Verschil 1e en 2e zwangerschap

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Inge1984, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Hoi,

    Ben heel benieuwd of jullie dit herkennen en me een beetje gerust kunnen stellen. Toen ik zwanger was van mijn dochter was ik een paar dagen na de positieve test al doodmoe en had ik last van menstruatiepijn.

    En nu? Helemaal niets. Ben alleen enorm vergeetachtig. Maar niet moe en ook geen pijn. En dus maak ik me zorgen of het wel goed gaat. Ik voel me gewoon helemaal niet zwanger. (Ik ben vandaag 4w5d). Herkenbaar?
     
  2. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hi

    Heel herkenbaar, in mijn eerste zwangerschap alleen heel moe en nu het hele circus, misselijk moe, duizelig, buikpijn, hoofdpijn, en met 6,5 week kon ik me gewone kleding al niet meer aan!
     
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Herkenbaar! Hier andersom: eerste nergens last van en topfit, nu doodmoe
     
  4. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik kan je geen ervaring delen. Ik heb maar 1 kindje & ben maar 1x zwanger geweest. Maar ik wil je wel zeggen; je hoeft je echt niet ongerust te maken. Elke zwangerschap is anders. Zelfs bij dezelfde vrouw! Ik voelde mij ook heel lang niet zwanger. Tot een week of 8. En (veel) kwaaltjes wil niet zeggen dat een zwangerschap goed verloopt en weinig tot geen kwaaltjes wil niet zeggen dat een zwangerschap niet goed verloopt!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap. En wat fijn dat jullie eindelijk na 2jaar een brusje mogen krijgen ♡
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.643
    1.285
    113
    Hier ook! Eerste zwangerschap erg moe en vond alles vies (eten), tweede goed te doen en alles kunnen eten en nu bij de derde weer alles vies en enorm moe. Gek hè!
     
  6. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Dank jullie wel. Het stelt me wel een beetje gerust. Afwachten maar, meer kan ik uiteindelijk toch niet doen. Stiekem hoop ik dat de kwaaltjes toch snel gaan komen. Hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt voelt dat op de een of andere manier toch als een soort bevestiging.
     
  7. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Vermoeidheid kwam bij mij vanaf de 6e week en nog steeds pffff en misschien nog wel beetje lastiger omdat ik een drukke dreumes nu van 1,5 heb. Gelukkig niet spugen maar met vlagen misselijk. Herken het wel van de eerste zwangerschap. Gefeliciteerd in ieder geval en geniet ervan
     
  8. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ten eerste: gefeliciteerd!

    Eerste zwangerschap continue misselijk geweest tot 13 weken - vanaf een week of 5 en super moe. Nu.... moe en niet zo veel zin in eten. Totale wereld van verschil!

    Overigens geloofde ik het nooit zo als men zei dat geen zwangerschap hetzelfde is, nu denk ik daar wel anders over :)
     
  9. Frutsel04

    Frutsel04 Actief lid

    14 apr 2014
    204
    46
    28
    Er lijkt me niet veel tijdsverschil zitten tussen 'een paar dagen na de positieve test' en '4w5d' ;)
    Elke zwangerschap kan weer anders zijn, hoeft niet hetzelfde verloop te hebben.

    (Maar ik herken je onrust/onzekerheid hoor, zelf nu 6weken zwangere en wel veel kwaaltjes, maar soms erg onzeker of het wel goed gaat, over 5 weken pas eerste echo).
     
  10. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook 3 totaal verschillende zwangerschappen. Bij ZWS 1 al voor NOD misselijk maar ging fout, bij ZWS2 enauwelijks kwalen, niet moe niet misselijk en ging goed. En nu bij ZWS 3 redelijk misselijk en heel moe en gaat gewoon goed! Dus ja...kwalen zeggen niets.
    Enige overlap bij alle drie was dat ik alle vlees (muv koude vleeswaren) enorm vies vond tot 12 weken.

    Succes, hopelijk plakker voor je!
     
  11. Suusje27

    Suusje27 Actief lid

    19 aug 2013
    103
    32
    28
    Bij mijn eerste zwangerschap begon de vermoeidheid rond 6 weken. Ben licht misselijk geweest tot 12/13 weken. Goed te doen eigenlijk.
    Nu al vanaf week 5 misselijk, overgeven en vermoeid. Dus het kan inderdaad iedere keer verschillen.

    Meestal beginnen de kwaaltjes rond week 6.
     
  12. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Jullie hebben helemaal gelijk, ik moet er ook niet zo mee bezig zijn en het vergelijken. De afgelopen dagen heb ik steeds maar weer gedroomd dat het mis ging. Daarom vanmiddag toch maar weer een test gedaan. Die inmiddels dikker is dan de controle streep :).

    Ga toch maar weer proberen het van me af te zetten. Nog twee en een halve week toch de echo...
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  13. Lievekind

    Lievekind Bekend lid

    15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!

    Mn 1e zwangerschap fluitend doorgekomen, mn enige kwaal was vermoeidheid.. Lag 's avonds al voor 8e te slapen.
    Mn 2e zwangerschap vanaf een week of 8 tot 16 misselijk geweest, niet enorm maar continu zo'n vaag misselijk gevoel..
    Nu heb ik vlagen van misselijkheid en vermoeidheid en elke paar uur enorme honger! Gisteren ging ik bijna van mn stokje, ná het eten
     
  14. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Bij mijn zoon was ik vooral moe en heb ik welgeteld 1 keer ene braakneiging gehad.

    Nu heb ik bij de bizarste dingen de nijging om over mijn nek te gaan (gelukkig blijft het bij de neiging en komt er niets uit). Kan 's middags wel een uur slapen (moeheid wordt trouwens weer iets minder), soms beetje hoofdpijn (heb ik bij mijn volgens mij 2 keer gehad), soms last van mijn heup en rug.
     
  15. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik was juist bij de eerste vreselijk misselijk en spuugde dagelijks tot week 16 ongeveer. Mijn bloeddruk was die zwangerschap erg laag en dat in combinatie met een extreem vitamine d-tekort zorgde ervoor dat ik totaal geen energie had. Deze zwangerschap heb ik het eerst trimester praktisch geen kwaaltjes gehad, wel wat vermoeider.dan normaal en pijnlijke borsten maar dat was het. Helaas heb ik nu sinds week 17 ernstige bekkenklachten waardoo ik al weken volledig thuis zit maar afgezien van dat voel ik me verder prima.
     

Deel Deze Pagina