Verjaardag zoontje 1 jaar tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem1989, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1989

    Bloem1989 Niet meer actief

    Onze tweede zoon word in Juni alweer 1 jaar en ik heb geen idee wat ik moet vragen/zelf moet kopen.
    Het huis is al een speelgoedwinkel wat jullie vast allemaal herkennen ;)
    Het enige wat ik kan bedenken is een wheelybug is dit wat? En hebben jullie nog tips?
     
  2. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wheelybug vind onze jongste wel super leuk (oudste overigens ook). Verder zou hebben wij bij de jongste bonnen gevraagd omdat we een trampoline in de tuin wilde, ze had toch nog geen besef van de kadotjes.
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik volg. Exact zelfde probleem!
     
  4. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    Buitenspeelgoed? Voorleesboeken?abbo op binnenspeeltuin?
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier vind ik het ook zo lastig, enige voordeel is wel dat onze oudste een jongen is en de jongste een meisje, dus heb wel wat meer mogelijkheden misschien, maar er is gewoon al een overvloed aan speelgoed.
    Ze krijgt in elk geval van ons de pucky wutsch, dat is zo'n loopfietsje met 4 wielen, net een slagje groter dan de puckylino aangezien onze dochter al best groot is denk ik dat ze die wel kan hebben tegen de tijd dat ze loopt.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
  7. Bloem1989

    Bloem1989 Niet meer actief

    Ja het is lastig! Zo'n fietsje is wel leuk inderdaad wij hebben de driewieler variant daarvan.
    Buitenspeelgoed hebben we best al veel tuin is ook niet heel mega boekjes in overvloed maar een abbo ergens is voor is ook leuk! Toet toet auto's hebben we bijna alles van
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Het is erg lastig inderdaad.
    Een abbo lijkt me ook een leuk idee. Kan op de dierentuin maar ook op iets van boekjes.
    Misschien is dit iets? https://kinderplezier.nl/pakketten/
     
  9. Bloem1989

    Bloem1989 Niet meer actief

    O dat is wel heel leuk ik wist niet dat dat bestond! Dankje!
     
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Een wobbel? Tipi tent waar ze in kunnen spelen?
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij hadden hetzelfde probleem alleen dan met 2 meisjes.
    Ook een wheely bug gekregen en ze is er superblij mee. Klimt er al zelf op een komt ook al wat vooruit.
    Verder een watertafel gekregen, ook erg leuk.
    Van ons heeft ze het zoef zoef dierenhotel gekregen. Voor beide kinderen leuk (net als de watertafel)
     
  12. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Kaartjes voor het zwembad,
    regenlaarsjes, zonnehoedje, stoepkrijt, bellenblaas, vingerverf?
    Ik vraag altijd dingen die 'op' gaan en zeg ook altijd het zo klein mogelijk te houden. Ze hebben er nog geen besef van en straks als ze 2 of 3 worden zijn ze nog net zo blij met een bellenblaas als een groot cadeau.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Een abbonement op een park?
    Tent met tunnel
    Zandbak
    Schommel
    Duplo
    Toet toet
    Badspeelgoed
    Puzzels
    Boek
    Rubens barn pop (onze zoon is er zwaar verliefd op)
     
  14. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Knutselspullen inderdaad!
     
  15. Bloem1989

    Bloem1989 Niet meer actief

    Een wobbel heb ik vaker gehoord vinden ze dat echt zo leuk?
     
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Het is een beetje een hype natuurlijk.
    Maar het is echt een leuk ding. Omdat het niks is, is het alles.
    In tegenstelling tot veel speelgoed wat maar voor 1 ding bedoeld is.
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wobbel
    Grimms regenboog
    Watertafel
    Zwembadje
    Strandsetje (emmertje, filtertje, etc.)
    Zwemkleding, zwembandjes
    Boekjes (sommige dingen waren door de oudste toch wel erg aangevreten:roflmao:)
    Nijntje aanwijsboek
    Kleertjes, slaapzak of pyjama
    Laarsjes
    Zonnebril
    Petje/zonnehoedje
    Drinkbeker
    Bordje of bestek
    Stiften speciaal voor de allerkleinsten
    Mooie knutselslab
    Verzorgingsproducten
    Activiteitentafel
    Muziektv
    Skippydier
    Eigen pop
    Keukenspulletjes
    Playmobil 123
    Duplo
     
  18. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hier de eerste maar op de voordeur hangt volgens mij 'dependance intertoys'. Ik wissel maar met speelgoed anders is de woonkamer een speelgoedwinkel. Bepaalde dingen blijven (boeken en wat knuffels) maar we hebben los speelgoed wat wisselt en dingen waar ze echt uitgroeit gaan achter schot.

    Dochter hier is nu helemaal losgeslagen op dr zand/watertafel (momenteel ingezet als watertafel). Wilde de piratenboot van little tikes maar vond een stuk goedkopere die t ook prima doet bij de intertoys.

    Loopfietsje vindt ze ook helemaal t einde en ze heeft een ikea keukentje gekregen waar ze ook continue bij te vinden is.

    Knutselen vindt ze helemaal leuk, dus we 'schilderen' best vaak hier. Ben nog op zoek naar goede wasco's daar kan ze op t kdv sinds kort ook mee overweg dus kunnen we thuis verder. Potlood en viltstift zit er nog niet echt in, ze pakt de greep gek genoeg wel goed (penceelgreep, ik viel ff van mn stoel toen) maar dat je daarmee kan tekenen of kleuren is nog maar vreemd.

    Blokken bouwen begint nu ook te komen hier. In eerste instantie voornamelijk afbreken. Doppen stapelen ging van de week ineens daarvoor was t in elkaar doen het magische spelletje.

    Dingen als loopkarretje heeft ze hier 6 weken in gebruik gehad, in t begin was ze er niet vanaf te krijgen laatste weken van gebruik speelde ze soms met de knopjes en speeltjes er op maar dat was incidenteel. Gelukkig was t eentje via kringloop met een gloednieuwe had ik t doodzonde gevonden. Staat nu dus boven en over een paar weken tover ik m weer te voorschijn.
     
  20. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Als je al veel te veel speelgoed hebt, vraag dan dingen als een abonnement op ballorig of de dierentuin, een fietsstoeltje, kleding/schoenen/laarsjes, een mooie zomer of winterjas, een buitenzwembadje
     

Deel Deze Pagina