in het zk?
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat zou ik toch echt even navragen bij je gyn, die is de enige die je dat kan vertellen...

    Hier trouwens een Gezin en Zeker-pakket van VGZ: ik krijg ook een poliklinische bevalling volledig vergoed (nog even afwachten wat we doen: over 2 weken echo voor de ligging van m'n placenta en de kleine, want bij 20 weken lag de placenta tegen m'n baarmoedermond en de kleine in stuit, wat ze sinds die tijd consequent is blijven doen) en eigen bijdrage voor de kraamzorg ook. Kan m'n iets duurdere pakket weer uit dit jaar, :-D
     

Deel Deze Pagina