kan een dreumes zich vervelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hoi hoi,

    ik vroeg me af of een dreumes zich kan vervelen... We stikken van het leuke speelgoed, maar de laatste 2 weken heb ik het idee dat onze zoon zich een beetje verveelt. Hij speelt veel minder en staart continu uit het raam. Dus probeer zo veel mogelijk met hem naar buiten te gaan. Het lastige is dat hij nog maar net een beetje loopt (en buiten aan de hand), dus echt veel mogelijkheden om buiten te spelen zijn er nog niet voor hem. Bovendien is hij net weer herstellende van de zoveelste luchtweginfectie, dus wil ik als het wat minder weer is (zoals vandaag), of wat harder waait niet te lang en te ver naar buiten. In de tuin vind hij het wel leuk, maar hij gaat direct naar de poort en staan jengelen dat hij de steeg in wil...

    Duss...: wat doen jullie met je kids van rond de 16-20 maanden zowel binnen als buiten? Mijn ideeen zijn een beetje op.

    Thanx!
     
  2. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    vingerverven dat vinden kinderen geweldig! het wordt wel een knoeiboel maar ja ;)

    je kan ook met mooi weer naar een speeltuin natuurlijk gewoon hem lekker laten glijden op de wipkip etc.
    KInderen op die leeftijd kunnen zich zeker vervelen , mijn dochter had het ook.
    Maar ik kon haar niet constant bezig houden en uiteindelijk pakt ze dan toch haar speelgoed om mee te spelen.
     
  3. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vingerverven kan ik wel eens proberen inderdaad! Hoewel hij dingen al snel vervelend/vies vindt om aan te raken (sensorische integratie verloopt niet helemaal goed bij hem), maar misschien ook juist een goede oefening voor hem! :)
    Mooi weer scenarios zijn idd wat makkelijker, we hebben een leuke speeltuin in de buurt en bootjes/eendjes kijken vindt ie ook leuk! Maar ja, met dit vochtige weer en dan ook nog half in die luchtweginfectie ga ik liever niet te lang naar buiten met hem (terwijl ik het idee heb dat dat het enige is wat ie wil ! :))

    Misschien moet ik het hem toch ook maar even laten uitzoeken....

    Waar spelen jullie kids (en dan mn de jongetjes) vooral binnen mee? Duplo/noppen, LP, autotjes..., bal?
     
  4. debs

    debs Actief lid

    19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
     
  5. Euntje

    Euntje Lid

    15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha!

    Levi speelt als het binnen moet graag met een ballon, grooooote beer, een stuiterballetje(maar dan wel met mama/papa of broer in de buurt, anders gaat hij steeds bank op/bank af...pffff:D)
     
  6. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ debs: sorry.... is helemaal geen domme vraag. Heeft te maken met prikkelverwerking en vooral met combi tussen aanraken en bewegen. Lastig uit te leggen. Zo heeft het heeeeel lang geduurd voordat hij zelf stukjes brood wilde/kon pakken; hij wilde het gewoon niet aanraken. Zelfde strijd met het op het gras zitten/kruipen, schoenen aan etc etc...

    @ euntje: oeh ja! een ballon is een goed idee! Das altijd lachen gieren brullen hier! Ga ik straks doen als hij wakker wordt!
     
  7. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Misschien is een 'hindernisbaan' leuk voor in de woonkamer. Wij maken er ook vaak een voor Kyra, maar je kunt het natuurlijk ook aanpassen aan zijn leeftijd.

    We hebben een Speja tunnel van de Ikea (IKEA | Spelen | Speelmeubels | SPEJA | Tunnel) en combineren dit met verschillende andere dingen.
     
  8. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ohhw devy, dat is ook leuk zo'n tunnel! Weet iemand waar je zo'n speeltent (huisje) kan kopen? Dat is misschien ook wel leuk! Ik zie vaak alleen van die huisjes voor in de tuin van hard plastic, maar een tent-huisje kan je binnen en buiten opzetten. Ik herinner e dat ik er vroeger ook een had; was super!
    Ik merk dat je toch wel op ideeen komt zo! Handig toch dat forum :)
     
  9. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
  10. PollekePiek

    PollekePiek Actief lid

    19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat iets minder troep geeft, maar toch ook erg leuk.. tekenen. Onze dochter, 16 maanden, vindt het helemaal geweldig. We hebben extra dikke potloden van de action, makkelijk vast te houden dus.. een groot stuk papier op tafel geplakt.. en genieten! :)
     

Deel Deze Pagina