Verjaardag kinderen samen vieren?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zara123, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara123

    Zara123 Bekend lid

    25 sep 2015
    654
    26
    28
    Kindjes zijn precies een week na elkaar jarig. De oudste wordt vier, jongste wordt één. Zouden jullie dit samen vieren?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Nee liever apart als dat gaat,met 4 jaar willen ze dan echt zelf in het middelpunt staan is mijn ervaring. (De oudste 2 schelen 2 jaar en 2 dagen)
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Ik vond het altijd leuk om mijn verjaardag met mijn zusje te vieren. Weet ook niet beter dan dat we het samen vieren.
    En persoonlijk wil ik de familie ook niet 2x in een week deze kant op laten komen (hoewel ze allemaal echt wel zouden komen voor een verjaardag van de kinderen).
    Ik zou het dus gewoon samen doen.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Ik vind dat zeker de oudste een eigen dag verdient.
     
  5. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Wij hebben 7 kinderen die ook nog eens redelijk dicht op elkaar jarig zijn. Iedere keer 2 in een maand en 1 kind in dezelfde maand als mijn man en ik.
    Er zit dan ook steeds maar 1 tot 1,5 week tussen.
    Wat wij doen is dit: op de dag zelf is het een klein feestje voor de jarige zelf. Ze krijgen het cadeau van ons. Opa en oma komen, indien mogelijk. Ze mogen kiezen wat we eten en als het een schooldag is ook trakteren op school.
    De zaterdag tussen die twee verjaardagen in houden we feest. Dan komen ooms en tantes en vieren ze samen feest.
    De kinderen hebben er geen moeite mee.
    Wij merkten ook dat ooms en tantes niet blij werden van 4 zaterdagen in 2 maanden op verjaardag komen. Ze kwamen dan meestal maar 2 keer.
    Dus daarom de verjaardagen samengevoegd.
     
    Uuz, cowgirl80, lies276 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. theeleut

    theeleut Actief lid

    19 aug 2008
    314
    2
    18
    Waarom niet, mijn kinderen schelen ook 2 jaar en een paar dagen met 6 en 8 nog steeds samen gevierd. Sommige familieleden moeten ruim een uur in de auto zitten en doen dat echt niet 2x vlak achter elkaar.
    Op hun verjaardag zelf maken we er nog wel met het gezin een apart feestje van. (Dan mogen ze kiezen wat we gaan eten ) Heeft hier nog nooit problemen gegeven.
     
    lies276 en Jo79 vinden dit leuk.
  7. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik zou het gewoon samen vieren.
    Toch hartstikke gezellig?

    Ik denk dat kinderen dit echt geen probleem vinden hoor maar dat ouders te ingewikkeld denken
     
    Athina, fafa, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Zou het gewoon samen doen.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit denk ik ook. En die van 1 zal het nu nog allemaal niet zo door hebben en tussendoor nog slapen, dan gaat de meeste aandacht naar de oudste ;)
     
    smarlicia vindt dit leuk.
  10. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik zou het gewoon doen. Anders moeten familie en vrienden ook twee dagen of weken achter elkaar komen.
     
  11. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik zou het gewoon doen. Anders moeten familie en vrienden ook twee dagen of weken achter elkaar komen.
     
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Ik zou het ook doen. Kinderfeestjes tzt zou ik wel apart doen maar samen vieren is ook een stuk makkelijker voor de familie :)
     
  13. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou het feest ook samen vieren en dan zoals @Grietjenb zegt, op de dag zelf de jarige in het zonnetje zetten met het gezin en eventueel opa en oma.
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Mijn oudste twee schelen qua verjaardagen 4 dgn en een week daarna ben ik dan weer jarig. Mooi niet dat ik dat drie keer ga vieren :D We vieren het al sinds begin samen en altijd ergens tussen al onze data in. Kinderfeestjes natuurlijk wel altijd apart. En ik heb nooit het idee gehad dat ze het gemist hebben om ieder apart te vieren (net nog even aan oudste gevraagd, haha, en ze heeft het altijd gezellig gevonden) En voor genodigden is dit natuurlijk ook praktischer.

    Wat ik wel deed was zorgen dat hun echte verjaardag een feestje apart was. Dus ze mogen altijd kiezen wat er 's avonds gegeten wordt. Er is altijd iets van gebak of taart of een luxe toetje. Ik hang bij de eerste verjaardag slingers op en bij de volgende komt daar dan altijd wat bij, bv balonnen oid. zodat ze altijd iets voor zichzelf hebben. En natuurlijk het trakteren op school, wat ook van de dag een extra feestje maakt. (Inmiddels zijn het pubers en trakteren ze hun vriendinnen in de kantine van school op iets lekkers.)
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier scheel ik 6 dagen met mijn broer. Op mijn verjaardag kwam mijn moeders familie. Op de verjaardag van mijn broer de familie van mijn vader.

    Was ook meer omdat de families niet door 1 deur konden :rolleyes:

    Maar ik zou het lekker samen vieren en inderdaad op de dag zelf de jarige in het zonnetje zetten :thumup:
     
  16. Zara123

    Zara123 Bekend lid

    25 sep 2015
    654
    26
    28
    Bedankt voor alle reacties. We doen dan denk ik op de dag zelf cadeautjes op bed met het gezin en de jarige mag het avondeten kiezen. Voor familie ga ik het toch maar samen vieren. Er komen best wat mensen die een eind moeten rijden. En inderdaad de jongste slaapt toch nog de halve dag ;)
    Mocht 1 van de 2 ooit aangeven liever een eigen verjaardag te hebben, (wat ik overigens goed kan begrijpen) kunnen we het altijd nog apart doen.
     
    fafa, lies276, Harperhazel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Hier schelen ze bijna 3 jaar met elkaar. Zelf vind ik het een verschrikking om een kinderverjaardag te moeten vieren vanwege de drukte dus wij doen het meestal samen. De meiden vonden het altijd wel gezellig om het samen te doen. Dit jaar wel apart gedaan omdat er nu niemand op vakantie was. Hier is dat meestal de reden dat we het samen doen, de oudste is 11 augustus jarig en dan zijn er heel veel op vakantie en komt er dus niemand..
     
  18. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Hier schelen ze bijna 3 jaar met elkaar. Zelf vind ik het een verschrikking om een kinderverjaardag te moeten vieren vanwege de drukte dus wij doen het meestal samen. De meiden vonden het altijd wel gezellig om het samen te doen. Dit jaar wel apart gedaan omdat er nu niemand op vakantie was. Hier is dat meestal de reden dat we het samen doen, de oudste is 11 augustus jarig en dan zijn er heel veel op vakantie en komt er dus niemand..
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Mijn kinderen schelen bijna 2 jaar, het scheelt 2 weken. Ze zijn in meestal in de zomervakantie jarig, waarvan we met de verjaardag van mijn zoon vaak niet eens thuis zijn, maar in het buitenland. Als we weer terug zijn vieren we de verjaardagen samen voor de familie. De meeste familieleden wonen op een half uur tot anderhalf uur reistijd van ons vandaan. Ik ga echt niet een week later weer met hetzelfde clubje aan de taart zitten hoor.
    Als gezin vieren we hun verjaardagen op de dag zelf apart.
     
  20. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Ik zou het wel tegelijk vieren, maar dat komt ook omdat een groot deel van de familie best ver weg woont.

    Ik zou voor bijv de zaterdag er tussenin het voor familie en vrienden vieren en dan op de verjaardag zelf met het gezin cadeautjes doen, taart eten en dat ze bijv het avondeten mogen kiezen.
     

Deel Deze Pagina