verloop op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door deirdre, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    morgen ben ik 8 maanden ver.
    mijn bovenbeen doet nu pijn.
    ik heb verleden week nog doorgewerkt. ik kon af en toe zitten.

    nu wil ik wel aan mezelf denken.
    Het is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben.
    Als het werk niet meer kan voor mij en ik me ziekmeld, moet ik dan ook meteen vragen naar een oplossing op het werk ?
    Moet ik het UWV opbellen voor hun raad ?
    Moet ik een arbo arts raadplegen ?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Heb je bespreekbaar gemaakt dat je klachten hebt? Zijn er meer pauzes aangeboden? Indien je je ziekmeld, ga je met 34 weken met verlof, dus dat betekent over 13 dagen. Ik zou het eerst bespreekbaar maken.
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ik zou t ook bespreken met je leidinggevende. Wellicht kan je vervangend werk doen of een aantal uur minder werken. Als t echt niet gaat kan je dit ook aangeven en kan hij/zij jou zo nodig naar de Arbo sturen. Maar wellicht komen jullie er samen wel uit voor die laatste dagen!
     
  4. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik heb eerder aangegeven dat ik pijn heb. toen was het nog te doen. al kon ik niet meer heel de dag staand werken .
    ik heb er toen zelf een stoel bijgehaald.
    deze week word er in 2 ploegen gewerkt omdat er veel gedaan moet worden.
    dit is staand werk. ik kan het niet zittend.
    verleden week woensdag was een hel. ik had enorm veel pijn .
    donderdag viel dan weer mee.
    In het weekend veel gerust maar kreeg wel meer pijn in mijn bovenbenen.
    steken erin . oppervlakkige pijn als er over word gewreven of een deken erop ligt.

    ik heb deze week dus middagdienst normaal.
    mijn ploegenchef is er dan nog tot 15u . erna niet meer.
    als ik dan last heb of krijg moet ik in principe mijn dag zien af te maken .
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Ik zou hier in ieder geval mee naar de huisarts gaan en laten onderzoeken waar de klachten vandaan komen. Hij/ zij kan je adviseren of het nog verstandig is om te werken, vooral als je werkgever niet voor alternatief werk wil zorgen. Indien je wen verklaring hebt, zal er iets aan de situatie moeten veranderen lijkt mij.

    Hoe was het vandaag gegaan?
     
  6. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik ben deze ochtend bij de huisarts geweest . ik kreeg een briefje mee van thuisdokter.nl met erop wat het is .
    meer dan paracetamol kon ze me niet aanraden.
    ook qua werk wist ze niet veel raad te geven .
    ik had zelf ook wat meer verwacht van haar . daarom ga ik ook liever op een andere dag want dan zit er ook een andere arts .
    maar goed ...hier moest ik het mee doen.
    mijn ploegenchef opgebeld en me ziek gemeld maar wel gevraagd naar lichter zittend werk .
    deze middag belde hij me op met een klusje voor morgen. zittend inpakwerk.
    voor mezelf wel dubbel gevoel .
    want ik wil wel werken ...en staand en rondlopen . alleen wil mijn lichaam effe niet mee .
    gelukkig was mijn ploegenchef erg vriendelijk
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Dat is toch een prima oplossing voor de laatste loodjes? Jij wilt werken en je kan werken, het werk moet toch gedaan worden. Fijn dat ze vriendelijk reageerde, zoals het hoort, hopelijk kan je het zo goed volhouden.
     
  8. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    het is een man he mijn ploegenchef .
    zelf ben ik ook blij dat ie rustig reageerde want toen ik aangaf dat ik pijn kreeg in mijn bovenbenen vluchtte hij zowat.

    het is zeker een prima oplossing . zo hoop ik het nog enkele weken vol te houden .
     

Deel Deze Pagina