Verlanglijst baby op komt....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daantje17, 2 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    #1 Daantje17, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Hoi allemaal,

    Wij hebben een verlanglijst gemaakt wat we nog nodig hebben, dus eventueel zelf kopen of dat andere dat kunnen kopen als cadeau ofzo.
    Zo weten wij zeker dat we dingen krijgen die we leuk vinden EN die we nog nodig hebben.
    Net als bijtringen/speelgoed etc. staan er niet op, want speelgoed is altijd welkom ;).

    Maar in ieder geval, wij willen deze lijst graag delen met de familie/vrienden enzo, maar aan de ene kant denk ik dan weer dat het misschien wat opdringerig overkomt?

    Hebben jullie ook zoiets gedaan? Of hoe hebben jullie dat gedaan?

    Thnx weer :)
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wij hebben een lijstje gemaakt op lijstje.nl en zodra iemand vraagt of we nog wensen hebben (in onze ervaring vraagt 80% dat!), dan wijzen we ze ‘ter inspiratie’ naar dit lijstje! Werkt prima!

    Maar nu moet ik wel zeggen dat zulke lijstjes hier met verjaardagen en dergelijke al heel standaard zijn en zelf vind ik het ook altijd erg fijn!
     
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Precies dit. Een lijstje gemaakt en ik geef het alleen als het gevraagd wordt. Soms zonde hoor als ik iets krijg wat ik echt niet mooi vindt maar ja, dat heb je nu eenmaal met kadootjes.
     
  4. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Thnx dames.
    Ik denk dat wij het ook gewoon zo gaan doen...
    rond sturen vind ik het overkomen als jullie moeten iets van dit lijstje kopen ofzo haha...

    En idd dan maar iets minder moois krijgen, denk dat je dat zoiezo toch wel ga hebben :oops:
     
  5. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik heb de lijst aan mijn moeder en beste vriendin gegeven toentertijd bij mijn zoontje. Dan konden mensen die er naar vroegen een cadeau idee krijgen en paste het ook bij wat ze wilde besteden. Wij wilden het laagdrempelig houden en ook mensen niet afschrikken met dure cadeaus op het lijstje. Nu heb ik geen lijstje gemaakt. Misschien dadelijk in mijn verlof toch maar wel doen voor de mensen die er straks maar vragen.
     
  6. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Er staan bij ons ook goedkope dingen op, bijvoorbeeld slabbers, hydrofiele luiers enzo, ook iets duurdere, maar ze kunnen idd dan zelf kiezen wat voor budget ze willen uitgeven ;)
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Een pinterest-bord. Mijn zusje toegevoegd, en tegen zusje en ouders gezegd dat als ze íéts horen over cadeautjes, dat ze dan moeten wijzen op die lijst. Ik dacht, als iemand een tip wil voor een cadeautje, gaan ze vast naar mn familie.
     
  9. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wij hebben het wel op het geboortekaartje gezet: ‘wilt u een cadeau voor J. kopen? Cadeautips: lijstje.nl’ ongeveer stond er. Jammer dan, als mensen dat opdringerig vinden. Wij hebben nogal een klein huis, waardoor we bijvoorbeeld de grote megaknuffel waar iemand mee aan kwam zetten (stond uiteraard niet op de lijst) nu lastig kwijt kunnen. Past in elk geval niet op de babykamer, waar ‘ie natuurlijk wel voor bedoeld is..

    Wij hadden er overigens ook cadeaus op staan als cadeaubonnen van bepaalde winkels (dan kan er sowieso zelf beslist worden over de prijs), verzorgingsproducten van bijvoorbeeld Zwitsal e.d.
     
  10. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    In Nederland gebeurt het jammer genoeg weinig, ik hoor vaak dat het in België wel heel normaal is. Eigenlijk is het een super goed idee.
     
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb er heel lang over zitten dubben, maar uiteindelijk inderdaad een link naar lijstje.nl op het kaartje laten drukken.
    Ook met mensen om me heen ens over gesproken hoe zij dat ervaarden, maar de meeste gaven juist aan het heel erg fijn te vinden. Persoonlijk vond ik het ook altijd een ramp om een cadeau te bedenken wat nuttig is, ouders nog niet zelf gekocht hebben en ook nog hun smaak is.

    Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die het hebberig of asociaal vinden, dat is dan maar zo. Heb er bewust op gelet in alle prijscategorieen iets te zetten, van 0-10 euro tot 30+ euro.
     

Deel Deze Pagina