Brutale vragen en domme opmerkingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    Nu zijn er al een paar keer topics geopenend waar wij onze frustraties over domme opmerkingen kwijt konden..nu sinds kort krijg ik niet alleen die achterlijke opmerkingen maar ook nog eens brutale vragen!

    zo gaat het dan:
    pers:eek:owww jij moet al bijna he?
    ikke:ja..(laat me met rust!)
    pers: hoelang nog?
    ikke: nog een maandje (moeten ze nou elke keer dezelfde k*tvraag stellen?)
    pers: en? weet je al wat het wordt?
    ikke: ja..(en het gaat je geen moer aan..en het wordt het niet het is het al!!!!)
    pers:..kijk met grote vragende ogen aan van nou...wat wordt het dan?
    ikke: een jongetje
    pers: oowww goh ook leuk toch een jongetje?
    ikke:(hoe bedoel je: ook leuk een jongetje?!!!!!!!!!)
    pers: en hoe gaat ie heeten????

    ikke::x:x:x:x dat zeg ik niet..blijft ons geheimpje

    en dat niet eens van familie neeeee van een verkoopster of van een of andere bemoeial die jammer genoeg haar fiets naast de mijne had staan. nooooit in mn hele leven gezien!

    iemand die ook al te maken heeft gekregen met brutale vragen?
     
  2. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    we hebben nu sinds een week verteld dat we zwanger zijn en wat mij opvalt is dat mensen alles maar dat ook alles willen weten!!!!!

    net vroeg iemand nog...
    leuk zwanger lang mee bezig geweest....???? ikke euuhhh ja 2 jaar..
    krijg je als andwoordt.. we zaten er idd al op te wachten waneer het bij jullie eens zou gaan gebeuren...... jezus man.. ik dacht bij mezelf wij zten er ook al heeeeel lang op te wachten...wat een aso mensen die dat gewoon vragen en stom van mezelf dat ik met mijn mond vol tanden sta.. hahahah

    o en hier nog 1... iemand die ik net het grote nieuws veteld heb..!!!! andwoordt leuk voor jullie maare hoe oud ben je eigenlijk??????? (wat doet dat er nu toe) ik ben 26.. ahaha mooie leeftijd enne wilde je het al wel dan?????? ja duhhh hier heb ik dus geen andwoordt op gegeven

    hihhihi leuk topic
     
  3. machsdoch

    machsdoch Actief lid

    8 jan 2009
    485
    0
    0
    Haha! Ja.. Ik heb gelukkig vrij weinig vervelende opmerkingen gehad over mijn zwangerschap.. Aangezien ik ook een twintiger ben had ik dat eigenlijk wel verwacht. Mensen vinden het steeds normaler dat je pas met 30 begint aan kinderen, maar dat wilde ik dus niet!
    Ik heb maar één opmerking gehad die ik nogal raar en vervelend vond: "Ben je er blij mee?" Natuurlijk ben ik er blij mee!! Waarschijnlijk haar manier om te vragen of het geen ongelukje was:(
    Toen ik ging trouwen kreeg ik ook de meest vreemde reacties (alleen van mensen die mij niet echt kennen trouwens) Zo vertelde ik aan iemand dat ik getrouwd was. Persoon: "Oh.. nou ja, zolang jij er maar gelukkig mee bent hè?"
    Daarom had ik ook wel wat reacties rond mijn zwangerschap verwacht, maar dat valt gelukkig allemaal mee! ;)
     
  4. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb de dag van de eerste positieve test de apotheek gebeld, om te vragen wat ik nu met mijn medicijnen moest doen. Dacht nl dat ik ze niet mocht gebruiken ín de zwangerschap (wel tot aan de positieve test), en mijn huisarts was op vakantie.
    Zegt die muts van de apotheek: ben je aan de pil?
    Nee, dúh, we wilden al eeuwen een kindje!
    Goed, ze zal het wel 'moeten' vragen ofzo, maar het kwam zo lullig over ;)
     
  5. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Als iemand aan mij vraagt hoe lang ik nog moet vind ik dat geen brutale of domme vraag hoor.. En dat mensen nieuwsgierig zijn naar het geslacht vind ik ook niet zo raar. Juist leuk dat mensen interesse hebben. Wèl vervelend vind ik de ongevraagde opmerkingen over je toegenomen omvang/gewicht en de het veel gehoorde "mag jij dat wel doen/hebben/eten??" etc.
     
