ik weet niet wat nu eerst te geven, groentenhap of nutrix?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Waarom geef je bijvoorbeeld Nutrix, is dit echt om alleen de darmen er aan te laten wennen? Of dat je kindje wat voldaner is? Of eerst als vervanger voor bv groentenhap? Ik weet straks niet waarmee ik nu moet gaan beginnen hoor..? Ik zelf dacht dus aan Nutrix op n lepeltje eten geven.. Hij vind dit met de melk al reuze interessant en hapt/slikt vrij aardig. Of hóeft nutrix niet en kan ik beter dan beginnen met de groentenhap? Of hebben jullie allebei gedaan? Ik ben dan zo bang dat zn darmen dit niet aankunnen. Net als de nutrix straks in de opvolgmelk, word dit niet teveel van t goede? Sorry voor al deze vragen hoor.. :oops:
     
  2. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nutrix hoeft niet hoor, het is maar net wat je zelf wilt. Fenja heeft tot 4 maanden last van haar darmen gehad, ze krijgt nu nutrix in de ochtendfles en in de avond een paar hapjes groentehap en heeft tot nu toe nergens last van. Maar Nutrix geef je meestal voor een wat meer verzadigt gevoel. Nutrix kan wel stoppend werken.

    Fenja krijgt nu groentehap en geen fruit omdat fruit allergiegevoeliger is. Fruit geven we dus als ze echt 6 maanden is. (hooguit een weekje eerder).

    En Nutrix in de opvolgmelk? Die doe je er toch zelf in dan? En als je dat niet wilt dan laat je het achterwege. En vanaf 7 maaanden mag je ook andere pap geven dan allleen nutrix, granenpapjes enzo

    Groetjes Yvonne
     
  3. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je hoeft geen pap te geven.
    Bij mijn kinderen ben ik meteen begonnen met groente en fruit. de oudste krijgt inmiddels wel pap 's ochtends omdat ze dan nooit kon/wilde eten en met pap lukt dat wel. Maar de jongste eet gewoon geen pap en 's ochtends een boterham.
    Pap is idd voor een vollergevoel en zo, en zeker rijstebloem voegt kwa voedingswaarde niet zoveel toe. Daar zit eigenlijk niks in behalve rijst.
     

Deel Deze Pagina