Verjaardag kinderen samen vieren?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zara123, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Hier ook altijd tegelijk, ze zijn nu 7 en 9. Wel hebben ze hun eigen kinderfeestje en doen we op de dag zelf vaak iets leuks/ krijgen ze van ons de kadootjes. Dus zeker wel aandacht op 'hun' dag, en voor de familie niet 2 keer in 3 weken op en neer.
    Oh en op de familiedag hebben ze elk hun eigen (gekozen) taart.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Dat denk ik ook. Mijn oudste zijn op dezelfde dag jarig, leek mij helemaal niet leuk voor hun. Nou ze vinden het dus echt supergezellig. Heb wel eens voorgesteld om het apart te vieren, maar dat willen ze helemaal niet.

    Ik zou zeggen gewoon doen dus.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hoe moeten ouders van tweelingen dat dan doen of wanneer ze op dezelfde dag jarig zijn?
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het lijkt me logisch dat dat een andere situatie is dan wanneer je samengevoegd wordt voor praktisch nut :)
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    De eerste verjaardag hebben we wel apart gevierd, maar nu vieren we het al een aantal jaar samen.
    Je kan het de oudste ook gewoon vragen. Onze meiden zijn 2,5 week na elkaar jarig. Betekent dus 2 weken na de eerste verjaardag weer dezelfde visite. Voor vooral de oudste ook erg druk. Ze vinden het prima! Ze krijgen genoeg aandacht en mogen op een aparte taart de kaarsjes uitblazen.

    Ze hebben ook zelf hun eigen kinderfeestjes daarnaast.
     
  6. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Absoluut samen, ik heb het al met mijn kinderen... die schelen 4 weken en zit er soms al overna te denken om het samen te doen. Ik vind het best veel vragen van alle familie om zo snel op elkaar weer langs te komen, ik vind kinderverjaardagen echt vreselijk dus kan me indenken dat anderen daar ook niet op zitten te wachten.
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Zou misschien nu nog wel samen kunnen, maar ik vind het lastig. 4 is wel een echt andere leeftijd dan 1. Vier de verjaardagen van mijn dochters wel samen maar die schelen 12 maanden en 2 weken dus dat kan ik nog wel een tijdje zo doen denk ik.
     
  8. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat goed, van die extra ballonnen voor de tweede jarige. Zelf ben ik zes dagen na mijn oudere zus jarig. Mijn ouders lieten de slingers altijd hangen voor mij, maar er kwam nooit iets bij voor mij, zoals jullie dat wel doen. Ik vond dat nooit leuk, voelde me niet speciaal. ( ik was ook wel een gevoelig kind)
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn oudste en middelste schelen 2 jaar en 4 dgn. Ze krijgen op hun 'eigen' dag hun 'eigen feestje' bij ons thuis (in het gezin), dus cadeautje, mogen zelf kiezen welk avond eten, na school cq in middag cake met slagroom e.d.
    Voor de familie (waarvan de helft een uur reistijd heeft) vieren we het altijd samen in het weekend.
    Elk wel eigen kinderfeestje en traktaties school, uiteraard ;).

    Is altijd een heel vermoeiende periode :rolleyes:, waarbij ik goed moet plannen...
     
  10. Treez

    Treez Niet meer actief

    #30 Treez, 31 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2017
    Wij vieren het altijd samen. De meiden zijn nu 5 en 7. Familie woont ver weg en de jongste is midden in de zomervakantie jarig. Ook niet handig. Wij gaan wel voor een groot feest. Ongeveer 60 gasten met een bbq, buffet, luchtkussen etc. Mijn kinderen vinden het geweldig en het kan omdat we het tegelijkertijd doen. Ik heb uberhaupt nog nooit bedacht dat kinderen hun 'eigen' dag verdienen op hun verjaardag. In mijn eigen ogen is dat iets wat ouders verzinnen, want volgens mij vinden kinderen het geweldig als er feest. Of ze nu alleen of samen feest hebben. Ik vind het nogal een luxeprobleem :confused:. Sowieso is het kinderfeestje al apart en op de dag zelf versier ik de kamer en mag de jarige kiezen waar we gaan eten.

