Eerste keer overgeven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hallo,

    Ben vandaag 10 weken en 5 dagen zwanger... Maar gisterenavond heb ik voor de eerste keer overgegeven.. Nu, 's morgens voel ik mij nog steeds wat slapjes en niet 100%. Is er mischien een middeltje om je terug beter te voelen? En na hoeveel weken zwangerschap stopt het misselijke gevoel en het braken?

    xxx Kussies!
     
  2. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Er zijn pilletjes van vsm tegen de misselijkheid (hielpen bij mij wel wat, maar ik heb nooit echt hoeven overgeven) , maar wat meestal het best helpt is ervoor zorgen dat je niet een te volle of te lege maag hebt. Ik at de eerste maanden elk uur wel iets, een boterhammetje, sultana (lekker droge koekjes) stukje fruit. Het eerst nam ik al wat als ik nog in bed lag, verder kun je er denk ik weinig aan doen. Meestal wordt het met 13 weken wat minder.
     
  3. mach86

    mach86 Actief lid

    Het verschilt per vrouw of het minder word of niet, bij mij werd het na de eerste 3 maanden beter, maar na een tijdje (eind 4e maand) kwam het brandend maagzuur om de hoek kijken..
    En andere vrouwen hebben weer helemaal nergens last van.
     
  4. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ooh ja over dat branden maagzuur zeg je me iets...
    Ik heb daar echt enorm veel last van in mijn mond he!
    Als ik iets drink of eet, mijn mond blijft sowieso zuur proeven...
    Echt vies! Maar dat gaat gelijk weg met de misselijkheid en het braken zeker?
    XxX Kussie
     
  5. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het verschilt idd... gemiddelt stopt het met 13-16 weken... ik heb er last van gehad tot 22 weken en ben nog steeds wel eens misselijk...
     
  6. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    toen ik bij de etos mijn zwanger worden pillen ging halen zag ik armbandjes liggen die tegen reisziekte en misselijkheid in de zwangerschap zouden moeten helpen. geen idee of dat ook zo is, maar misschien het proberen waard!
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    leg een mueseli reep naast je bed, zodra je wakker wordt eet je een mueslireep, blijf nog even 10 minuten liggen en vaak heb je dan geen last van je misselijkheid!
     
  8. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb nou al 2x overgegeven

    ben ook steeds heel erg misselijk.
    maar ga vanavond even die pilletjes van vsm halen.

    zijn dat trouwens grote pillen of niet?
     
  9. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Primperan pillen helpen goed.
     
  10. Girl81

    Girl81 Lid

    28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Ben nu al 24 weken zwanger, en al 24 weken aan het overgeven! En er is echt niets aan te doen, heb al van alles geprobeerd!
    Hopelijk is dit niet voor jou het vooruitzicht, maar ik zou me niet al te druk maken als ik nog maar een paar keer heb overgegeven.
     
  11. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb het ook regelmatig nog.. Ik heb deze zwangerschap al wel 50 keer overgegeven ofzo. Op een gegeven moment kwam er bloed mee vanuit mijn maag en toen heb ik via de huisarts pilletjes gekregen.
    Nu is het minder, wel misselijk, maar zo is het uit te houden.. Ik vind eerlijk gezegd dat als je niet ontzettend misselijk bent en je wel je eten grotendeels binnenhoudt je beter niet te veel en te snel pillen kan slikken.
    Ik heb misschien 5 keer een halve genomen en nu misschien nog 1 halve per 2-3 dagen.
    Ik heb toch het idee dat het voor je kindje niet echt helemaal goed zal zijn.
    Ik probeer nu gewoon gezond en regelmatig te eten. En veeeel drinken dan spoelt alles lekker door en spuug ik ook minder.
     
  12. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Sam: pas op met primperan, mag tijdens de zwangerschap alleen gebruikt worden iom een arts, en tijdens borstvoeding helemaal niet.

    Groetjes
     
  13. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja weet ik, de arts zei dat er nog geen negatief resultaat is van primperan op een ongeboren baby en natuurlijk blijft het medicatie he.
    Ik neem ze alleen als het echt echt niet meer kan, en ze helpen ook heel goed.
     

Deel Deze Pagina