vervroegd zwangerschapsverlof? wie kan mij helpen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door miss, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss

    miss Fanatiek lid

    20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    hoi ik ben nu 32 weken zwanger en zit in de ziektewet.
    Ik heb onder andere veel last van harde buiken. Nou had mijn bazin het erover dat ze de bedrijfsarts willen bellen en die moet dan kijken of het te gevaarlijk is om te werken of niet. ik werk in de schoonmaak.
    als het te gevaarlijk is wil ze dat ik met vervroegd zwangerschapsverlof ga. ik zou 10 maart met verlof gaan. als ik met vervroegd verlof ga gaat dat deze week in dat is dus 8 weken voor de uitgerekende datum in plaats van 6 weken. heb ik daarna dan ook nog maar 8 weken of blijft dat dan 10 weken? ik snap er niet veel van kan het ook zo gauw nergens vinden. ik heb zelf het idee dat de kleine eerder komt dan de uitgerekende datum heeft dat dan ook invloed?

    wie kan mij hier iets over vertellen?
     
  2. kwekkie

    kwekkie Actief lid

    1 jan 2009
    102
    0
    0
    Na je zwangerschap heb je altijd minimaal 10 weken verlof. Dus als je 6 weken of eerder vantevoren stopt, heb je 10 weken na de bevalling, stop je 4 weken voor je uitgerekende datum, dan heb je 12 weken na je bevalling.

    Ik hoop dat je hiermee vooruit kan en wens je veel succes!
     
  3. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je nu met verlof gaat ga je eerst voor 2 weken ziektewet in en dan gaat je zwangerschapsverlof in, 6 weken van te voren. Eerder kan niet, je hebt altijd recht op minstens 10 weken nà je bevalling.... Succes!
     

Deel Deze Pagina