verwarm geen (moeder)melk in de magnetron

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rach84, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    ik heb een flessenwarmer waar je ook een potje in warm kan maken! handig :)
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ehm, ik als doorgewinterde moedermelk leverancier wist dat natuurlijk allang ;)

    Zonder gekheid, dat is eigenlijk al langer bekend. Als je mamamelk verwarmt in de magnetron( ik raad het altijd af) dan maximaal 30 sec. achter elkaar, tussendoor zachtjes omzwenken.

    Mijn man en de oma's hebben de mamamelk altijd verwarmd in een pannetje warm water uit de kraan, flesje erin, even laten opwarmen ,kan lauw ook heel goed, en dan geven. Nooit geen problemen mee gehad. Au bain marie kan ook heel goed.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Sluit me aan bij Jingles. Dat was toch allang bekend ?

    En veel kindje die poedermelk krijgen en potjes die eten heeeeel vaak uit de magnetron :(
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij niet hoor. Het is dan ook gek, dat dit door de kraamzorg niet vermeld wordt.
    Nemo, ik snap eigenlijk de smiley niet, die je erbij gebruikt. Het zal wel aan mij liggen, maar ik voel me er een beetje door aangevallen. ;)
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij is de conclusie van het onderzoek dat voeding of melk opwarmen in de magnetron niet goed is (correct me if i'm wrong)
    Het is dan toch "jammer/verdrietig/wrang" (hoe moet ik het noemen) dat veel kindjes veel uit de magnetron eten.
    Snap je me ?
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier zullen ze ook niets uit de magnetron krijgen.ik eet zelf ook niets uit de madnetron omdat er veel voedingstoffen verloren gaan.daarbij moet ik wel het genot heb van kraanwater van 95 graden dus het is hier een kwestie van de voeding onder de kraan leggen
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik snap hem. ;) Ik voelde me al een slechte moeder (hahah, zo zie je maar weer, dat internet niet altijd het beste communicatie-medium is).
    Wel lastig dit. Ik had net allerlei groentehapjes zelf gemaakt en ingevroren. Hoe moet ik die nu dan ontdooien/warm maken Kan dat ook au bain marie?
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Dit is toch inderdaad niet echt nieuws ofzo? Volgens mij is het al heel lang bekend dat voedsel verwarmen in de magnetron, zeker op hogere temperaturen, niet bevorderlijk voor de kwaliteit ervan.

    @ Nemo, weet niet waar je dat vandaan haalt? Bronvermelding? Ben gewoon benieuwd ;)

    Poeiermelk = vaak uit de pling eten ofzo? Hier in elk geval niet hoor! Nooit eigenlijk.
     
  9. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat is au bain marie?

    Ik heb friso comfort, daarvoor moet ik kokend water uit de waterkoker gebruiken, daar doe ik dan koud bij. Doe nooit in de magnetron.
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    prinses dat kan goed hoor ik weet niet hoe je het invriest?
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahaha, in magnetronbakjes. ;)
     
  12. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    In een bakje, en dat bakje in kokend water.

    Zodat het niet met kokend water of hittebron direct in aanmerking komt.
     
  13. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Misschien kom ik een beetje doorgeslagen over hoor, maar vanwege die microgolven heb ik een paar jaar geleden de complete magnetron de deur uit gedaan. Vind het een beetje een eng idee, we hebben het natuurlijk niet over radioactieve straling of iets dergelijks, maar toch...
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Valhalla: dat je moedermelk beter niet in de magnetron kan opwarmen kun je hier lezen (jaja weer bv.com :) ). En heb idd ook wel eens een onderzoek gezien waarbij ze kamerplanten water gaven dat verwarmd was geweest in de magnetron (waar volgens mij blusvrouw het ook over had) die planten waren zomaar dood.
    Hier kun je dat zien.

    En dat poedermelk vaak uit de pling komt heb ik niet van een onderzoek. Bijna iedereen in mijn omgeving geeft poeder en dat komt allemaal uit de pling. Mischien dat er ook veel moeders zijn die het anders doen, die ken ik dan alleen niet.
     
  15. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Van die moedermelk wist ik, maar de rest niet.
    Wij doen groente ook wel in de magnetron en zo (als we een groente uit pot hebben)
    Dus allemaal niet meer doen dan!? Jeetje...ik eet al jaren zo. :rolleyes:
     
  16. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Pfff...toen die dingen er pas waren riep iedereen dat t ongezond was.
    Nu waren we er overheen en is dat ding ingeburgert.
    En nou blijkt dat we dus jaren geleden gelijk hadden?
    :confused:
    Ik heb nooit moeder melk opgewarmt. Maar wel potjes in de magnetron....
    En hoe zit t dan met als je water in de magentron opwarmt en dat vermengt met opvolg melk?

    Weer n puntje erbij om dat ding te kopen die groenten enzo fijn maalt en daarna opwarmt (ben ff de naam kwijt)..
     
  17. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    hmm, over afgekoeld water uit de magnetron aan planten geven; heeft iemand wel eens afgekoeld water uit een waterkoker of een gewoon pannetje van het fornuis aan planten gegeven? Dan pas weet je of het idd aan de magnetron ligt of dat het 'gewoon' aan het feit ligt dat het water is verwarmd (op welke manier dan ook). Er veranderd dan tenslotte iets aan de moleculen in het water.
     
  18. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    @ wilma: Babycook!
     
  19. ja dus. zoals je bij dat onderzoek kunt zien. de plantend ie water kregen van gekookt water uit pannetje (en afgekoeld) die bleven leven en de planten met water uit de magnetron gingen dood.
    [​IMG]
     
  20. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ja die dus Juul76 ! Dankjewel.

    En mn moeder die 2 groene duimen heeft geeft haar planten (waaronder orchideen die ze elk jaar weer mooi in bloei heeft) altijd gekookt en afgekoelt water. Uit n water koker.
    Dus dat is niet slecht (zit minder kalk in zegt ze).

    Hmmz krijg de neiging mn magentron de deur uit te kieperen nu.
    Als t voor baby's slecht is dan is t voor grotere kinderen en volwassenen toch ook slecht?
     

Deel Deze Pagina