verwarm geen (moeder)melk in de magnetron

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rach84, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma: ja is het ook. lees de link even in het eerste bericht!
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    BV warmde ik in de flessenverwarmer op. Het water voor haar flessen warm ik op in de magnetron en ook potjes. Wie weet dat ik nu de flessen (ze krijgt er nog 1 per dag) gewoon met water uit de waterkoker en koud water uit de kraan aan ga maken. Maar hoe doen jullie dat met pap, warmen jullie elke ochtend melk op in een pannetje?
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    magnetron is sowieso slecht, dat is nou al jaren bekend he...
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zet je de groentehapjes toch in de ochtend in de koelkast, zijn ze in de middag ontdooit en kan je ze opwarmen , desnoods in een pan hete water en daar het bakje in doen.
     
  5. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Die flesverwarmer van mij deed er inderdaad ook pakweg 2 minuten over maar dat vond ik veel te lang duren hoor, ik heb gewoon niets met die dingen. En dat het verwarmen van moedermelk beter niet in de magentron kan is al langer bekend, beste is gewoon via flessenwarmer of au bain marie. Maar wat is slecht als het gaat over eten uit de magnetron? Dat dramatische gedoe ineens. Mijn kinderen en ook wij eten wel eens uit de magnetron hoor, niks mis mee, ik vergiftig ze echt niet. Mobiele telefoons zijn wegens de straling die ze afgeven ook niet goed, en toch loopt het gros van de bevolking dagelijks meerdere malen met zo'n ding aan zijn oor. In moedermelk zitten ook giftige stoffen die je als moederzijnde aan de baby meegeeft maar om dan maar te zeggen dat het beter is geen bv te geven is de grootste kolder.

    Als je moet gaan nadenken wat er allemaal niet goed zou zijn of wat dan ook nou dan kun je maar beter niets meer eten of drinken want alles is tegenwoordig bespoten-bewerkt om de houdbaarheid te verlengen etc etc etc. voor een stuk vlees op je bord ligt heeft het voor het geslacht is al tientallen injecties e.d. gehad alsof dat zo goed is, alsof het bespuiten van alle groentes zo goed is ;)
     
  6. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Toen ik stopte met bv warmde ik de flesjes opin de waterkoker, ik mik die dingen er gewoon in en zet de koker aan.
    Wat mij verbaasde is dat ze toen ik na de bevalling in het ziekenhuis lag,ze daar de flesjs ook verwarmden in de magnetron (ook moedermelk, ik kolfde toen) :eek:

    @zonnetjes, ik denk wel dat er een groot verschil is tussen af en toe iets uit de magnetron en 6 tot 8 flesjes melk per dag (dus al je dagelijkse voeding) te eten.

    Bovendien wordt dat ding veel vaker gebruikt dan alleen af en toe een maaltijdje opwarmen (zonde van je verse groenten en kookkunsten dan trouwens). Er wordt van alles in ontdooid (vlees, ingevroren maaltijden etc.) Kopje thee dat lauw is geworden zie ik ook regelmatig gebeuren.
     
  7. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Er is mij verteld toen ik ging kolven dat ik de melk moest opwarmen in een pannetje water.
    Ik weet niet beter.
    Heb tijdens carnaval haar flesje mamamelk zelfs opgewarmd onder zo`n handendroger op het toilet omdat ik de magnetron niet wilde gebruiken.
    Maar ik had dat advies gekregen omdat door opwarmen in de magnetron de voedingswaarde minder werd.
     
  8. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    @ zonnetje: ik ben het helemaal met je eens!

    Wij ontdooien gewoon in de koelkast.. Wel zo veilig ;)

    BV ging hier in de flessenwarmer. Eerst water in de magentron en dan de poeder erbij.... En de beeb leeft nog steeds :)

    Nee alle gekheid op een stokje... Kraamverz. hebben volgens mij nooit gezeurd over de magnetron. Je mag zelfs warm kraanwater gebruiken mits er geen loden leidingen zijn...
     
  9. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Zei iemand dan dat je baby er dóód van ging? ?
     
  10. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Nee meis. Alle gekheid op een stokje... :)

    Volgens mij warmen ze de zuigelingenvoeding in de ziekenhuizen ook gewoon op in de magnetron... Au bain marie zou dan wel erg bewerkelijk zijn bij 30 baby's
     
  11. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hmmm ok...maar ik vind de magnetron geen gekheid hoor.

    Zoals de meesten hier weten heb ik een sterke mening over voeding, ik heb dat al wat losgelaten mede door mijn kinderen (ze werden opstandig :p) maar de magnetron is toch écht NOT DONE hier...
     
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dan bouwen ze maar een reuze waterkoker ofzo :)
    Of ze zorgen dat ze altijd heet water hebben, ik doe ook weleens een kwart heet, driekwart koud, gelijk op temperatuur dan.
     
  13. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Jaja wij verpleegkundigen zitten de hele dag uit de neus te eten en water warm te houden.. :) :p :confused: Haha!

    Ach ieder zijn eigen mening. Hetzelfde met fruit uit potjes of vers. Dat doe ik dan gelukkig wel 'goed'. Alles vers hier wat dat betreft! Maar dat is even oof-topic natuurlijk!

    Je bent lekker fanatiek overigens!
     
  14. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Och jeeh, onze kleine krijgt al 10 maanden voeding uit de magnetron.
    En zijn avondeten meestal ook.

    Moet ik nu bang zijn dat hij binnenkort ernstig ziek wordt? Of krijgt hij een 2e hoofd :confused:


    Pffft, 10 maanden en nog niet 1 keer ziek geweest.

    Kom op zeg.
     
  15. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Haha...@Astrid... Denk er maar om hoor! Er zitten hier nogal wat fanatiekelingen :)

    Mag ook gerust hoor, daar niet van!
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ach is ook wel gezellig, 2 hoofden. Heeft hij iemand om mee te praten.
    Tenminste, als hij dat nog kan na al die magnetron golven :rolleyes:
     
  17. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hehe.... Lachennnnn Of zou dat dan ook niet meer lukken :confused:
     
  18. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Nu worden we vast een beetje flauw... Ach zal het tijdstip wel zijn. Ik ga slapen.

    Succes dames!
     
  19. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Nou of ie er geen 2e hoofd van krijgt weet ik niet ;) wie weet hoor je zo ineens gezellig kindergebrabbel uit de slaapkamer ;)

    Joh dat spastische gedoe overal over, wat ik al zei over bijvoorbeeld die mobieletelefoons iedereen weet inmiddels wel door onderzoek dat het niet goed is, je mag er zelfs niet mee binnen bij het ziekenhuis etc etc etc etc maar toch loopt men te pas en onpas met die dingen aan het oor en zo zijn er tig voorbeelden op te noemen. Ik vindt het in ieder geval een werelduitvinding die magnetron ;)
     
  20. het is niet spastisch hoor, ik las het en wilde het met jullie delen. Als je er verder niks mee wilt doen is het ook prima. Maar er zijn er hier ook die er wel wat mee doen.
     

Deel Deze Pagina