Verjaardag tradities

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wat voor speciaals doen jullie met verjaardagen ieder jaar weer?
    Zijn er bepaalde privileges voor de kinderen als ze jarig zijn?

    Bijvoorbeeld
    Cadeautjes uitpakken op bed
    Zelf kiezen wat als avond eten

    Hoop wat inspiratie op te doen !
     
  2. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Wakker zingen! :D En ik had als kind(en mijn broertje en zusje) een eigen stoel die versierd was en waar ik dan alleen op mocht zitten die dag.
     
  3. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Wij gingen altijd met het hele gezin de jarige wakker zingen. De kinderen mochten voor die ene keer op bed dansen ;)
    Mijn moeder kwam altijd met een bordje met ontbijt. Na het zingen de cadeautjes uitpakken op bed. Daarna lekker eten op bed en de cadeautjes bewonderen.

    Overdag taart en visite, geen hele bijzondere dingen. En 's avonds natuurlijk het eten uitkiezen.
     
  4. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wij zorgen altijd dat we beide vrij zijn op haar verjaardag, versieren dan de hele kamer. S'ochtends gaan we met z'n 3tjes s naar benenden, geven we de cadeautjes. Als we haar verjaardag niet op de dag zelf vieren gaan we wat leuks doen, dierentuin, Juliana toren.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Wakker zingen, slingers ophangen, kiezen wat we eten, kiezen welke taart we maken/kopen.
     
  6. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier mogen ze kiezen wat (en inmiddels waar) ze willen eten. De middelste koos vorige week voor burger king.
     
  7. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ieder jaar weer mogen ze zelf hun versiering kiezen, hun eigen taart kiezen en ze mogen kiezen wat we die dag eten. Vorig jaar met de verjaardag van de jongste hing mijn hele woonkamer vol met die Minion versiering, echt verschrikkelijk maar hij wilde dat. De oudste wilde vorig jaar vliegende ballonnen, nou vond ik helium wat prijzig maar heb ik het opgelost door het hele plafond vol te hangen met ballonnen met van dat dubbelzijdig plakband, leek het nog steeds alsof alle ballonnen vlogen ;) Daarnaast op de dag dat de visite komt mogen ze zelf uitkiezen welke hapjes we eten en die maken we dan samen. Daar hebben ze echt hun vrije hand in dus dat kan heel gevarieerd zijn van bakken met chips tot aan blokjes kaas met een zilveruitje :roflmao:

    Altijd de avond voor de verjaardag doen we net of we ( man en ik ) te moe zijn om de versiering op te hangen, dan gaan ze met een sip gezichtje naar bed maar als ze dan wakker worden zijn ze zooooo blij :roflmao: En ieder jaar weer zeggen we '' Je denkt toch zeker niet dat we je zonder versiering in huis jarig laten zijn hahahah '' En dan krijg je echt van die reacties '' Hahaha ja dat weet ik ''

    Bij ons kan een kinder verjaardag dus nooit gek genoeg ;)
     
    jeshh, Vitamientjuh, Logan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. fafa

    fafa Niet meer actief

    Klein verjaardagstraditietje hier in huis:
    Onze dochters' verjaardagen liggen precies een half jaar uit elkaar. (op 2 dagen na, soit)
    Ze mogen op beide verjaardagen dan altijd allebei een streepje zetten op de groeimeter, zodat er mooi ieder halfjaar een streepje bij komt.
     
    jeshh, Vitamientjuh, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wakker zingen lukt hier niet, zeker op hun verjaardag zijn ze altijd supervroeg wakker ;).
    Ze mogen dan in het grote bed komen liggen en dan zingen we daar. Dan beneden cadeautjes uitpakken en hun verjaardagsoutfit (ze krijgen ook altijd nieuwe kleren) aantrekken. En alles is natuurlijk versierd met vooral heel veel ballonnen, vinden ze allebei geweldig. Dan halen we bij de bakker gebakjes die we lekker als ontbijt opeten (voor die paar keer per jaar mag dat best ;)) en 's avonds gaan we ergens eten (de kids mogen kiezen, meestal sushi of tapas). En ze mogen als het op een vrije dag is een leuke uitstapje kiezen, als het op een schooldag is verzetten we dat uitstapje naar het weekend ervoor/erna.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  10. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hier hebben we een nieuwe traditie geïntroduceerd: beschuit met muisjes! Ik miste ze zo en vond het te feestelijk om gewoon 'zomaar' te eten, dus nu op iedere verjaardag lekker een beschuit met muisjes. :)