    TS niet te ingewikkeld doen en lekker samen vieren. Kun je ook wat groter uitpakken en de omgeving is er vaak ook blij mee.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Als je het zo verteld, klinkt dat inderdaad niet zo leuk. Ik ben nu blij dat ik het altijd zo gedaan heb :oops:
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom zou het bij een groter leeftijdsverschil minder goed kunnen dan?
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik haal de slingers tussendoor weg, zodat ze wel het idee hebben dat ze echt voor hun verjaardag zijn. Als ik jouw ervaring lees doe ik daar dus goed aan. :)
    En weet je, ik heb het 1 keer apart gevierd, maar toen hadden mensen geen zin om voor de tweede keer te komen ( of in ieder geval allemaal een excuus) , dus toen is er op mn dochters verjaardag bijna niemand geweest, heel sneu. Voor mij dus nog een reden om het juist samen te vieren.
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij vieren de verjaardag van de middelste altijd samen met die van mijn man, 8 dagen later (en op eerste kerstdag), dus daar kiezen we altijd het weekend er tussenin.

    Toen de jongste dit jaar 1 werd hebben we dat gelijk gevierd met de oudste. (2-2 en 23-2). We hebben we gevraagd aan de oudste of hij het goed vond en hij vond het juist leuk om het met zn kleine zusje te vieren. Zn kinderfeestje hebben we wel gelijk mn zn verjaardag gevierd en op de dagen zelf hebben we het thuis ook extra gezellig gemaakt.
     
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik zou hopen dat je het samen viert, ik zou nl niet twee keer achter elkaar op eenzelfde verjaardag komen.
    Ik zou dan dus sl sowieso voor beiden in één keer een kadootje meebrengen
     
  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik het lastig vind. Ik weet het niet zo goed. Mensen om mij heen zeggen ook wel eens dat ik niet eindeloos de verjaardagen van de meiden samen zou kunnen vieren. Omdat ze dat zelf niet meer zouden willen dan. Voor nu zie ik niet zo'n probleem maar wellicht denk ik daar straks anders over. Voor mij is het vooral praktisch en eigenbelang om het zo te doen. Of ik het zo zou doen als er meer leeftijdsverschil tussen zat weet ik dus niet want ik zit niet in die situatie. Wellicht had ik ook beter niet gereageerd want echt zinvol advies heb ik niet gegeven :rolleyes:. Denk dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt daarin en dat de kids daarin uiteindelijk vast wel meegaan. Uiteindelijk is het ook net wat ze gewend zijn natuurlijk.
     
  17. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Mijn broertje en ik schelen ook maar 4 dagen (en 4 jaar). Vroeger deden we het thuis zo.
    Op de dag zelf het gezinsfeestje. Met verjaardagsontbijt, cadeautjes en kiezen wat het avondeten wordt.
    In een van de weekenden rond de twee verjaardagen het familiefeestje, waarbij beide verjaardagen tegelijk met de familie gevierd werd..

    En natuurlijk ieder een eigen kinderfeestje vanaf we naar de basisschool gingen.

    Ik vond het prima zo. En eerlijk. Ik zou als familielid echt niet 2 keer in 1 week naar hetzelfde gezin op verjaardagsbezoek gaan.
     
  18. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Hihi.. wij zijn hier juist heel lui met afhalen van slingers. Het komt voor dat we ze in november ophangen voor man. En dan vergeten op te ruimen maar... "Sinterklaas vind slingers ook leuk" en voor het gemak blijven ze dan tot halverwege december voor jongste hangen.
    Met kerst gaan ze eraf vanwege de kerstversiering. In januari ben ik jarig en hangen ze weer op. En dan blijven ze hangen tot de verjaardag van oudste (februari).
    Overigens vind oudste dat wel heel gezellig. Als hij het niet fijn zou vinden zouden we het anders doen natuurlijk. En er komen altijd wel een paar ballonnen of zo extra bij.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste kinderen zijn 9 en 19 december jarig en dit vieren we altijd samen.
    Toen de middelste 1 jaar werd hebben we dit wel afzonderlijk gedaan met enkel familie en daarna een gecombineerde verjaardag voor iedereen.
    Bevalt prima en de kinderen vinden het ook geen issue.
    Trakteren deden/ doen ze op hun eigen dag en er komen altijd wat kindjes mee met de lunch dus het gaat echt niet zomaar voorbij die dag.
    Dan hebben ze nog hun eigen feestjes dus komen niets tekort;)
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je geeft aan dat 4 en 1 wel een heel verschil is en dat jouw kinderen maar ruim een jaar schelen dus dat jij het nog wel zo kan doen voorlopig. Dan impliceer je toch dat het bij een groter leeftijdsverschil minder goed kan?

    Maar goed, ik denk dat het maar net is wat je er zelf van maakt en wat ze gewend zijn. Zolang ze allebei genoeg aandacht krijgen van de visite en cadeautjes, komt het vast goed :)
     

Deel Deze Pagina