Verstopt oor..hoe lang duurt dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Vorige week ben ik behoorlijk ziek geweest; veel hoesten, verkouden, koorts; heftige griep dus. Rond dezelfde tijd ging opeens mijn rechteroor dicht zitten. Toen ik bij de huisarts kwam, zag deze wat viezigheid zitten. Ik heb een aantal dagen gedruppeld met slaolie en mocht toen gistermiddag mijn oor laten uitspuiten door de assistente. Er kwamen gelijk een aantal stukken uit (sorry voor de details..) en volgens de assistente was het oor dan ook schoon.
    Maar nu een dag later zit ik nog steeds met een dicht oor. Vanochtend nog even laten checken en de assistente had het erover dat het er wel wat dof uitziet, maar dat het verder schoon was. Ik heb dan ook neusspray meegekregen omdat ze dacht dat het toch samenhangt met mijn verkoudheid.

    Ik ben nog niet helemaal fit dus misschien komt het echt door die griep maar hoe lang gaat dit dan nog duren? Wordt helemaal gek van dat 'dove' gevoel...Kan ik nog iets anders doen? Ik ben zo'n hypochonder; ik ben dan gelijk bang dat het nooit meer goedkomt :)
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #2 RoIn, 13 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2018
    Het oor is een gesloten systeem.
    Als je trommelvlies stuk is worden trillingen niet goed doorgegeven en hoor je niets. Dit gebeurt recht maar zelden door het uitspuiten dus dat zou ik niet direct bang voor zijn. Bij verkoudheid kan de buis van eustachius verstopt raken dan krijg je drukverschil binnen in het oor ivm buiten het oor. Dat kan ook verklaren waarom je trommelvlies niet meer goed kan trillen. En zo zijn er nog meer redenen.
    Kun je klaren? Dus je neus dichtknijpen en je mond dicht houden en dan zeeg maar blazen zodat je oren normaliter ploppen (zoals in een vliegtuig). Kraakt of plopt het dan?

    Ik zou het een weekje aankijken en anders en afspraak bij de huisarts maken zodat hij je oor echt even goed bekijken kan.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij verkoudheid kan de buis van Eustachius ook vernauwen of dicht gaan zitten, neusspray of je neus spoelen kan dan goed helpen. Verder kwestie van wachten tot het weer open ‘plopt’ :)
     
  4. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Als ik klaar, dan hoor ik idd een plop/kraak, maar daarna blijft het niet 'open' zeg maar..
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Even afwachten. Voor het uitspuiten hoorde je wel goed?
     
  6. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Joh dit heb ik ook meerdere malen gehad. Binnen een paar dagen gaat je oor weer open!
     
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

    Hier hetzelfde! Verkouden en niet fit en mijn rechteroor zit dicht.

    Zo erg dat ik echt wel stokdoof lijk en bijvoorbeeld het kassameisje niet eens hoor. :eek:

    Bij mij gaat het meestal pas weg als mijn neus etc. vrij zijn. Op een gegeven moment snuit je dan je neus en is het “plop”.

    Wacht met smart op dat moment. :cry:
     
  8. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nee, ik ging naar de dokter n.a.v. Het feit dat mn oor dicht zat. De assistente dacht dat kwam door de viezigheid maar nu blijkt dat dus niet te zijn. Ik zit nog steeds te wachten op die ‘ plop ‘ ...
     
  9. Msee

    Msee Niet meer actief

    Hier ook problemen met mn oor. 2 weken geleden volle week goed ziek geweest. Daarna een week last van mn oren gehad, een vervelend gevoel en vrijdag plopte één kant dicht. Maandagavond ging er een golf door mn oren waardoor de ene kant open ging en de andere een harde piep kreeg. Piep ging weer weg maar oor ging snachts weer terug dicht. Paar keer per dag is hij nu open maar dan heb ik wel dat vervelende gevoel zoals in begin en ik heb sinds zondag gigantische pijn aan mijn voorhoofd en zie wat wazig.
     
  10. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @RoAn1981 ; heeft de assistent je ook door de dokter laten beoordelen?
    Hoor je ook slechter?

    Als ik dit zo lees heb je vocht achter het trommelvlies, dit komt vaker voor na een flinke verkoudheid. Hier kun je weinig aan doen, dit heeft tijd nodig..
    Als je er veel pijn aan hebt zou ik ff terug gaan naar de arts (en niet de assistent). Maar dit kan wel een paar weken gaan duren, helaas..
     
  11. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hoor niet perse slechter, gewoon alsof ik onder water zit met dat ene oor, zeg maar. Als ik met mijn hoofd voorover ga, hoor ik ook zo'n bonk, zeg maar, alsof er inderdaad water zit. Ik heb geen pijn gelukkig maar dat gevoel van een dicht oor; daar word ik niet vrolijk van, haha.
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad niet heel lang geleden. Toevallig ook mijn rechter oor. Ik heb alleen niet uit laten spuiten. Maar ik was ook ziek geweest, eigenlijk hetzelfde als wat jij omschrijft.
    Het heeft wel een week of twee geduurd. Maar op een gegeven moment werd ik wakker en besefte ik me dat mijn oor ineens weer open was. En daarna is hij ook open gebleven.
     
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Gebruik je neusspray? Dat kan er voor zorgen dat het vocht achter je trommelvlies verdwijnt.
     

Deel Deze Pagina