  6. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hihi, ja ik erger me soms ook heel erg aan bepaalde mensen. Wij willen niet weten wat het wordt, en sommige mensen vinden dat raar.

    Persoon: Weet je al wat het is?
    Ik: Nee, weten we niet. Kon al wel hoor, maar het is een verrassing. We zien het straks wel.
    Persoon: Oh, als je het niet wilt zeggen, geeft niet hoor.
    Ik: Nee, wij weten het ook niet.
    Pesoon: Oh oke... (met zo'n blik van: jaaa ja).

    Ahum...
     
  7. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De rare vragen/opmerkingen die ik heb gekregen:

    'En wat ga je ermee doen?' (toen ik het nichtje van mijn vriend vertelde dat ik zwanger was)

    'Koop geen kleren tot je de 3 maanden voorbij bent' (mijn schoonmoeder)

    'Hmmm, dat weet ik nog zo niet, maar ik zeg niks...' (een wild vreemde vent in de supermarkt nadat ik hem had geantwoord dat ik een meisje zou krijgen.

    'Ohhhh, je bent nog helemaal niet dik!' (verschillende mensen).

    Ik ben heel trots op mijn buik, maar voel me echt een soort van attractie ofzo. Al die ongevraagde aandacht van wildvreemden vind ik maar niks, hoor....

    En die blikken als je op straat loopt. Hallooooo, nooit een zwangere gezien?!
     
  8. talithatje

    talithatje Bekend lid

    9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mijn vriend kwam een tijdje terug een buurvrouw tegen en die vroeg of ze het goed had gezien dat ik zwanger was.
    Dus hij verteld heel trots dat ze dat goed had gezien. En dat we er heel blij mee zijn.
    Toen kreeg ie meteen de vraag naar zijn hoofd.... Was het wel gepland en gewenst dan???
    Toen ik dat hoorde dacht ik echt wat is dat voor een brutale vraag.... Dat vraag je toch niet aan mensen. Al was het niet gepland, wat gaat jou dat aan!!!
    Hij was helemaal overdondert.
     
  9. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja ik ken het van de vorige;

    Pers; Sooooooo wat een buik!! Hij vakt er zeker al bijna uit!??
    Ik; Nee moet nog 2 maanden.
    Pers; weet je zeker dat het er maar 1 is???
    Ik; Ja heb pas 5 echo;s gehad... duh!!!!!!!!!!!!!!!!

    Of van die opmerkingen dat ze hoopte voor mij dat ik een meisje zou krijgen, jammer het was een jochie en daar ben ik echt ZOO blij mee! jammer genoeg kon ik dat toen niet zeggen omdat we het geslacht geheim hielden.

    Nu ben ik 9 weken en echt al bol, ben benieuwd wanneer de opmerkingen komen...
    Ze zitten nu al constant te zaniken dat ik niet zoveel moet snoepen (ja hallo dat bepaal ik zelf wel!) en dat ik het wel druk ga krijgen 2 kort op elkaar, ja dat was ook de bedoeling!? Het was geplant!
    En dat ik wel vroeg was met vertellen, wel zo fair ik werk in een "callcenter" en anders gaan ze toch vragen stellen als ik constant op de wc vertoef omdat ik zo misselijk ben...

