Verlovingsring: zilver of goud?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb pas met mijn vriend op internet naar wat ringen gekeken om elkaars smaak te peilen ;). En een bepaalde ring vonden we heel mooi, we vonden hem ook goed bij me passen, de ring was wel van goud en heeft twee verschillende soorten edelstenen.

    Nu ging ik op internet even verder kijken en zag eigenlijk alleen maar verlovingsringen van zilver of witgoud. Is het dan wel 'normaal' een gouden verlovingsring te nemen? De stenen vond ik zelf minder mooi uit komen op een zilveren dan op een gouden ring namelijk ;).

    Dus, als jullie denken aan een verlovingsring, wat zien jullie dan voor je zilver of goud? Of beide? :)
     
  2. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Ik had een gouden, zit nu vast aan mn trouwring :)
     
  3. Upkedupke

    Upkedupke Bekend lid

    30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik had een redelijk simpele zilveren verlovingsring. Voor het trouwen hebben we hele mooie witgouden ringen uitgekozen.
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij was het vroeger zelfs vaak zo dat de verlovingsring ook meteen de trouwring was... dus goud!

    Maar je moet gewoon lekker van je zelf en je mannetje uitgaan.... jullie smaak, jullie moeten er mee rondlopen. Dus vinden jullie deze ringen mooi, nou dan moet je ze gewoon lekker kopen. ;)
     
  5. Vvlinder

    Vvlinder Fanatiek lid

    24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik had een zilver.
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik heb er eigenlijk ook geen verstand van hihi
     
  6. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vindt een verlovingsring onzin, gewoon 1 hele mooie ring uitzoeken!
     
  7. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had helemaal geen verlovingsring ;)
    Lekker gaan voor de ring van jullie keuze! Linkje of foto? :)
     
  8. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik heb goud ...
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o die van mij is van goud. Met 33 diamantjes. Mijn man heeft gewoon een ring gekozen die hij bij me vond passen. En ik vind hem nog altijd schitterend. Was zo blij ermee toen hij me ten huwelijk vroeg!
     
  10. suzanneVVdO

    suzanneVVdO Bekend lid

    28 jul 2012
    911
    0
    0
    Het is niet zo raar hoor dat je er verschil in ziet :).

    Hoe witter een diamant, hoe "beter" maar ook hoe duurder. Bij geelgoud valt dit minder op, waardoor hij er mooier uit springt. Bij zo'n zelfde diamant bij witgoud/zilver valt dit dus meer op.
     
  11. Kiekske

    Kiekske Niet meer actief

    Zowel mijn verlovingsring als onze trouwring zijn witgoud.
     
  12. Bika

    Bika Niet meer actief

    Goud, zilver breekt en is maar een aantal keer te repareren voor hij echt te zwak is. ik wil hem voor de rest van mijn leven kunnen dragen dus hebben we voor goud gekozen.
     
  13. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Geen verlovingsring maar onze trouwringen zijn van zilver. Dit past beter bij ons dan goud.
     
  14. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hebben edelstaal met goud ringen als verlovingsringen ( ieder een ring) en wit met geelgouden trouwringen
     
  15. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een geel gouden verlovingsring
    Ook hebben wij gouden trouwringen
     
  16. Locusta

    Locusta Niet meer actief

    Die van mij is geelgoud met witgoud en heeft een diamant :)
     
  17. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bedankt voor de reacties :), ik zal even een fototje plaatsen van de ring. Ben er echt verliefd op :D. Hoewel ik voor de rest eigenlijk alleen maar zilveren sieraden draag. Ik wil ook graag de 'simpele' trouwring samen met de verlovingsring dragen en mijn vriend wil die ring ook gewoon goud, dus dat past wel meer bij elkaar.

    We vinden de ring heel erg bij me passen, op een of andere manier doet de kleur combinatie me denken aan de middeleeuwen of Ierland enzo en iedereen die me goed kent weet dat ik van zo'n sprookjes ring hou, haha :). En nu nog sparen ;).
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Voor ringen nooit zilver..zilver is breekbaar

    Hier platinum met diamant en platinum trouwring
     
  19. Zilver, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik goud sowieso afgrijselijk vind :p De trouwringen worden hier ook zilver.
     
  20. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Hier de trouwring links gedragen na de verloving. En nu al bijna 5 jaar rechts. en hij is van goud. Werd voor de bruiloft weer mooi gemaakt.
     

Deel Deze Pagina