    Verder altijd slingers, kiezen wat we eten en de meiden mogen aangeven welke afbeelding ze op hun taart willen.
     
    tantetil en fafa vinden dit leuk.
  11. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier zijn de kids beide in de vakantie jarig. Op de dag zelf mogen ze iets kiezen wat ze willen doen. Dit jaar 2x in de binnenspeeltuin gezeten in 3 dagen tijd. Gelukkig wel een andere. Ze wilden wel een buitenactiviteit maar daar was het weer te slecht voor.
    Verder mogen ze kiezen wat ze eten op de dag zelf.
     
  12. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit deden wij ook n dan was het happy meal maar 2 kids die 2 dagen na elkaar jarig zijn niet zo'n zin elke keer naar de Mac te gaan
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Mijn stoel werd altijd versierd :D en nieuwe kleding aan. En natuurlijk het eten kiezen. Huis versieren en wakker zingen. Dan cadeautjes uitpakken in de ochtend. Al leuk genoeg lijkt mij
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  14. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    De slingers hebben ze zelf verzonnen via mijneigenslinger.nl de cadeau's/tjes worden verstopt en die gaan ze dan opzoeken. Eten mogen ze zelf uit kiezen meestal willen ze patat, mijn dochter is jarig als we op vakantie zijn en dan gaan wij uit eten.
     
    fafa vindt dit leuk.
  15. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Versieren altijd in de avond als ze al op bed leggen + de cadeaus neerzetten.

    Ook maak ik ieder jaar samen met mijn dochter uitnodigingen die we naar familie/vrienden sturen ipv een email, belletje of Whatsapp.

    Taart mag ze ook zelf uitkiezen en ook wat en/of waar we eten..

    Nieuwe kleding ook en dat mag ze ook altijd zelf uitkiezen.

    Een echt feestje dus.
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  16. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Als de dag zelf doordeweeks is dan gaan we een dagje uit en mag ze die dag kiezen wat we eten.

    Als het in het weekend is dan mag ze van de hapjes enzo eten wat ze wil en is er geen plek voor het avondeten:roflmao: de volgende dag mag zij dan het avondeten kiezen.
    (Eerder koos ik trouwens gewoon waarvan ik wist dat zij er gek op was)

    Nieuwe kleding

    Alles de avond van te voren versieren als ze op bed ligt

    Een taart met haar favoriete figuur van dat moment

    Verjaardagsliedjes zingen voor het ontbijt (versiering bekijken en toegezongen worden is teveel tegelijk ;))

    En natuurlijk zodra ze wakker is het cadeau/cadeaus uitpakken.

    Oja en sinds haar vorige verjaardag heb ik besloten dat ze elke verjaardag een cijferballon van ongeveer een meter hoog krijgt, leuk voor de foto's voor later
     
    Lumihiutale vindt dit leuk.
  17. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij versieren de slaapkamerdeur altijd met slingers en veel ballonen, wat een totale verrassing is als mijn zoontje wakker wordt en de deur met zijn slapende hoofd opent.
    Zijn ontbijt versier ik dan met oa een kaarsje die hij mag uitblazen :D Op zijn echte verjaardag gaan we altijd iets speciaals doen, zoals naar het strand of een pretpark in de buurt en eten we iets lekkers. Verder is het elk jaar anders...
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Mijn man en ik versieren de avond er voor de hele woonkamer.
    's Ochtends wakker zingen
    Het ontbijt is een feestje, hij mag zelf kiezen wat hij dan wil (normaal ook wel, maar dan beperkte keuze)
    Cadeautje(s) uitpakken voor/tijdens ontbijt
    Taartjes eten met het bezoek dat die dag komt
    's Avonds mag hij zelf kiezen wat en/of waar we eten.
     
  19. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Als ik jarig ben hangt mijn vriend altijd slingers op. En ik werk nooit op mijn verjaardag en ik hoef ook helemaal niks te doen.. alleen maar taart eten :). En eigenlijk ben ik altijd 2 dagen jarig de dag na mijn verjaardag ook nog.
     
  20. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit heb ik laatst ook gedaan
    Dat verbaasde snoetje prachtig!
     

Deel Deze Pagina