    Oh jongens, ja ik weet zoo wat jullie doormaken. Mensen dnken allemaal dat je dat leuk vind die opmerkingen en dat uedereen aan je buik zit... Ik denk dat ik een band laat drukken met alle vragen erop!

    En ja de opmerking over mn leeftijd, nu 24 en zwanger van nummer 2, die hoor ik ook wel, oh das jong zeg! klopt!
     
  10. MijnKleine

    MijnKleine Fanatiek lid

    13 jan 2009
    1.521
    0
    0
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Vraag me eerlijk gezegd af waar je je druk over maakt. Tuurlijk hoor je die vragen constant, maar de persoon in kwestie wilt alleen maar interesse tonen en vriendelijk doen.

    Welke vragen/reacties geef jij aan een zwangere (of gaf je voor je zelf zwanger was)?
     
  11. pippa

    pippa Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Grappig topic!

    Domme opmerking:
    Mijn moeder heeft een kapster die altijd bij haar thuis komt knippen, mijn kinderen worden ook door haar geknipt.
    Mijn moeder zat in de "kapperstoel" toen ik binnenkwam en ze hadden het over mijn zus, ook zwanger, en zij had net haar 20 weken echo gehad. Nu maakt zij er geen geheim van dat ze een zoontje krijgen, dus dat vertelde mijn moeder trots tegen de kapster, die vervolgens aan mijn vroeg of ik al wist wat we krijgen. Dus ik zei: "ja, we weten wat het wordt, maar we houden het nog even geheim". Vervolgens gaat ze twee tellen later tegen mijn moeder lopen zaniken hoe vervelend ze het wel niet vindt als vrouwen wel zeggen te weten wat het wordt, maar er dan vervolgens een groot geheim van maken. Toen schoot ik dus even uit mijn slof. "Ja, nu moet je ophouden..je vraagt zelf of ik weet wat het wordt. Ik geef daar antwoord op, maar ik ben toch niet verplicht te melden of we een zoon of dochter krijgen". Ik vond het zo lullig!

    Domme, maar grappige vraag:
    Mijn buurvrouw stelde een legendarische vraag. Ik moest er zelf in ieder geval hard om lachen. Ze heeft namelijk het hart op de tong en zegt alles wat er in haar opkomt. Zelf heeft ze twee kinderen van 5 en bijna 4 en ze kan niet wachten tot de jongste ook naar school gaat, zodat ze haar handen weer wat meer vrij heeft.
    In een gesprekje op het erf kwam ter sprake dat ik in verwachting ben (het is ons vierde kind), waarop zij doodleuk vroeg: "Wat moet je met al die kinderen?"
    Het kwam er zo grappig uit.
     
  12. stephanie24

    stephanie24 VIP lid

    22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heerlijk onderwerp!

    Allemaal ontzettend lief bedoeld hoor, maar ook hier veel opmerkingen gehad idd.

    "hoelang moet je nog?"
    Nou, nog 4 weken
    "Dan kunnen het er nog makkelijk 6 worden!"
    Geen mens die zegt dat het er ook 2 minder kunnen zijn.

    "En hoeveel ben je al aangekomen?"
    Nou ja zeg, dat vraag je toch ook niet als iemand thuis komt van vakantie?

    "Ik vond je al zo dik geworden! Maar nu zie ik dat je zwanger bent."

    "Weet je zeker dat het er geen 2 zijn??"
    Ehm... ja dat weet ik zeker.

    Mensen die idd niet geloven als je zegt dat je niet weet wat het wordt.

    "Is er al wat geboren?"
    terwijl je er met een dikke buik voorstaat.

    En ga zo maar door!!
     
  13. Najet

    Najet Actief lid

    21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag

    Ik ben het deels met je eens. Ik bedoel toen ik nog geen kinderen had zei ik dat "soort" dingen ook. Mensen willen intersesse tonen en dat is leuk. Als ze het niet zouden doen zou je het raar vinden. We zitten allemaal te wachten op dat moment dat we ons buik groeit zodat iedereen kan zien dat we ZWANGER zijn! Dan kun je vragen verwachten ( of je het leuk vind is per persoon verschillend).

