Vers of cryo?? Wat is "beter"?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juffie26, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    In 2012 hebben wij in dusseldorf icsi gedaan en tese. Na de eerste behandeling was ik zwanger maar ik ontwikkelde helaas wel overstimulatie....
    Nu weer met nieuwe icsi begonnen en morgen de punctie.
    In 2012 voor de punctie ovitrelle gebruikt nu dus niet meer in verband met overstimulatie. In 2012 12 follikel en dus ohss toen ik zwanger werd van de verse tp. Nu tellen ze op de echo 15 follikels ik heb gisteren geen ovitrelle gespoten maar 2 spuiten decapeptyl. Ik twijfel alleen zo erg wat ik nu moet doen verse tp of eerst rusten en alles invriezen...? Iemand ervaring ?
     
  2. Sady

    Sady Lid

    10 jan 2014
    54
    2
    8
    Ik ben van de 3e cryo in 2015 zwanger geraakt, kon geen verse tp ivm overstimulatie. Deze maand een verse tp gehad en weer zwanger. Voor mij waren ze dus beide goed!
     
  3. Moess

    Moess Niet meer actief

    Spannend de punctie en vervelend dat je die ervaring hebt met overstimulatie. Het wil niet zeggen dat je hier nu ook last van hebt toch? Ik heb dit met 16 follikels ook niet gehad, het aantal valt nog best mee. Ik begrijp wel je angst omdat jij het al met 12 follikels had. Wat adviseert de arts?
    Ik heb zelf trouwens alleen positieve verhalen met verse tp, maar volgens mij worden er ook veel dames zwanger van een cryo.

    succes met de punctie!
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ik ben van een verse embryo en van een cryo zwanger geraakt, het resultaat staat in mijn handtekening :) Veel succes, hopelijk krijg je dit keer niet weer een overstimulatie!
     
  5. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Mijn arts heeft gezegd dat tegenwoordig de kansen om zwanger te worden van een cryo bijna net zo groot is als van een verse terugplaatsing...persoonlijk zou ik wel voor de verse gaab, maar dat komt omdat ik van een verse tp even zwanger ben geweest en tot nu toe de cryo's niet ;)
     
  6. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb in totaal 4 tp gehad en 4x zwanger geweest. Uit de verse tp van de eerste icsi is onze dochter geboren. Wij hadden uit deze poging 1 cryo, ook zwanger, maar een mk met 6,5 week.
    Tweede icsi, verse tp, biochemische zwangerschap. Geen cryo's.
    Derde icsi, verse tp zoon geboren en geen cryo's. Waarom we steeds geen cryo's hadden is niet echt duidelijk.
     
  7. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hier zwanger geweest van verse en cryo.
     
  8. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Moet je dat van tevoren bepalen of kun je ook nog 2 dagen aankijken of overstimulatie ontwikkeld?
    Ik had deze poging 2 embryo's waarvan 1 tp. De andere was helaas niet geschikt om in te vriezen, dus dat zou mijn angst dan al snel zijn ..
     
  9. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Ik ben 2 keer zwanger geweest van een cryo.
     
  10. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben zwanger geraakt na de tp van 2 cryo's, er is er wel maar eentje blijven plakken!
    Vriendin van me is ook zwanger na de tp van 2 cryo's (heeft wel 5tp gehad) en heeft ondertussen een gezonde tweeling.

    Ik denk dat ik persoonlijk toch voor 1 verse zou gaan indien je daar de kans toe hebt, cryo's heb je later natuurlijk nog!
     
  11. Bloem84

    Bloem84 Lid

    16 mei 2010
    55
    2
    8
    Mijn zoontje is ontstaan uit een verse terugplaatsing (in totaal 6 terugplaatsingen waarvan 3 verse en 3 cryo). Voor ons 2e kindje heb ik eerst een cryo tp gehad dit is geëindigd in een miskraam, nu ben ik zwanger van de 1e verse tp.
    Als het kan zou ik altijd voor een verse tp gaan, de kans dat deze blijft zitten is tussen de 15-25% bij een cryo is dit 10%
     
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames vandaag de punctie gehad en er zijn 24 eicellen gevonden. Ik krijg dus sowieso geen verse tp dat risico is te groot.
    Alles wordt ingevroren wat op dag 1 bevrucht is dat horen we maandag.
    Vind het ook wel prima ff rust nu
     
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De arts heeft mij verzekerd dat het voor de zwangerschapskans niet uitmaakt vers of cryo. En dat ze er zelfs in de toekomst naar toe willen om geen verse tp meer te doen maar het lichaam eerst rust te geven en dan later de tp te doen.
     
  14. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames die een cryo tp hebben gehad hebben jullie dit in een volledig eigen cyclus gedaan of met progynova schema? Ik heb een goede eigen cyclus van mezelf en ook mooi bms maar dat geklooi met ovulatietesten....en de laatste cryo heeft ook niet gepakt in mijn eigen cyclus.
    Last van bijwerkingen van de progynova? Utro ken ik
     
  15. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Wauw, 24 eicellen! Kan je geen advies geven over cryo's, maar wil je wel veel succes wensen. Hoop op veel mooie embryo's. Hoe voel je je?
     
  16. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik voel me eigenlijk heel erg goed.
    Gisteren had ik echt veel pijn. Ik lig nu lekker op de bank met een film en kan thee binnen handbereik voel me heel goed nu geen pijnstillers meer gehad.
    Ik ben alleen als de dood voor overstimulatie.....alhoewel de arts zei dat dit technisch zowat onmogelijk is omdat ik geen pregnyl maar decapeptyl heb gehad en dat er gisteren alles perfect uitzag zonder een spoortje vocht ben ik toch best bang voor ohss....
    Paar dagen rust houden maar
     
  17. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik duim echt voor je dat je geen overstimulatie gaat ontwikkelen, kan me indenken dat dat spannend is. Lekker op de bank en veel drinken en veel laten vertroetelen ;)
     

Deel Deze Pagina