verwarm geen (moeder)melk in de magnetron

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rach84, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Overigens bevestig je met je opmerking over speculaasjes wel mijn punt... planten doen het waarschijnlijk ook niet best op speculaaswater, terwijl wij als mens niet ziek worden van speculaasjes. Dus waarom zouden we wel ziek worden of doodgaan van water dat is opgewarmd in de magnetron?
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @lia, ik heb niet gezegd dat je niet goed bent, je leest mijn post dan ook niet goed :)

    Water is een (gezonde) bron voor mens, dier en plant, dat weet iedereen.
    Vandaar dat ze water als testmiddel hebben gebruikt.
    Dus jouw verhaal over pokon en de mijne over speculaasjes heeft compleet NIKS met dit onderzoek te maken omdat die producten niet geschikt zijn voor beide levesvormen (mens/plant)
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Volgens mij was dat stukje Pokon niet echt serieus bedoelt... :(

    Net wat Lia zegt, ik denk echt wel na over het opwarmen van eten. Maar ALLES is tegenwoordig slecht.
    Ik word niet graag lui en gemakszuchtig genoemd, dus denk eerst even na voordat je hier wat neer kwakt.

    Ik neem niet alles maar blindelings over, ik heb ook nog een eigen mening.
    Het onderzoek vind ik interessant, maar mij raakt het niet.
    Wat moeten we dan doen? Met z'n allen maar snel de magnetron uit het raam gooien? Dat hadden ze dan al jaren geleden moeten doen. Ik eet regelmatig wat uit de magnetron en er mankeerd mij niets.
    Zo ook mijn kind niet, mijn man niet en mijn beesten ook niet.

    Als er een onderzoek komt dat de magnetron eigelijk niet zo slecht is, ga jij de magnetron dan gebruiken?
    Je volgt je eigen gevoel en doet wat jou goed lijkt.

    En om mensen nu meteen lui en gemakszuchtig te noemen vind ik heel erg kort door de bocht. Niet iedereen denkt en leeft zoals jij.
     
  4. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    k had het over de mensheid in het algemeen (ik dus ook!)

    En niet alles is slecht :p
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dus omdat jij niet ziek bent kan het geen kwaad ?

    Ik ken ook mensen die roken die niet ziek zijn, dat betekend dan ook dat het geen kwaad kan ? Kortzichtig vind ik dat.

    En ja ik gebruik ook wel eens een magnetron.
     
  6. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Precies.

    Voordat er medisch was bewezen waren er ook genoeg mensen die wisten dat dat roken gedoe gewoon niet goed kon zijn, acheraf bleken ze gelijk te hebben, het is niet natuurlijk. Dat noem ik nou common sense.
     
  7. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Je had het over (gebrek aan) common sense, wat ik vrij vertaal als 'gezond verstand' in twijfel, dat bedoelde ik eigenlijk met de bovenkamer :D

    Nemo, je kan roken niet echt met een magnetron vergelijken; niet iedereen die rookt, krijgt longkanker of wordt er ziek van -dat is waar- maar als je maar lang genoeg rookt, krijg je wel degelijk vervelende kuchjes, slechtere conditie et cetera. Ik heb al jaren een magnetron in huis staan en ik heb inderdaad geen klachten.
    En als mensen die wel vaak kant-en-klaar maaltijden uit de magnetron eten een mindere gezondheid hebben, denk ik eerder dat dat komt, doordat magnetronmaaltijden sowieso niet zo gezond voor je zijn (veel zout en verzadigde vetten).
     
  8. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
     
  9. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hahah, dan maar lui en gemakzuchtig.
    Gemak dient de mens, en als het dan ook niet super duper slecht is best toch.

    Wat als ze verzinnen dat je het best je kont kunt gaan afvegen met distel omdat wcpapier door bepaalde stoffen schadelijk is voor je kont doe je dat da ook? Beetje rare en lullige vergelijking,maar zo zie ik het.

    Frituurpan is ook niet te best eten mensen ook massaal....

    Maar ieder zijn keus wat ze met de gegeven info doen toch? tja...
     
  10. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    haha een distel hoe kom je er vredesnaam op? Alhoewel ik de opmerking leuk vindt issie wel wat vergezocht! :);)

    Groetjes een pro magnetron mama
     
  11. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wát een vergelijkingen zeg wc papier/pokon hahaha, you crack me up, series :)
    Je kan appels gewoon niet met peren vergelijken, I rest my case.
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Naja moet toch wel een lekker demonstratief en overdreven punt neerzetten zodat ie duidelijk is hahaha grapje
     
  13. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik vat 'm niet zo.

    Ik heb de foto van die plantjes nog eens bekeken en die ene ziet er inderdaad erg morsdood uit. Zo hebben de plantjes van mij in het verleden er ook ooit uitgezien, maar werkelijk waar, hoe kom je erbij om eerst water te verwarmen en dan af te laten koelen en dan aan een plant te geven...

    Ik kan me niet voorstellen dat water, puur water wat enkel uit H2O bestaat in de magnetron opeens verandert in dodelijk water. Een magnetron doet toch niks anders dan met hele korte golfjes de moleculen laten trillen? En door die trillingen komt er warmte vrij waardoor de hele massa warm word.

    Nee, ik maak me niet zoveel zorgen over voedsel wat in een magnetron aan z'n temperatuur is gekomen.

    Groet van Kiki
     

Deel Deze Pagina