Verslaafd aan xylometazoline

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisa280887, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid1974

    Astrid1974 Bekend lid

    26 feb 2010
    555
    187
    43
    Capsinol gekocht en net voor het eerst gebruikt. Wel pijnlijk, maar trok snel weg.
    Ik ben benieuwd.... Voor mij zou het al heel wat zijn als ik alleen voor de nacht nog xylo gebruik!
     
    Sado en Lisa280887 vinden dit leuk.
  2. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Ik nu drie dagen xylo vrij, overdag dan...de nacht durf ik nog niet aan maar dankzij deze topic de stap naar afkicken gemaakt :)
     
    Liekje81, MnnW, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Supergoed!!!
     
    MMarianne vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik heb vandaag 2x 1 neusgat en 1x beide gesprayd. Voor mijn doen weinig! Ik voelde mij wel heel schuldig na die beide neusgaten... goed teken, kan ik eindelijk misschien eens echt doorzetten!
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Super! Ik merk dat de werking van xylo langer is met capsinol... lijkt wel alsof ik het ermee kan verlengen ofzo...
     
  6. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Tip tegen hooikoorts neus klachten: Rhinocort werkt perfect bij mij tesamen met Levocetirizine.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Bij mij niet:roflmao: fijn dat het voor jou werkt!
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Okee! En alles wel goed gegaan hoop ik? Ik snap je wel hoor... ik weet niet of ik per direct zou kunnen stoppen als ik zwanger blijk... nu doe ik dan wel een poging met de capsinol enz... hopelijk houden we het vol!
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    #109 Sado, 15 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2018
    Jahoor, twee gezonde kinderen ;)
    Althans: een moet nog geboren worden, maar ook hij lijkt gewoon gezond te zijn.
    Gebruikte bij mijn dochter een week of 10 neusspray (1-2x per dag), daarna gestopt. Deze zwangerschap dus tot een kleine 30 weken neusspray gebruikt (1x per dag, bij hoge uitzondering 2x).

    Het is ook een misvatting dat xylometazoline in geen enkele vorm gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. De gewone huis-, tuin- en keukenxylometazoline mag gewoon gebruikt worden, check de bijsluiter maar eens.
    Zelfde gebruik als buiten een zwangerschap om is toegestaan (officieel dus max een week 3x per dag, hierna kunnen de slijmvliezen aangetast worden en kan er een verslavend effect optreden, zoals we helaas allemaal hier weten ;))
    Een heel ander verhaal is neusspray met extra bestandsdelen (zoals menthol, maar bijv ook de sprays van Otrivin). Dit wordt doorgaans wèl afgeraden, dit staat dan ook in de bijsluiter van deze producten.

    Ik wil overigens het gebruik van neusspray tijdens de zwangerschap zeer zeker niet goedpraten hoor: het is gewoon stom en had het zelf ook graag anders gezien (had deze hele ‘verslaving’ graag anders gezien :p). Wil alleen even benadrukken dat het niet absoluut niet toegestaan is, zoals wat tot een paar jaar geleden het advies van verloskundigen/gynaecologen was.
    Nogmaals: verschilt wel per soort ;) Ik gebruikte zelf xylometazoline spray van AH en Kruidvat huismerk.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ah superfijn dat ze gezond zijn! Eerlijk gezegd lucht dit een beetje op bij mij. Ik was bang dat ik door mn verslaving niet vruchtbaar zou zijn of de innesteling tegenwerk... heel vergezocht misschien maar je gedachten gaan gekke dingen doen he... Ik gebruik nu al een tijdje dan de kindervariant van kruidvat. Ben nu wel echt enorm aan het minderen met als doel stoppen!
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    #111 MMarianne, 15 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2018
    Ik heb tijdens de zwangerschap gewoon gebruikt, klinkt wel fout dit :rolleyes::D

    En nu zoals gezegd drie dagen (overdag) niet meer maar denk er wel veel aan, krijg hoofdpijn en adem nog beroerder dan normaal maar wil doorzetten...stoppen met roken is ook gelukt dus dan moet dit toch ook lukken :confused:
     
    Astrid1974, Sado en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Oooh meiden we zouden een clubje moeten beginnen samen! De xylosnuivers!

    Ik heb straks letterlijk een peperei.... na die capsinol!
     
    Sado vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Hey wel gewoon alsnog stoppen he!!! Het gaat net zo goed! :p

    Heel eerlijk: ik ben geen arts. Ik weet niet of het de vruchtbaarheid zou verminderen of een innesteling zou tegenwerken. In principe heeft xylometazoline een redelijk lokale werking, dwz: enkel op de slijmvliezen in de neus. Het komt niet of nauwelijks in de bloedbaan terecht (de reden dat normaal gebruik tijdens de zwangerschap gewoon veilig is: het komt niet of nauwelijks bij de baby terecht). Het lijkt mij dus niet dat het een zwangerschap in de weg zal staan, maar nogmaals; ben helaas geen arts ;)
    Er zijn véél vrouwen die ondanks gebruik ervan zwanger raken (en ook zeker die gewoon makkelijk zwanger raken, ik bijv ook in ronde 3 en ronde 1), zo zie je maar in dit topic alleen al. Maar he, da’s zo’n dooddoener en garandeert natuurlijk nog niks. Zo zijn er ook vrouwen die roken en gemakkelijk zwanger raken terwijl dat natuurlijk al helemáál slecht is tijdens en voor de zwangerschap :p

    Feit blijft dat xylometazoline gewoon troep is en zo min mogelijk gebruikt zou moeten worden. Dus ik zou zeggen; stay strong en stop er mee! Of het nou invloed heeft op de vruchtbaarheid of niet, je hoeft het jezelf dan in elk geval niet meer af te vragen of verwijten :)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Thanks voor je eerlijkheid! ❤️ Ja ik doe echt mn best om nu iig overdag zo min mogelijk te sprayen en de capsinol te gebruiken! Ik ben klaar met dat stiekeme sprayen hahaha
     
    Sado vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    :roflmao::roflmao:
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Je kan het!!! :D
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Hoe bevalt de capsinol?
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik heb het maanden gebruikt tot ik last van hartkloppingen kreeg.
    Ik was al gestopt met caffeïne en theeïne, omdat ik daar ook hartkloppingen van kreeg. Had eerst de link niet gelegd, tot ik eens de bijsluiter las. Ben meteen gestopt, nog wel even met een zoutoplossing gesprayd.
    Nog wel een week of drie lastvgehad van een verstopte neus met slapen, maar van die hartkloppingen had ik ook geen last meer.
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Welke gebruikte je?

    Bij langdurig gebruik van Otrivin hoor je soms echt nare dingen. Hartkloppingen, depressies, angstaanvallen, zelf psychoses:eek::eek:
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ja, volgens mij Otrivin, het is al een paar jaar geleden.
     

Deel Deze Pagina