Flink hoesten en 28 wkn zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marianne78, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne78

    Marianne78 Actief lid

    10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Meiden,

    Ik kon het zo snel even niet vinden hier maar misschien dat jullie me kunnen helpen...
    Sinds vorige week woensdag loop ik onzettend te hoesten. Het was eerst een droge prikkelhoest maar inmiddels is het over gegaan in wat slijm ophoesten en het hoesten doet ook zeer.
    Weten jullie wat ik kan gebruiken om mijn rauwe keel wat te verzachten? Alle tips zijn welkom!

    Groetjes,
    Marianne
     
  2. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier eenzelfde probleem. Ben langs de apotheek geweest, maar ze mochten me niets meegeven... enkel paracetamol.

    Andere tips: cola drinken... werkte voor ik zwanger was altijd.. nu minder ivm de grote hoeveelheid koolzuur... krijg ik weer maagzuur van.

    Kamillethee drinken met wat suiker. ( of honing, ... )
    Waterijs eten ( verdoofd )
    Keelsnoepjes ( niet alle soorten .. dus goed lezen op de verpakking )

    En verder, rustig wachten tot het overgaat! ;)
     
  3. mamakaatje

    mamakaatje Fanatiek lid

    15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Je mag thijmsiroop en ik heb ook een slijmoplossend drankje gebruikt. Ik heb 2,5 week last gehad v hoestbuien. Ben zelfs geprikt op kinkhoest.
     
  4. Marianne78

    Marianne78 Actief lid

    10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Bedankt voor de tips, ik eens kijken wat voor mij werkt!
    Ik word er echt niet goed van...
     
  5. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb het op het begin (14 weken) gehad. Je mag inderdaad vrij veel niet hebben... Bij mij hielp het ook wel om een slok gewone cola te drinken. Maar dat helpt bij mij ook tegen maagzuur.... Bij maagzuur dan wel maar 1 slok en geen light cola ofzo.

    Of anta flu?

    Het zijn allemaal geen wondermiddeltjes. Maar nu ben ik sowieso niet van de pillen enz.
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dampo heeft hoestpastilles met kamille en honing die mag je. En ik meen ook tussistin siroop van VSM
     

Deel Deze Pagina