5-9 weer werken, maar twijfel gigantisch!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie weer zin om te werken?

  1. Nee totaal niet!

  2. Ik ben ook gestopt of ga zelfs stoppen met werken!

  3. Zal blij zijn dat ik weer mag werken!

  4. Het is dat we moeten ivm het financiele plaatje!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

    Dag dames,

    Wie heeft het ook, ik moet 5 sept weer werken elke wo/do/vrij maar ik twijfel zo erg joh! Ene kant heb ik wel weer zin na 3 maanden verlof maar de andere kant nee dank je wel!
    Ik zit zelfs te denken om weer terug naar school te gaan, of ja een omscholing of iets dergelijks voor op een kdv te gaan werken (lijkt me ook geweldig) en dan kan iko ok nog eens de kleine gewoon meenemen ernaar toe....

    Maar aan de andere kant nee heb ik het ook naar mijn zin waar ik nu werk....

    Kijk wij hebben het geld echt wel nodig, kan niet van 1 salaris rond komen... dus we moeten toch echt wel werken hoe je het ook went of keert, maar ik vind het echt naar om hem dadelijk weg te brengen en dus 3 dagen niet zien of wat dan ook.... ik mis hem nu al hahaha....

    Hoe voelen jullie je hier onder?

    Gr Brigitte
     
  2. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Tsja ik was zelf eind januari weer begonnen met werken, mijn zoontje was toen 2 maanden oud. Heb nu zelfs 2 baantjes en werk weer "gewoon" 5 dagen in de week. Gelukkig kan ik nu 1 baan opzeggen omdat mijn 2e baan die ik pas heb veel beter verdiend en kan ik zelfs 1 dag minder werken.
    Ook ik zat te kijken om weer naar school te gaan, wil mijn HBO afronden maar ik denk dat ik financieel gezien even nog moet wachten.
     
  3. Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Mag ik vragen hoe jij dat doet met de opvang van je kindje? Gaat hij dan 5 dagen na de opvang?

    Wat betreft het financiele plaatje zou ik ook wel 5 dagen gewoon willen werken maar goed...... ;)
     
  4. Niet meer actief

    Er stemmen wel mensen hahahha...
     
  5. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hoi,

    Ja mijn zoontje gaat 5 dagen per week naar de opvang.
    Soms past mijn schoonmoeder op, maar de opvang is ideaal.
    Natuurlijk vind ik het wel jammer dat ik mijn zoon niet elke dag kan zien maar helaas laat het financiele plaatje dat niet toe.

    Gelukkig kan ik straks 4 dagen werken :)
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Mijn contract is vlak voor mijn verlof niet verlengd. Nou ben ik nog nooit werkeloos geweest. Maar goh wat vindt ik dat nu vervelend..... ;)
    Ik heb een WW uitkering aangevraagd en ben van plan nog een paar maanden thuis te blijven.

    Als ik ga werken wil ik namelijk maar 3 dagen gaan werken en mijn uitkering ligt stukken hoger dan wat ik zou gaan verdienen met 3 dagen. omdat de uitkering is gebaseerd op 5 dagen werken.

    Om eerlijk te zijn zou ik het verschirkkelijk vinden om Dano nu al onder te moeten brengen... pff het idee alleen al. maar over een maand of 3 a 4 zal het minder heftig zijn denk ik. WIl uiteindelijk wel graag weer werken want mijn wereld is stukken kleiner geworden. maar nooit dat ik 5 dagen ga werken, dan maar minder luxe eten e.d. we hebben het al niet breed. maargoed.
     
  7. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi onze wonder
    Ik had na mijn eerste zwangerschap ook absoluut geen zin om te werken, ben bang dat dat na deze zwangerschap niet veel anders zal zijn. Maar toen ik eenmaal weer in het werkritme zat, vond ik het ook wel weer lekker. Je bent weer onder collega's en even geen moeder. Ik werk in de kinderopvang, en ik moet zeggen dat ik het af en toe wel zat word. Ondanks dat je even geen moeder bent, ben je wel weer met kleine kids bezig. Het enige voordeel is idd dat je je kindje mag meenemen, maar je mag het bij bijna geen enkel bedrijf op je eigen groep hebben, wat ik overigens terrecht vind.
    Dus ik zou wel even goed nadenken of je daadwerkelijk de kinderopvang in wil. Het is echt iets wat je met je hart moet doen, want het is zwaar werk en betaald niet super gewelidig, al moet ik zeggen dat ik vergelijking met vriendinnen toch aardig verdien.
    Succes met je beslissing
     
  8. Niet meer actief

    Hoi Hoi, Ja ik weet het, maar vandaag was het wendagje van me bink... allesis wel goed gegaan, maar toch met pijn in je hart laat je je kindje achter althans ik wel... vind er niks aan, maar goed wellicht omdat ik nog nietwerk... ik zie het! allemaal wel... ik kijk het dit jaar gewoon aan en dan kunnen we latijd nog beslissen wat we willen..

    Thanks ladies
     
  9. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Geef het gewoon de tijd, wie weet valt het uiteindelijk allemaal wel mee!
    succes
     
  10. Niet meer actief

    Ja ik weet het thanks in ieder geval
     
  11. droppie

    droppie Actief lid

    1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    ik zie er ook al heel erg tegenop om tim straks weg te gaan brengen
    slik slik
    ik moet er echt nog niet aan denken dat dan iemand anders voor hem gaat zorgen
     

Deel Deze Pagina