    Ik moet wel zeggen dat ik het een brutale vraag vindt als iemand vraagt "is het gepland?".

    Maar goed ieder zijn ding....

    Groetjes Najet
     
  14. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Mijn moeder had vertelt tegen mijn zus haar "ex schoonouders" dat hun opa en oma worden..
    En daarop antwoorde ze van jaa we dachten al een bolle buik te zien bij haar..
    Ze zeiden we dachten dat het een ongelukje was..
    :$
    Me moeder zei van nee hoor, het was gepland.
    Hun: Oh dat hadden we niet verwacht..

    Hoezo brutaal!!?! :x

    Nou sorry hoor maar tegen hun zeg ik echt geen "hoi" meer op straat ofzo..Wat denken ze wel niet
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik geloof dat ik t.z.t. me weer ga voorbereiden door hilarische antwoorden in te studeren!
    Moet je dan eens zien wie baalt na zo'n "gesprekje"
    Hahahahah
     
  16. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Hihi leuk topic!!!

    Van het weekend in de supermarkt komen we een buurvrouw tegen: "Zit ie er nog in?"
    Antwoord manlief: "Als ie eruit is ben je de eerste die het ziet" :D

    Toen ik de buurman vertelde dat ik zwanger was:
    "Gefeliciteerd. Nou daar hebben jullie zeker wel lang over gedaan"
    Ik: Ehhhhh..... hoezo????
    "Nou inmiddels heeft het hele blok al kinderen behalve jullie" (we wonen sinds 3 jaar in een nieuwbouwoning).
    Ik was op dat moment zo verbaasd dat ik even geen bijdehand antwoord kon bedenken... Eikel!
     
  17. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Herinner me er in ene nog een.... als je wat zit te snoepen dat mensen dan zeggen: "zou je dat nou wel doen, het moet er ook weer allemaal af" :$:$:$ (grrrr bemoei je effe lekker met je eigen zaken!)
     
  18. Ellen27

    Ellen27 Bekend lid

    12 sep 2008
    739
    0
    0
    Rare vragen en opmerkingen horen er blijkbaar bij en vaak kan ik er ook niet echt mee zitten, maar sommige dingen gaan wel te ver, vind ik:
    - Is het gepland?
    - Zou je dat koekje nou wel nemen, je hebt al zo'n dikke toet gekregen. (Strakke actie van mijn schoonvader...)
    - Hoeveel ben je aangekomen? (wildvreemde in de supermarkt!)
    - Je hebt wel dikke tieten gekregen, wat voor maat heb je nu? (beste vriend van mijn man... hij kijkt me niet meer aan sinds ik zwanger ben, hij blijft steken bij mijn borsten en raakt er niet over uitgepraat)
    - Ben je nooit bang dat je spijt krijgt?

    Vragen over het geslacht en over hoeveel weken nog ofzo vind ik niet raar, dat mag iedereen vragen. Vragen over gewicht en omvang vind ik wel wat persoonlijk....
     
  19. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    #19 Polletjepiek, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    Nou ik heb nog een toe te voegen van toen ik net bevallen was.
    1 dag na de uiteindelijke keizersnede:

    Oma van Lisanne: En, hoe zwaar ben je nu? Heb je alweer op de weegschaal gestaan?:$
    IK zei: PFFF zeg, lig nog bij te komen van die operatie, ik kan niet eens met goed fatsoen uit bed komen, nee natuurlijk niet!!!!!
     
  20. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Oh ja ik vind het ook zo vervelend als je iets aan het eten bent ..en dat er iemand zegt van "ja je moet nou voor 2 eten.."
    Terwijl dat helemaal niet zo is!! Grr dat is me al 10 keer overkomem...
     

Deel Deze Pagina