Verwachtingen in kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hatsie, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Jazeker. En ook in de kraamweek zelf meerdere malen aangegeven dat ik haar aanwezigheid echt niet prettig vond. Ze was de hele tijd Sni Sna Snappie aan her zingen en aan het neurien. Maar na de kraamweek een klacht ingediend en ik kreeg toen te horen dat ik dan maar zelf om iemand anders had moeten vragen in mijn kraamweek. Wist ik veel dat dat kon. Ik was zo in de war van de hele bevalling en alles wat er op mij afkwam. Ze hebben het nog wel met haar besproken zeiden ze.
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Jeetje zeg :(
    Zij had daar op moeten inhaken.
     
  3. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Bij de eerste en tweede ook constant mensen op bezoek en ik had ook steeds het idee iedereen te moeten entertainen. Soms vond ik het gezellig maar soms had ik er ook totaal geen behoefte aan. Die eerste week is zo voorbij en eigenlijk moet je daar gewoon samen met je gezin van genieten, zonder steeds bezoek te ontvangen. De derde was prematuur geboren waardoor wij de eerste 2 weken in het ziekenhuis waren. De reden was niet zo leuk natuurlijk, maar wat een rust hadden we samen met onze nieuwe baby. En we konden echt optimaal van hem genieten. We kiezen er daarom nu voor om een kraamfeest te geven. Met 4 kinderen zie ik het straks sowieso niet zitten om steeds visite te ontvangen en dat voor maaaandenlang. Alleen gewoon onze ouders, broer/zus en onze beste vrienden mogen in de eerste weken langskomen maar de rest gewoon op het kraamfeest. Die willen we dan ongeveer 4 weken na de geboorte geven.
     
  4. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Helemaal geen meldingen gekregen dat hier nog e.e.a. gebeurde... Dank voor het reageren! Nou idd, om proactief alvast te bedenken hoe het moet gaan, scheelt denk ik al heel veel. Ik laat het meestal over me heen komen en dan is het eigenlijk al te laat, haha. Je voor dierbaren is open huis inderdaad superfijn. Enige nadeel dat mijn man uit een gezin van tien kinderen komt haha, en die hebben bijna allemaal kids etc.

    Nou, ik begrijp dat je nu inderdaad even lekker gaat genieten! Ik hoop dat het je nu gegund is!

    Ja, het zal wel pittig zijn, maar zie er niet echt tegenop eigenlijk. Mijn man zal niet veel extra vrij kunnen nemen denk ik en doet 's avonds een hbo-opleiding en zit in commissies. Dus ik verwacht van hem niet veel. Mijn moeder is wel altijd enorm behulpzaam. De rest woont minstens een uur rijden. Vriendinnen zullen vast bijspringen, hoewel de meesten ook ver wonen.
     
  5. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Wow, wat enorm stom! Werd je ook niet halverwege gebeld door kraamzorg voor de evaluatie?
     
  6. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Slim idee! Beetje zelfde idee als bij ons dus... Ik durf alleen niet zo goed een kraamfeest te geven. Weet dat de meesten die langs willen komen, toch gaan proberen een aparte afspraak in te plannen. Dan zit ik alsnog met die bups. Maar misschien valt dat mee hoor...
     
  7. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Je moet dan wel gewoon strikt zijn dat als mensen vragen 'mogen we even langs komen om te kijken?' Dat je gewoon zegt: wij geven op die datum een kraamfeest en dan ben je van harte welkom ;) De meeste mensen zullen de boodschap al begrepen hebben als ze een uitnodiging voor het kraamfeest zien.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Wij hebben ivm vroeggeboorye zo goed als iedereen geweerd, behalve echte familie. Onze zoon was met 33,6 geboren en met "35" weken thuis. Ivm snottebellen en hoestende mensen op zijn uitgerekende datum een kraamfeest gehouden.
    Bezoek van dichte familie wel overdag gedaan, maar na 17:00 kwam er hier ook echt niemand meer in ;)
    Het is best druk 3, en jullie dan 4 kinderen, in de naar bed breng spits wilden wij rust.
    Gewoon op het kaartje aangeven dat je bijvoorbeeld alleen in de ochten of middag visite wil en wellicht een kraamfeest na een week of 2?
    Doe wat jij wil, 4 is druk zat.
     
  9. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Oh en probeer het bezoek te plannen als de kinderen op school zitten en dan bijvoorbeeld in het weekend maar 1 dagdeel (bijvoorbeeld zaterdagochtend alleen). Dan hou je het beperkt en heb je nog tijd voor je gezin.
    Gewoon hard zijn hoor. Zeg gewoon dat het niet uitkomt of dat je al visite hebt ;)
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Nee pas op het einde vertelde ze dat er een evaluatieformulier per e-mail toegezonden zou worden. Toen heb ik nogmaals uitgelegd hoe ik de kraamweek heb ervaren en het enige wat ze kon zeggen was "tja, soms liggen mensen elkaar niet".

    Uiteindelijk wel een klacht ingediend maar daar volgens mij niets mee gedaan.
     

Deel Deze Pagina