Verwarde cyclus na miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door boogschutter88, 22 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Lieve dames,
    Even een vraagje. Ik heb in januari en april 2 miskramen gehad. De eerste was ik 7w en gestopt bij 5w en met de tweede miskraam heel pril 4w een miskraam.
    ronde 1 zwanger denk een cyclus van 29 dagen werd een miskraam.
    ronde 2 cyclus 38 dagen ei sprong cd 25
    Ronde 3 ei sprong cd 17 zwanger werd een miskraam
    Ronde 4 cyclus 41 dagen ei sprong cd 27
    Ronde 5 ????

    Ik ben in ronde 2 begonnen met ovulatie testen van de action omdat ik niet wist wat mijn cyclus zou doen.
    Met mijn zoontje in ronde 2 al zwanger en cyclus van wat ik vermoed 29 dagen.

    Maar nu zit ik op CD 30 en nog steeds geen eisprong gevonden met de ovulatie testen van de action..

    -mijn vraag is:
    kan het zijn dat mijn cyclus zo van slag is van 2 miskramen? Of moet ik een afspraak maken bij mijn huisarts? Of kan het gebeuren dat de action testen de ene keer goed werken en de ander keer niet? En Zoja hoe kan dat?
    Heb namelijk voorbeelden voorbij zien komen online dat ik twijfel aan deze testen. Smileys op CB testen en knallers op Kruidvat testen (recent hier gezien in een ander topic) en maar een heel vaag lijntje op de action ovulatie test..
    Mijn testen blijven maar schommelen dan denk ik YES ei sprong komt er aan, en dan de volgende dag helemaal wit. Ik test ook 3x per dag. Maar ja heeft dat dan nog nut of kan ik beter overstappen naar gevoelige ovulatie testen van sensi test of zwanger en kind (heb hier gelezen dat die goed zijn).

    En ja ik heb al een zwangerschaps test gedaan die was negatief.
     
  2. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb ongeveer hetzelfde denk ik. Normaal gesproken is mijn cyclus 28-32 dagen. Na de vorige twee miskramen was mijn cyclus naderhand niet veel anders dan anders. Maar nu na deze miskraam, zit ik inmiddels al op dag 37 zonder positieve ovulatie test of zwangerschapstest :cry: Mijn gyn. had er al voor gewaarschuwd dat m'n cyclus behoorlijk van slag kon zijn, dus heel gek is het denk ik niet. Maar leuk is anders!!
     
  3. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @bonita09 hoe stom het ook is, heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben :(
    Gebruik je nog wel ovulatie testen?
     
  4. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Nee, ben er nu mee gestopt. Maakte mezelf er helemaal gek mee! Probeer er nu niet zoveel aan te denken en heb een paar vaste dagen in de week met mezelf afgesproken dat ik een zwangerschapstest mag doen. Ik slik wel foliumzuur en doe rustig aan met alcohol, je weet maar nooit :)
     
  5. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het lijkt mij eigenlijk wel normaal dat je cyclus van slag is na een miskraam, de hele hormoonhuishouding was toch even compleet anders, die balans moet wee terug gevonden worden lijkt mij..
     

Deel Deze Pagina