Verwijde cervix en lichte funneling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mj89, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik werd vanmorgen wakker met wat bloedverlies en een stolsel. Heb deze zwangerschap al een paar keer eerder bloedverlies gehad maar nog nooit eerder met een stolsel. Bij de vorige controle heeft de vk gekeken waar dat bloedverlies weg kon komen en zag toen dat de placenta voor de uitgang ligt. Ze heeft me toen op het hart gedrukt gelijk te bellen mocht ik weer bloed verlies hebben.

    Vandaag dus gebeld en gelijk een echo gehad. Verloskundige gaf aan dat ze het niet wist en het toch graag even wil laten beoordelen door de gyn omdat ze een verwijde cervix en lichte funneling dacht te zien. Erna zei ze mocht het kindje nu komen kunnen we niets doen, al ga ik daar niet vanuit...

    Ik was zo overdonderd dat ik verder niets meer heb gevraagd. Moet vanmiddag naar de gyn. Heb nog steeds af en toe het gevoel een harde buik te hebben of iets wat daarop lijkt maar het bloeden is wel gestopt. Kindje beweegt gelukkig wel goed.

    Iemand hier ervaring mee of die wat meer kan uitleggen wat dit betekend?
     
  2. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ai, wat een naar bericht. Fijn dat je vanmiddag al terecht kunt.

    Met verwijde cervix bedoelt ze denk ik dat het iets open staat? Icm funneling geen goed teken... Bij deze termijn kan er wel een cerclage worden geplaatst, dat is een bandje om de baarmoederhals om het dicht te houden.
    Tip: ik heb veel cervixmetingen gehad, zorg voor een lege blaas voor de meting en vraag of ze met en zonder opgerold handdoekje onder je bekken willen meten. Zorgde soms echt voor 10 mm verschil in cervixlengte en wel/geen funneling!

    Veel sterkte vanmiddag en ik hoop op goed bericht! Ik duim voor je :thumup:
     
  3. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Bedankt voor de tip! Ik ben erg zenuwachtig.. Hoop dat het allemaal meevalt. Nog tips wat ik echt moet vragen bij de gyn? Gaan ze bij de gyn opnieuw meten? Verloskundige heeft de foto's doorgestuurd zei ze maar ik zie niets op die foto's. Heb er 1 gekregen.
     
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    He bah wat schrikken zeg! Hier geen tips maar vooral veel sterkte en hopelijk valt het mee.
     
  5. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Lijkt me dat de gynaecoloog zelf opnieuw gaat meten idd. Wil je anders de foto die je hebt hier plaatsen?
    Wat ik zeker zou vragen is, wanneer het goed genoeg is voor geen cerclage, of er op korte termijn een hercontrole kan plaatsvinden. Als er niks aan de hand is, een uitleg van wat je verloskundige dan wel heeft gezien op je echo! En waar het bloedverlies vandaan komt.

    Nogmaals sterkte!
     
  6. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Jeetje dat is wel schrikken ja. Wel goed dat je doorgestuurd bent. Ben benieuwd wat er nu uitgekomen is. Sterkte in ieder geval.
     
  7. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik ben net weer thuis. Zat al in het ziekenhuis dus zie je bericht helaas nu pas. Gynaecoloog gaf aan dat de cervix nog mooi lang is en dat ze geen funneling ziet... Dus dat is goed nieuws.

    Waar het bloed verlies wegkomt wist ze niet precies, ze heeft een kweek genomen van de baarmoedermond. De placenta ligt inderdaad erg laag, mocht die niet omhoog trekken in de loop vd weken moet ik in het ziekenhuis bevallen en kijken of een vaginale bevalling kan of toch keizersnede..

    Ze zag wel nog wat oud bloed zitten dus zal nog wat meer gaan bloeden. Mag voorlopig onder controle van de verloskundige blijven maar mocht ik weer een bloeding krijgen, ga ik onder controle bij de gynaecoloog.

    Verder het advies gekregen meer te rusten, ze denkt dat de harde buiken een gevolg zijn van het bloedverlies.

    Dit is de foto die ik heb. Zie er zelf niets op behalve een teentje.
     
  8. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Oh wat zal je geschrokken zijn. Wat vervelend het bloedverlies, harde buiken en dan de informatie die je kreeg van de verloskundige.
    Ik ben er niet in thuis, sorry, maar wat is funneling?
    Kunnen ze daar iets aan doen?
    En hoe komt het dat de vk wel funneling zag en de gyn niet? Wordt er misschien anders gemeten?
    Cerclage is dus niet van toepassing begrijp ik uit je verhaal, maar vanaf wanneer wel of heb je dat niet gevraagd?
    Wat een hoop komt er dan op je af he?

    Misschien een tip om alvast vragen op te schrijven mocht je wel weer een bloeding krijgen, wat is dan het stappenplan?
    En van die cervlage vanaf wanneer dat eventueel aan de orde is etc..
    Wel fijn dat je goed nieuws hebt gekregen van de gym, geeft vast rust!!
     
    Mj89 vindt dit leuk.
  9. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Sorry beetje late reactie, maar ben erg opgelucht voor je!!! :thumup:

    Hopelijk blijft het bloedverlies weg en heb je verder een rustige zwangerschap :)
     
  10. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Heb vanmorgen weer een bloeding gehad. Nu weer doorgestuurd naar de gyn. De verloskundige vind de vorm van mijn placenta zo raar en geeft aan dit niet eerder te hebben gezien.. heb jij dit ooit gezien?
     
  11. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Nee dit ken ik niet.. Weinig verstand van placenta's :)
    Wat vervelend dat je weer een bloeding had! Hoop dat de gynaecoloog je verder kan helpen, sterkte!
     
    Mj89 vindt dit leuk.
  12. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.831
    2.105
    113
    Vrouw
    Houten
    Meelezer hier! Vroeg me af hoe t nu gaat? :)
     
  13. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Wat lief dat je het vraagt.. Net weer thuis. Gyn ziet wat bloed tussen de placenta en mij dus het lijkt alsof bij het groeien vd placenta er een stukje heeft losgelaten. Daar denkt hij wat bloedstolsels te zien maar het kunnen ook ontwikkelende aders zien.. antibiotica gekregen omdat er uit het uitstrijkje wat onrustige dingen gevonden waren. Gyn zei fingers crossed dat het bloedverlies nu wegblijft..

    Cervix is wel mooi lang nog dus voor nu doet het niets.. dat is een grote oplichting.
     
  14. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.831
    2.105
    113
    Vrouw
    Houten
    Hopelijk blijft het bloeden weg en krijg je niet iets van vroeg loslatende placenta ofzo! Krijg je binnenkort nig een controle?
     
  15. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Hoop ik ook inderdaad. Ik heb maandag weer een afspraak bij de verloskundige en ze gaan het nu extra in de gaten houden.
     
  16. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Oh wat spannend zeg... Ik duim! :thumup:
     
  17. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Spannend en tegelijkertijd heel fijn dat je alweer snel terecht kan. Nog 2 nachtjes slapen en ik duim voornpositief nieuws voor je!
     

Deel Deze Pagina